Hallo,
Ik heb pas een Derbi senda X-race opgeknapt,
vandaag heb ik de verlichting ( dashboard, koplamp, led achterlamp) nageken, maar er bleken dingen niet te kloppen.
alles werkte toen hij op de acculader aangesloten was maar toen ik hem startte werkte niks er zit wel gewoon een accu in!!
We hebben alles doorgemeten en nu bleek dat er maar 3volt uit het blok komt, Is dit origineel of wat is er fout??
Voor de rest konden we er ook niet uit komen waar die drie volt nou heen ging.
Wie kan mij hiermee helpen?
Mvg. Balt-Jan
Te weinig stroom uit blok??
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: Te weinig stroom uit blok??
Trek je spanningsregelaar eens los en test het dan nog een keer.
Als die kapot is, trekt deze de spanning helemaal naar beneden.
(noet volgas geven dan, anders springen al je lampen kapot..)
Oh, met een goedkope universeelmeter kan je de spanning niet fatsoenlijk meten, dit omdat het zowel gelijk als wisselspanning is..
Je hebt daar echt een meter die TrueRMS meet voor nodig...
Overigens heb ik nog geen kapotte lichtspoelen gezien bij dit soort ontstekingen.
(kapotte hoogspanningsspoelen wel, maar dan start ie niet meer)
Als die kapot is, trekt deze de spanning helemaal naar beneden.
(noet volgas geven dan, anders springen al je lampen kapot..)
Oh, met een goedkope universeelmeter kan je de spanning niet fatsoenlijk meten, dit omdat het zowel gelijk als wisselspanning is..
Je hebt daar echt een meter die TrueRMS meet voor nodig...
Overigens heb ik nog geen kapotte lichtspoelen gezien bij dit soort ontstekingen.
(kapotte hoogspanningsspoelen wel, maar dan start ie niet meer)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda X-race 2008
spanningsregelaar zit achter aan de derbi toch? nee wij hebben hier speciale meters voor dus het is wel goed gegaan.
maar we hebben gemeten aan het begin van het blok nog voor de bobine, weet jij toevallig hoeveel er bij jou uit komt?
maar we hebben gemeten aan het begin van het blok nog voor de bobine, weet jij toevallig hoeveel er bij jou uit komt?
- garfield
- Pro tuner
- Contacteer:
Dat zou een volt of 13 RMS moeten zijn.
Maar, waar je op die draad meet maakt niet zoveel uit, deze gaat toch naar de spanningsregelaar toe.
(en kan best dat deze kapot is, deze staat namelijk tussen deze gele draad en de massa..)
Trek de stekker even uit de regelaar en meet dan nog eens, dan zou je stationair een volt of 8 moeten hebben en vanaf 4000 toeren een volt of 15 (belast dan)
Je kan ook de weerstand meten van de gele draad naar de massa (even de stekker bij je blok loshalen en rechtstreeks op de ontsteking meten).
Dit moet ongeveer 5 Ohm zijn , veel lager en de hebt sluiting in 1 van de 3(of 5 bij Ducati) spoelen
Maar, waar je op die draad meet maakt niet zoveel uit, deze gaat toch naar de spanningsregelaar toe.
(en kan best dat deze kapot is, deze staat namelijk tussen deze gele draad en de massa..)
Trek de stekker even uit de regelaar en meet dan nog eens, dan zou je stationair een volt of 8 moeten hebben en vanaf 4000 toeren een volt of 15 (belast dan)
Je kan ook de weerstand meten van de gele draad naar de massa (even de stekker bij je blok loshalen en rechtstreeks op de ontsteking meten).
Dit moet ongeveer 5 Ohm zijn , veel lager en de hebt sluiting in 1 van de 3(of 5 bij Ducati) spoelen
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende Derbi fan
okee dankjewel, we hebben het inderdaad in volt gemeten heel dicht bij het blok
- garfield
- Pro tuner
- Contacteer:
Dat bedoelde ik niet...
Maakt niet uit waar je op die draad meet, maar je moet de 2 polige stekker van de ontsteking loshalen (die met gele en groene draad) en dan op de gele draad van de ontsteking meten (op de stekker die uit het blok komt dus)
Je bent nu nog steeds alles aan het meemeten namelijk
Maakt niet uit waar je op die draad meet, maar je moet de 2 polige stekker van de ontsteking loshalen (die met gele en groene draad) en dan op de gele draad van de ontsteking meten (op de stekker die uit het blok komt dus)
Je bent nu nog steeds alles aan het meemeten namelijk

-
- Beginnende Derbi fan
ooh zo, ik snap hem denk ik zal ik morgen ff naar kijken