Probleem koppelling
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
Probleem koppelling
Beste sleuteraars,
Ik was bezig met sterkere veren in mn koppeling te zetten, maar één van de vijf schroeven krijg ik niet los. Het kruis is namelijk helemaal rond geworden. Iemand enig idee hoe ik deze los krijg? En kan het kwaad om met 4 sterke veren, en een originele veer te rijden?
Alvast bedankt,
Groetjes,
Ik was bezig met sterkere veren in mn koppeling te zetten, maar één van de vijf schroeven krijg ik niet los. Het kruis is namelijk helemaal rond geworden. Iemand enig idee hoe ik deze los krijg? En kan het kwaad om met 4 sterke veren, en een originele veer te rijden?
Alvast bedankt,
Groetjes,
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
~Olietankje
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8543
Re: Probleem koppelling
al met een hamer en een ponsje geprobeerd?
- Gertjan94
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2008
Probeer verschillende bitjes, of leg zo'n plat elastiek op de schroef schijnt te werken.
bier halveert je geheugen, maar verdubbeld je zicht:)
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Mag je nooit doen met die schroefjes!yordii schreef:al met een hamer en een ponsje geprobeerd?
Want die busjes waar dat draad in zit, is erg gevoelig en breekt vrij snel

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Beunhaas321
- Pro tuner
Ik heb al een hoop bitjes geprobeerd ja. En met een pons was ook het eerste waar ik aan dacht, maar mijn beitel was een beetje onhandig groot en bot. Maar met een pons mag dus niet?
En elastiekje op de schroef? zodat de schroevendraaier minder snel "wegloopt"? dat ga ik sowieso nog proberen.
En elastiekje op de schroef? zodat de schroevendraaier minder snel "wegloopt"? dat ga ik sowieso nog proberen.
~Olietankje
~Olietankje
-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Kop van het schroefje inslijpen zodat je hem met een grote platte schroevendraaier los kan draaien.
En Rik, ik haal die schroeven altijd los met een slagschroevendraaier. Want als de blokken al een keer gereviceerd zijn worden ze vaak veels te strak terug gezet. En als je ze dan los wilt halen lukt het vaak niet meer. DIe schroeven draai je heel snel dol als je er 1x overheen schiet. En ik heb nog nooit gehad dat er iets afgebroken is.
En Rik, ik haal die schroeven altijd los met een slagschroevendraaier. Want als de blokken al een keer gereviceerd zijn worden ze vaak veels te strak terug gezet. En als je ze dan los wilt halen lukt het vaak niet meer. DIe schroeven draai je heel snel dol als je er 1x overheen schiet. En ik heb nog nooit gehad dat er iets afgebroken is.
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Nou ik had het dus een keer gehad, alle 5 gelijk aan stront. Dus dat is iets wat ik dus nooit meer doe.
Ik draai ze gewoon altijd handvast, en dan een klein slagje terug draaien

Ik draai ze gewoon altijd handvast, en dan een klein slagje terug draaien

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Beunhaas321
- Pro tuner
Moet ik even kijken of ik een dremel van iemand kan lenen, had al geprobeerd met ijzerzaag, maar dan zaagde ik bijna in het koppelingshuis. Kan ik de bouten ook vervangen door stalen? of heb je dan te grote kans op het slopen van het schroefdraad? Want dan ben je natuurlijk veel verden van het (koppelings-)huis 
Edit: Ik heb nog een vraag. In de Carterkap aan de kant van de koppeling zitten 3 tandwielen, 1 aan de kant van de waterpomp, maar ook een in de buurt van de oliepomp. Ik rijd op mengsmering, kan ik die witte tandwielen weghalen?

Edit: Ik heb nog een vraag. In de Carterkap aan de kant van de koppeling zitten 3 tandwielen, 1 aan de kant van de waterpomp, maar ook een in de buurt van de oliepomp. Ik rijd op mengsmering, kan ik die witte tandwielen weghalen?
~Olietankje
~Olietankje
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Sm Extreme Edition 2
Dat wit tandwieltje kan je zeker weg halen, maar dan moet je het asje ook weghalen en zorgen dat je het gat in de blok goed afdicht zodat er geen olie weg kan.
Wat ik aanraad is het volgende:
neem een kurk (van fles wijn ofzo) en snijd het bij in kegel vorm (konish), als de kurk in het gaatje past waar het asje zat,
duw je eens goed de kurk aan en snijd hem op maat zodat als je er een afdichtplaatje opzet dat het plaatje tegen de achterkant van de kurk aanduwt. zo kan de kurk (en olie) nooit weg.
Afdicht plaatjes vind je in de betere webschop/scooterboer of je maakt er zelf eentje.
neem een kurk (van fles wijn ofzo) en snijd het bij in kegel vorm (konish), als de kurk in het gaatje past waar het asje zat,
duw je eens goed de kurk aan en snijd hem op maat zodat als je er een afdichtplaatje opzet dat het plaatje tegen de achterkant van de kurk aanduwt. zo kan de kurk (en olie) nooit weg.
Afdicht plaatjes vind je in de betere webschop/scooterboer of je maakt er zelf eentje.
- Supermoto Rider #84
- Tuner
- Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto
Kurk is niet nodig, gewoon afdichtplaatje kopen en van stukje dun karton, van melkpak bijvoorbeeld een pakking snijden, lekt tie nooit meer.Senda85 schreef:Dat wit tandwieltje kan je zeker weg halen, maar dan moet je het asje ook weghalen en zorgen dat je het gat in de blok goed afdicht zodat er geen olie weg kan.
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
Probeer het eens met een griptang zou ik zeggen, als het nog niet gelukt is
. Dat lukte bij mij tenminste.

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
- Beunhaas321
- Pro tuner
Het is al gelukt! Ik heb het met een beiteltje gedaan. Bedankt voor de reacties allemaal.
~Olietankje
~Olietankje