Pagina 1 van 2
50cc
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 19:03
door Daantjeuuuu
Hoi, ik heb een drd en ging gisteren rijden, ongveer 100km in totaal, en ineens was mijn vermogen weg, dus ik lopen naar huis, thuis gestart en reed 5 meter en viel die weer uit, ik koet nu dus vol gas houden om hem stationair te laten lopen, dus ik beetje zoeken op internet en kwam tot de conclusie dat mijn zuiger veren versleten waren, mijn vraag is, wat is nouw een goeie, niet al te dure en betrouwbare 50cc cilinder+zuiger

ik heb er ongeveer 200 euro voor over, alvast bedankt!
Re: 50cc
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 19:38
door ral4life
Meschien slim om eerst even te kijken of er geen vuil in je carb zit.
en mochten je zuigerveren versleten zijn hoef je geen nieuwe cilinder en nieuwe zuiger zou ook kunnen.
Re: 50cc
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 19:44
door yordii
kuis maar eerst eens de carbu uit, want als je zoveel km hebt gedaan in 1 keer kan er wat vuil uit de tank in de carbu gekomen zijn
Re: 50cc
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 21:24
door ral4life
idd en het heeft veel geregent er kan ook op een of andere manier water in je carbu zijn gekomen.
! druppel is genoeg om hem niet meer te laten lopen.
hoop dat je er wat aan hebt.
Re: 50cc
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 21:54
door Daantjeuuuu
ral4life schreef:idd en het heeft veel geregent er kan ook op een of andere manier water in je carbu zijn gekomen.
! druppel is genoeg om hem niet meer te laten lopen.
hoop dat je er wat aan hebt.
Bedankt! Ik ga er dit weekend even naar kijken, ik laat het julie weten
Re: 50cc
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 23:03
door yordii
als je een compressor hebt is het zelf simpel, je draait de carbu een halve slag, dan schroef je de vlotterbak even open (het is handig om eerst voor je begint met het draaien even de aftapschroef open te maken zodat de vlotterbak leeg is) dan spuit je met perslucht even de beide sproeiers uit (de goude schroefjes met een klein gaatje in, zijn er 2) en dan schroef je de vlotterbak er terug op en draai je hem terug recht, en als hij dan niet stationeer blijft draaien vervang dan even je bougie want na zoveel km in 1 keer durft je bougie ook wel eens vet te slagen, kijk dan ook ineens of hij regelmatig vonkt (bougie in de dop en tegen iets ijzer houden), ik denk dat je probleem gewoon bij 1 van deze 2 dingen zit, want een zuiger die verslijt niet in 100km zonder dat er iets erger kapot gaat en dan is de kans klein dat je hem nog kan starten,
als je even je set-up kan vertellen en hoeveel km dat je hebt dan kunnen we je zelf zeggen of deze versleten is
Re: 50cc
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 23:40
door Daantjeuuuu
yordii schreef:als je een compressor hebt is het zelf simpel, je draait de carbu een halve slag, dan schroef je de vlotterbak even open (het is handig om eerst voor je begint met het draaien even de aftapschroef open te maken zodat de vlotterbak leeg is) dan spuit je met perslucht even de beide sproeiers uit (de goude schroefjes met een klein gaatje in, zijn er 2) en dan schroef je de vlotterbak er terug op en draai je hem terug recht, en als hij dan niet stationeer blijft draaien vervang dan even je bougie want na zoveel km in 1 keer durft je bougie ook wel eens vet te slagen, kijk dan ook ineens of hij regelmatig vonkt (bougie in de dop en tegen iets ijzer houden), ik denk dat je probleem gewoon bij 1 van deze 2 dingen zit, want een zuiger die verslijt niet in 100km zonder dat er iets erger kapot gaat en dan is de kans klein dat je hem nog kan starten,
als je even je set-up kan vertellen en hoeveel km dat je hebt dan kunnen we je zelf zeggen of deze versleten is
Bedankt, maar ik maak hem gewoon even schoon, dit is wel een erg goeie tip!
Mijn setup is
Orginele 50cc nieuw type blok
12000km op de teller
Standaar uitlaat met prop er in (deze week er in gelast, daarvoor ontgrensd gereden)
Re: 50cc
Geplaatst: za 29 sep 2012, 01:10
door yordii
ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de zuiger en de cilinder, deze zijn nog goed, en als je toch denkt weinig compressie te hebben, wacht dan gewoon nog even tot je aan 15000 km op de teller zit dan wordt deze bij veel brommer winkels vervangen om de levensduur van de cilinder te verlengen maar eigenlijk kan je zelf nog langer rijden
Re: 50cc
Geplaatst: za 29 sep 2012, 01:29
door Daantjeuuuu
yordii schreef:ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de zuiger en de cilinder, deze zijn nog goed, en als je toch denkt weinig compressie te hebben, wacht dan gewoon nog even tot je aan 15000 km op de teller zit dan wordt deze bij veel brommer winkels vervangen om de levensduur van de cilinder te verlengen maar eigenlijk kan je zelf nog langer rijden
oke:) echt bedankt!! Hopelijk is het echt mijn carb! Thankss!!!!

Re: 50cc
Geplaatst: za 29 sep 2012, 14:15
door yordii
of gewoon een vetgeslagen bougie
Re: 50cc
Geplaatst: za 29 sep 2012, 23:03
door Daantjeuuuu
yordii schreef:of gewoon een vetgeslagen bougie
ik heb er net een nieuwe bougie gehaald, morgen maar ff starten, en morgen ook ff mijn carb schoonmaken, ik heb daar nog vragen over.
Kan ik hem gewoon los halen, schoonmaken en weer er op zetten of moet ik nog wat ontluchten ofzo?
Zijn er nog dingetjes waar ik op moet letten? Ik hoo r het graag! Ik heb namelijk niet zo veel verstand van brommers maar begint steeds meer te komen

Re: 50cc
Geplaatst: zo 30 sep 2012, 14:19
door yordii
je kan hem er gewoon tussen uithalen en hem schoonmaken, maar doe dit met benzine of iets anders brandbaar als het maar geen water is (ik doe het met remreiniger)
nee je moet niets ontluchten, wel moet je eerst wat meer kicken omdat er terug benzine in de vlotterbak moet komen (choke kan helpen om het rapper te laten gaan maar je moet toch even meer kicken)
en je moet zeker de sproeiers eens doorblazen (perslucht of even zelf in blazen)
en smeer de carb in met 2 takt olie na het poetsen voor je hem in elkaar zet (de binnekant) zeker het bovenste deel
wel moet je even oppassen met de koelslangen die aan de carb hangen die moet je dicht maken met een schroef ofzo dat deze niet leeg lopen en ook even je olie slang dichten
ook moet je even slangklemmen halen voor je spruitstuk want als deze nog niet vervangen zijn zitten er nog van die wegwerp dingen op
voor de rest veel geluk, en het lijkt moeilijker dan het is, als je het ziet dan word het allemaal duidelijk
Re: 50cc
Geplaatst: zo 30 sep 2012, 14:32
door DERBI JOEY
en als toch je zuiger stuk is, heb ik een originele voor je liggen met alles erbij voor 75 euro. dus ook cilinder/kop/naaldlager enzo
Re: 50cc
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 20:45
door Daantjeuuuu
DERBI JOEY schreef:en als toch je zuiger stuk is, heb ik een originele voor je liggen met alles erbij voor 75 euro. dus ook cilinder/kop/naaldlager enzo
yordii schreef:je kan hem er gewoon tussen uithalen en hem schoonmaken, maar doe dit met benzine of iets anders brandbaar als het maar geen water is (ik doe het met remreiniger)
nee je moet niets ontluchten, wel moet je eerst wat meer kicken omdat er terug benzine in de vlotterbak moet komen (choke kan helpen om het rapper te laten gaan maar je moet toch even meer kicken)
en je moet zeker de sproeiers eens doorblazen (perslucht of even zelf in blazen)
en smeer de carb in met 2 takt olie na het poetsen voor je hem in elkaar zet (de binnekant) zeker het bovenste deel
wel moet je even oppassen met de koelslangen die aan de carb hangen die moet je dicht maken met een schroef ofzo dat deze niet leeg lopen en ook even je olie slang dichten
ook moet je even slangklemmen halen voor je spruitstuk want als deze nog niet vervangen zijn zitten er nog van die wegwerp dingen op
voor de rest veel geluk, en het lijkt moeilijker dan het is, als je het ziet dan word het allemaal duidelijk[/quo
yordii schreef:je kan hem er gewoon tussen uithalen en hem schoonmaken, maar doe dit met benzine of iets anders brandbaar als het maar geen water is (ik doe het met remreiniger)
nee je moet niets ontluchten, wel moet je eerst wat meer kicken omdat er terug benzine in de vlotterbak moet komen (choke kan helpen om het rapper te laten gaan maar je moet toch even meer kicken)
en je moet zeker de sproeiers eens doorblazen (perslucht of even zelf in blazen)
en smeer de carb in met 2 takt olie na het poetsen voor je hem in elkaar zet (de binnekant) zeker het bovenste deel
wel moet je even oppassen met de koelslangen die aan de carb hangen die moet je dicht maken met een schroef ofzo dat deze niet leeg lopen en ook even je olie slang dichten
ook moet je even slangklemmen halen voor je spruitstuk want als deze nog niet vervangen zijn zitten er nog van die wegwerp dingen op
voor de rest veel geluk, en het lijkt moeilijker dan het is, als je het ziet dan word het allemaal duidelijk
Ik heb net mijn carb er af gehaald, en wat bleek dus, mijn sproeier lag gewoon los in mijn vlotterbakje

dus blijkbaar niet strak genoeg vastgedraaid, morgen ga ik hem weer terug er in zetten, ik weet bijna cker dat dat het probleem is hahaha

ik heb ook meteen even naar mijn cilinder gekeken, en die ziet er nog perfect uit! Heel erg bedankt, en ik laat morgen wel even weten of het beestje het weer doet

Re: 50cc
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 21:04
door yordii
tuurlijk gaat hij het weer doen, als je sproeier er terug in zit

Re: 50cc
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 22:17
door Daantjeuuuu
yordii schreef:tuurlijk gaat hij het weer doen, als je sproeier er terug in zit

Ik heb hen er nu, STRAK ingedraaid,morgen ff die carb onderspuiten met remreiniger en dan starten die hap!

Re: 50cc
Geplaatst: di 02 okt 2012, 10:19
door Beunhaas321
Nou niet overdrijven en hem er te strak indraaien hè, vast is vast.
Re: 50cc
Geplaatst: di 02 okt 2012, 18:57
door Daantjeuuuu
Help! Ik heb carb er weer op gedaan, schoongemaakt met remrijniger enzo, ik kickte 1x en hij starte meteen, maar hij gaat meteen volle touren! En draaien aan de stationair schroef heeft geen nut, wat nu? Help!!!
Re: 50cc
Geplaatst: di 02 okt 2012, 19:00
door Beunhaas321
Of gaskabel blijft hangen, of hij trekt valse lucht, wat hij denk ik doet.
Dus goed nakijken of je de slangenklemmen goed hebt, en niet te strak hebt aangedraaid.
Re: 50cc
Geplaatst: di 02 okt 2012, 19:24
door Daantjeuuuu
Beunhaas321 schreef:Of gaskabel blijft hangen, of hij trekt valse lucht, wat hij denk ik doet.
Dus goed nakijken of je de slangenklemmen goed hebt, en niet te strak hebt aangedraaid.
het was mijn gaskabel

hij rijd nu tip top! Heeeeel erg bedankt allemaal