Ik heb een derbi drd limited edition met heel wat aanpassingen maar dat laat ik even opzij.
Paar dagen geleden ben ik aan het rijden en ineens houdt mijn ontsteking er mee op. Dacht eerst dat het de bougiedop of bougie was maar toch niet. Na wat verder onderzoek ontdekte ik dat de bougiekabel gewoon helemaal niets meer vonkte.
Dus nieuwe bobijn gekocht en hopen dat alles terug werkt. Ja tevergeefs. Hoe kan ik uitmeten of mijn ontsteking (stator en rotor) nog werkt? Merk ducati(origineel van derbi). Als iemand hier een deftige uitleg voor heeft of tips, altijd welkom.
Derbi drd geen ontsteking
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: Derbi drd geen ontsteking
Dat is vrij makkelijk te meten hoor.
Tussen de groene draad en de massa moet je een weerstand meten van ongeveer 700 Ohm.
Tussen de rode draad en de massa moet je een weerstand meten van ongeveer 200 Ohm.
Wel je kontakt aanzetten,anders klopt de meting niet..
Waarschijnlijk zal je een hele hoge weerstand meten tussen de groene draad en de massa.
Dan is de zwarte spoel van de ontsteking doorgebrand (komt vrij vaak voor..)
Tussen de groene draad en de massa moet je een weerstand meten van ongeveer 700 Ohm.
Tussen de rode draad en de massa moet je een weerstand meten van ongeveer 200 Ohm.
Wel je kontakt aanzetten,anders klopt de meting niet..
Waarschijnlijk zal je een hele hoge weerstand meten tussen de groene draad en de massa.
Dan is de zwarte spoel van de ontsteking doorgebrand (komt vrij vaak voor..)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;