Pagina 1 van 1

Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: za 17 nov 2012, 16:21
door DerbiGprNude
Hallo,

Ik heb een Derbi Gpr Nude uit 2006.
Omdat hij vast zat met schakelen heb ik het hele blok gedemonteerd.
Er was niets te vinden ( vreemd ) Dus het hele blok is weer gemonteerd.
Koelvloeistof gevuld, nieuwe versnellingsbak olie en hij liep als een zonnetje.
De koelvloeistof lekte, maar steeds waren het een paar druppels.

Probleem:
2 weken normaal gereden en niets aan de hand. Afgelopen weekend heeft er iemand bij mij achterop gezeten, hij trok wat minder snel wat voor mij logisch leek. De volgende dag startte hij al slecht en heb ik de brommer aangelopen. Ook deze keer zat er iemand achterop. Na een stuk rijden viel de druk weg en viel de brommer uit.
Mijn derbi start niet meer!! Wat bleek, de koelvloeistoftank is leeg.
De brommer rolt soepel in zijn neutraal. Maar in zijn 1 ( zonder koppeling ) kan ik hem, zonder stotteren, vooruit te duwen, hij pruttelt wel. Hoe harder ik duw hoe meer hij begint te pruttelen. Waarschijnlijk kwamen er af en toe ook kleine knalletjes uit de uitlaat ( bij hard aanlopen )

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: za 17 nov 2012, 16:43
door derbirijder16
denk dat je koppakking lek is of je bij je carters dat je carters pakingen lek zijn kwam er witte rook uit je uitlaat?

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: za 17 nov 2012, 17:05
door DerbiGprNude
Zelf dacht ik ook aan de koppakking. Maar ik heb dus geen idee of witte rook uit kwam. Zo ja: .. ?

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: ma 19 nov 2012, 13:49
door DaanS
Dan zou je koppakking lek zijn.

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: ma 19 nov 2012, 18:42
door Rikkert
Ik neem aan dat je bij het reviseren van het motorblok wel nieuwe pakkingen gebruikt heb?

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: di 20 nov 2012, 16:10
door DerbiGprNude
Ik heb een hele nieuwe pakkingset gebruikt. Dus alles is een paar weken oud.
Morgen ga ik de cilinder er af halen om te kijken of het met de koppakking te maken heeft.

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 15:44
door DerbiGprNude
Ik heb het probleem gevonden.
Er is een stuk van de zuiger af.. :emo:
Afbeelding
Afbeelding


Kan dicht

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: do 22 nov 2012, 18:14
door HardWithStyle
Jezus hoe heb je dat voor elkaar gekregen :blink:

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: do 22 nov 2012, 22:16
door DerbiGprNude
HardWithStyle schreef:Jezus hoe heb je dat voor elkaar gekregen :blink:
Daar zet ik ook mijn vraagtekens bij.
Morgen ga ik naar de dealer.

Uhm.. Zou het komen omdat het een immitatiezuiger is?

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: do 22 nov 2012, 23:01
door Beunhaas321
Nee, die gaan heus niet uit zichzelf kapot, je cilinder zou er ook niet meer al te best uit zien of wel?

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: vr 23 nov 2012, 09:12
door DerbiGprNude
Gek genoeg is er in de cilinder zeer weinig te zien. Waar ik zelf wel blij om ben.

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: vr 23 nov 2012, 17:09
door Beunhaas321
Reken maar dat er nu allemaal stukjes onderaan je krukasholte licht, dat later nog voor een hoop ellende kan zorgen. (zelf ook gehad).

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: vr 23 nov 2012, 18:17
door DerbiGprNude
Beunhaas321 schreef:Reken maar dat er nu allemaal stukjes onderaan je krukasholte licht, dat later nog voor een hoop ellende kan zorgen. (zelf ook gehad).
Wat voor ellende heb jij gehad?
Dan weet ik waar ik ong aan toe ben :|

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: za 24 nov 2012, 10:13
door HardWithStyle
Ik zou je blok laten reviseren om te voorkomen dat je ellende krijgt ;)

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: za 24 nov 2012, 15:39
door DerbiGprNude
Dat heeft de dealer ook gezegd. Ik kan maar weer beginnen met het blokjes uit elkaar te halen :twisted:

Re: Koelvloeistof en start probleem

Geplaatst: zo 25 nov 2012, 15:23
door Beunhaas321
DerbiGprNude schreef:
Beunhaas321 schreef:Reken maar dat er nu allemaal stukjes onderaan je krukasholte licht, dat later nog voor een hoop ellende kan zorgen. (zelf ook gehad).
Wat voor ellende heb jij gehad?
Dan weet ik waar ik ong aan toe ben :|
Ik had een vastloper gehad, toen nieuwe cilinder erop, toen is die zuiger kapot gegaan door het gruis wat onderin lag. Daarna had ik het blok gespoeld met olie, en nieuwe zuiger erop, ging die ook kapot. Dus toen maar laten reviseren door iemand van het forum.