Pagina 1 van 1

Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 17:49
door lorenzo572
Hallo,

was misschien van plan om het olietankje uit mn derbi drd racing te halen.
Dit omdat hij toch wat probleempjes heeft, en ik van een aantal mensen de vraag heb gehoord of mijn smering wel goed was. En als ik het zelf mix weet ik in ieder geval dat het daar niet aan kan liggen. Ook heb ik al veel vaker gehoord dat er problemen zijn met de olietoevoer.
Wat vinden jullie hier van?
En hoe gaat dit in zijn werk? Kan het hele tankje er uit? Of moet het slangetje er alleen af?


alvast bedankt

Re: Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 17:51
door casvanriet
ofdat je het tankje eraf haalt of je het slangetje los doet kan je zelf weten, ik hem hem er af gehaald en doe zelf smeren, persoonlijk vind ik dat ie iets beter loop en iets minder rookt :)

Re: Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 17:55
door Beunhaas321
Het hele tankje kan je eruit halen ja, en zelf mengen is wel beter. Maar als je onderweg zonder benzine komt, en je hebt geen olie bij je heb je wel een probleem, want dan kan je niet zomaar tanken.
Als je een standaard set-up hebt zou ik 1:45 smeren. Of iets vetter/schraler naar eigen inzicht.

Re: Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 17:56
door julianspaans
tankje er uit halen, dan je oliepomp er af halen. Dat afdekken met een afdekplaatje: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=5623" onclick="window.open(this.href);return false; en dan kan je met een maatbeker je olie afmeten en in je tank doen: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=5191" onclick="window.open(this.href);return false;. Wat je zelf al zei, dat je gewoon 100% zeker weet dat het goed is, is denk ik het beste :thumbup:

Re: Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 18:23
door lorenzo572
Aller eerst bedankt voor jullie reacties :thumbup: !

Is het echt nodig om hem af te sluiten met dat plaatje? Of is dit ook op andere manieren net zo handig te doen?

Als ik alleen het slangetje los haal, krijgt hij dan geen valse lucht?

En als hij niet meer standaard loopt, wordt je mengverhouding dan ook anders? Meer olie?

Re: Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 19:04
door Beunhaas321
Als je meer toeren gaat draaien moet je een andere verhouding ja, post anders je set-up even. Misschien dat we wel een inschatting kunnen maken.

Re: Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 19:09
door kristof
je kan het oliepompje laten zitten, maar dan draait die kapot, dus het is wel het best dat je zo'n plaatje koopt
als je die slang losmaakt gaat die geen valse lucht trekken
hoe harder je gaat rijden hoe meer mengsel je nodig hebt, omdat je meer benzine verbruikt, hangt er ook vanaf van de set up en je rijstijl
rij zelf met airsal 70 21mm carb en sproeier 96, en ik meng 1/30, is gewoon goed, maar als je bv een laagtoerige 70 neemt kan je wel 1/35 doen, hangt van je toeren vanaf

Re: Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 20:14
door casvanriet
ik meng altijd met dit, is heel handig. je kan dat vakje gwn vol pompen en dat is 1:50.
http://www.google.com/imgres?um=1&hl=nl ... 00&bih=949" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 22:21
door kristof
gebruik zelf ook zoiets in die aard
http://www.google.be/imgres?q=stihl+2ta ... 7,s:0,i:95" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Olietankje

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 22:39
door lorenzo572
Oke, thanx.. Ik zal het is gaan uitzoeken van de week!
Maakt je setup zoveel uit voor de verhouding van de smering joh?

Groter voortandwiel; 14
Uitlaat ontgrensd
sproeier 96, loopt rond de 80

Zijn nu aantal probleempjes en heb meteen besloten om mn carb te ongrenzen.
Moet dus ook nieuwe sproeier in stoppen en opnieuw afstellen.

Re: Olietankje

Geplaatst: do 13 sep 2012, 00:35
door Beunhaas321
Gewoon 1:45 doen, dat is wel veilig.