Start niet
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: brommer
Start niet
Mijn Derbi doet het niet meer, geeft alleen maar poefjes. Zit al een nieuwe bobine op dat is et dus niet. Ontsteking staat op tijd. Meerdere bougies getest. Iemand idee wat het kan zijn? Graag spm antwoord .
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Re: Start niet
Ik neem aan dat de bougie wel vonkt dus. Heb je dat ook gecontroleerd? Je zegt dat hij poefjes geeft. Dat is wat vaag. Start hij wel of is dat gewoon de compressie die je hoort. Brengt me op de volgende vraag is wel compressie? Haal de Bougie er eens uit vinger in het bougie gat ( hoef je geen toestemming voor te vragen , is gewenst contact) en ff kicken ( of laat iemand dat ff doen). Als je vinger uti het gat geduwd wordt heb je compressie.
Als dat zo is moet het dus richting benzine toevoer/ carburateur gezocht worden. Op het forum staat een basis afstelling voor de carburateur. Weet het ff niet uit mijn hoofd maar vlgs mij luchtschroef helemaal indraaien en 1,5 a 2 slagen open dan weer.
Dan mooet hij gewoon starten. Lukt dat niet. carb urateur eraf schoonmaken en membraan controleren.
Starten is geen optie maar een gevolg van een goede afstelling
Als dat zo is moet het dus richting benzine toevoer/ carburateur gezocht worden. Op het forum staat een basis afstelling voor de carburateur. Weet het ff niet uit mijn hoofd maar vlgs mij luchtschroef helemaal indraaien en 1,5 a 2 slagen open dan weer.
Dan mooet hij gewoon starten. Lukt dat niet. carb urateur eraf schoonmaken en membraan controleren.
Starten is geen optie maar een gevolg van een goede afstelling
Het is pas echt crises als het bier op is!
-
- Beginnende tuner
En wat misschien handig is om er bij te zetten is hoe het gekoemn is. Starte hij gisteren gewoon en vandaag ineens niet meer. Of loopt hij al tijdje slecht. Starte hij al lastig. etc etc.
Meer info geeft betere antwoorden
Meer info geeft betere antwoorden
-
- Beginnende Derbi fan
brommer was net gereviseerd, reed welredelijk met deze afstelling. maar nog niet perfect,maar nog geen tijd voor gehad. reed op een recht stuk en viel ie ineens uit, dus heb niet het gevoel dat het aan de afstelling licht. en de poefjes is net dat de cilider heen en weer beweegt hoor haha, bedoel poefjes uit het uitlaat vandaan.
-
- Beginnende Derbi fan
en starte alleenj met choke dus afstelling was nog niet zo als ik het wilde
carburateur is net helemaal schoon al gemaakt , en de luchtstel schroef staat ook al goed. zalmorgen even het spul eraf trekken, en verschillende dingen bekijken. stroom doormeten compressie bekijken. 

-
- Beginnende tuner
Als hij er al rijdend ineens mee stopte lijtk het otch iets electrisch te zijn. Ben het met je eens dat hij met de huidige afstelling moet starten. Is wel gek dat het met choke moet. Maar mag nu geen reden zijn.
Weet je zeker dat hij benzine krijgt? Kan natuurlijk ook zijn dat sproeier dicht zit dus dan toch carb schoonmaken.
Maar ontsteking of bedrading naar ontstekeking is zeker verdacht nu
Weet je zeker dat hij benzine krijgt? Kan natuurlijk ook zijn dat sproeier dicht zit dus dan toch carb schoonmaken.
Maar ontsteking of bedrading naar ontstekeking is zeker verdacht nu
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x race
niet een te kleine sproeier gebruikt dat ie kapot is gelopen en als hij gewoon vonkt kunnen het 2 dingen zijn of hij krijgt geen benzine of er is iets mis met de cilinder/zuiger dus ff je carb nakijken en als het dan niet lukt eventjes je cilinder eraf halen en dat allemaal checken maar kijk eerst ff of je je kickstarter heel licht naar beneden kan doen dus of hij compressie heeft en wat voor blok heb je een NT of OT