Pagina 1 van 2

Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: za 25 dec 2010, 21:05
door Casper
Is het mogelijk een derbi senda te laten Schouwen bij de rdw voor een motorkenteken?
Voldoet hij aan alle eisen?

Groetjes!

Casper

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: za 25 dec 2010, 23:27
door Boeki
Tja, de mensen bij de keuring zullen ook wel snappen dat een Derbi frame niet gebouwd is op snelheden van een motor.

Waarom zou je dat sowieso willen? Dan is het toch niet meer leuk om snel te zijn?
Voor het geld dat je nodig hebt om je brommer als een motor te laten functioneren (als dat kan), kan je ook een motor kopen.

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: za 25 dec 2010, 23:37
door Supermoto Rider #84
hier is vaker een discussie over geweest op t forum.

het zou wel kunnen maar ik weet niet of het nog leuk is inderdaad...
het slimste is om gewoon even een mailtje naar t rdw te doen en te vragen wat de eisen zijn en aan welke voorwaarden alles moet voldoen..

er zijn zat mensen die gwoon zelf een frame in elkaar lassen en er gewoon een kenteken voor krijgen dus het kan wel.

bij de rdw zelf weten ze het beste, maar ik zou er zelf niet aan beginnen, zo'n grote plaat achterop is zowiso al niet leuk meer :roll:

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: za 25 dec 2010, 23:40
door Lex
Je moet sowieso de remmerij verbeteren.
Dan zal je er je voorvork nog bij komen, je banden, je frame verstevigen.
En nog veel meer om op te noemen.
Als je dat zou moeten doen ,kan je net zo goed gelijk een motor halen.

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 00:07
door Boeki
Hoezo zou je voorvork persee anders moeten worden? Nog nooit dat die dingen bezweken zijn.

Jongen uit een paar dorpen had zijn frame ook helemaal dubbel gelast met 25pk ( :o ) op z'n Drd.

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 00:35
door Lex
Bij RDW moet alles minimaal van een 125cc zijn dan..

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 00:38
door drdwillem
maar ik denk dat de normale remmen van een drd wel door die keuring zullen komen..
maar ik zou gewoon een motr halen, scheelt een hoop gedoe

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 02:43
door derbi-yzf
Op rdw.nl staat ook een hele lijst .pdf bestand waar je motor allemaal aan moet voldoen, dus als hij daar aan voldoet kun je er gewon kenteken op krijgen, moet wel minstens 125cc zijn anders gaat het nooit

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 10:09
door Boeki
AlexSenda schreef:Bij RDW moet alles minimaal van een 125cc zijn dan..
Dan wordt em dus niet, houdt een Derbi nooit lang vol.

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:54
door Lex
Nouja, kijk, zundappjes 80 komen er ook gewoon door.
Maar daar is dan de remmerij van verbeterd, en een aantal andere dingen.

Dus het kan wel.

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 12:35
door Boeki
AlexSenda schreef:Nouja, kijk, zundappjes 80 komen er ook gewoon door.
Maar daar is dan de remmerij van verbeterd, en een aantal andere dingen.

Dus het kan wel.
Door de keuring komen zal wel lukken ja, maar ik bedoel dat je waarschijnlijk snel gezeik krijgt met dat er toch wel dingen kapot gaan omdat een Derbi niet gebouwd is voor 125cc...

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 12:55
door derbi-yzf
Mijn baas heeft een 50cc kreidler op motorkenteken, gewoon het frame van een motor kreidler pakken, en dan de rest overzetten

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: di 28 dec 2010, 12:35
door sjoerd227
derbi heeft ook gewoon een 125 cc blok hoor;)
zou zelfs met een kleine aanpassing in het drd frame moeten passen

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: di 28 dec 2010, 13:34
door D-Gijs
Ja, maar die derbi's 125 cc, die hebben toch wel een iets ander frame hé :P

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: di 28 dec 2010, 15:44
door mtijn
AlexSenda schreef:Bij RDW moet alles minimaal van een 125cc zijn dan..
AlexSenda schreef:Nouja, kijk, zundappjes 80 komen er ook gewoon door.
Maar daar is dan de remmerij van verbeterd, en een aantal andere dingen.

Dus het kan wel.
Je spreekt je zelf wel een beetje tegen he? :lol:
Hou gewoon aub je mond..

Je hoeft in theorie niks aan te passen, alleen moet de cilinder inhoud groter zijn dan 50cc, zo gefixt.
125cc is bullshit zelfs 70cc kreidlers en zundapps gaan voor motor keuring...

Probleem is dat je frame een bepaalde type goedkeuring heeft welke het zo goed als onmogelijk maakt om het als een motor te keuren.. Voordeel van oude brommertjes is dat deze, deze type goedkeuring nog niet hadden en dus ook als motor gekeurd worden..

Laatste punt; waarom zou je uberhoubt een derbi met motorkenteken willen hebben?
Grow-up, je wilt niet heel je leven 2 takt rijden en al helemaal niet zo'n "Ik mag niet schelden van mijn moeder" senda die onder je reet weg roest en max 120/130 kan gaan...

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: di 28 dec 2010, 17:32
door Lex
Ik spreek mezelf niet tegen?
Zundapp 80cc = 80cc.
Remmerij is daarvan verbeterd, lees: Trommel door schijf, van bijvoorbeeld een 125cc.
Aantal andere dingen zijn ook verandert, bijvoorbeeld het frame is versterkt.
Want waarom zou je een 125cc frame nemen, waar al een kenteken op staat.

Jij keurt hem als motor, dan wil je 'in jouw theorie' alleen cilinder aanpassen?
Dus ga mij niet af zitten zeiken als jouw theorie 'ook' niet klopt.
Je komt echt NIET door de keuring als je alleen een cilinder aanpast bij bv een zundapp ks50.

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: di 28 dec 2010, 18:38
door mtijn
AlexSenda schreef:Ik spreek mezelf niet tegen?
Zundapp 80cc = 80cc.
Remmerij is daarvan verbeterd, lees: Trommel door schijf, van bijvoorbeeld een 125cc.
Aantal andere dingen zijn ook verandert, bijvoorbeeld het frame is versterkt.
Want waarom zou je een 125cc frame nemen, waar al een kenteken op staat.

Jij keurt hem als motor, dan wil je 'in jouw theorie' alleen cilinder aanpassen?
Dus ga mij niet af zitten zeiken als jouw theorie 'ook' niet klopt.
Je komt echt NIET door de keuring als je alleen een cilinder aanpast bij bv een zundapp ks50.
Ben je dom ofzo???

Eerst zeg je dat er voor de keuring minimaal 125cc nodig is, vervolgens zeg je dat kreidlers er met 80cc ook door komen...
En waarom zou je je remmerij/ frame gaan aanpassen / versterken?
Er word gewoon naar de algehele constructie gekeken of deze degenlijk is en of er bijv genoeg remvermogen beschikbaar is en vermogen enz enz...
Verder is volgens de nederlandse wetgeving alles boven de 50 cc een motorfiets..

Dus algehele conclusie, ja, je lult..

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: di 28 dec 2010, 19:12
door Lex
Waarom zou ik dom zijn?

Het gaat hier over een DERBI
Ooit een derbi met motorkenteken onder de 125cc gezien? ( En ga nou niet bijdehand doen dat een buurjongen van je een 80cc heeft gekeurd als motor, want dat bedoel ik niet )
NEEN. Als ze dit doen pakken ze meestal van een derbi 125cc.
Dus waarom alleen 125cc.
Leer lezen gast. Het ging over een DERBI.
Ik zei daarna ook, Zundappjes zijn ook gekeurd, en daar is remmerij van verbeterd.
Ze doen dit, omdat als jij sneller gaat, ook je remmen aan moet passen.
Als jij je derbi opvoert tot 150, ik zeg maar wat, dan gaan jouw standaard remmen je niet optijd laten remmen hoor.
Waaorm zou je je frame versterken?
Heel simpel, stel jij legt er 500cc onder. Dat ding trekt je frame krom. Enige manier om dat tegen te gaan is je frame aanpassen.
En ja, volgens de nederlandse wet is 51cc zelfs al motor.
Maar dat neemt niet weg dat als jij een 51cc derbi laat keuren, dat hij dan ook een motorkenteken krijgt.



Conclusie, ik ben niet dom. Jij lult uit je nek met je theorie. En jij probeert je gelijk te krijgen.

Ik kom hier niet eens op terug.
Ik ga geen gasten dom noemen als ik ze niet ken. Maar zo ben ik.

Algehele conclusie, koop dan een motor, scheelt je wat werk, en misschien zelfs goedkoper uit.

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: di 28 dec 2010, 19:41
door mtijn
AlexSenda schreef:Waarom zou ik dom zijn?

Het gaat hier over een DERBI
Ooit een derbi met motorkenteken onder de 125cc gezien? ( En ga nou niet bijdehand doen dat een buurjongen van je een 80cc heeft gekeurd als motor, want dat bedoel ik niet )
NEEN. Als ze dit doen pakken ze meestal van een derbi 125cc.
Dus waarom alleen 125cc.
Leer lezen gast. Het ging over een DERBI.
Ik zei daarna ook, Zundappjes zijn ook gekeurd, en daar is remmerij van verbeterd.
Ze doen dit, omdat als jij sneller gaat, ook je remmen aan moet passen.
Als jij je derbi opvoert tot 150, ik zeg maar wat, dan gaan jouw standaard remmen je niet optijd laten remmen hoor.
Waaorm zou je je frame versterken?
Heel simpel, stel jij legt er 500cc onder. Dat ding trekt je frame krom. Enige manier om dat tegen te gaan is je frame aanpassen.
En ja, volgens de nederlandse wet is 51cc zelfs al motor.
Maar dat neemt niet weg dat als jij een 51cc derbi laat keuren, dat hij dan ook een motorkenteken krijgt.



Conclusie, ik ben niet dom. Jij lult uit je nek met je theorie. En jij probeert je gelijk te krijgen.

Ik kom hier niet eens op terug.
Ik ga geen gasten dom noemen als ik ze niet ken. Maar zo ben ik.

Algehele conclusie, koop dan een motor, scheelt je wat werk, en misschien zelfs goedkoper uit.
HAHAHA jij bent echt een misbaksel..
Als jij eens leert lezen..

Er is niemand ( iig ik heb het nog nooit gehoord ) die een senda op motor kenteken heeft gekregen op een officiele manier.
Het gaat er om dat een senda ZONDER OMBOUW VAN EEN ANDER FRAME op motor kenteken word gezet.
Helaas door de type goedkeuring is dit gewoon bijna onmogelijk ( zelfde als een motor zonder 2e type goedkeuring op 25 kw krijgen )

Verder slaat dat hele versterken helemaal nergens op... Een motor fiets moet gewoon degelijk in elkaar zitten en hoeft geen officiele minimale snelheid te hebben.. Dus waarom de boel onnodig gaan verstevigen en proberen te verbeteren.

Aub, als jij niet kan lezen, hou gewoon je mond, 2nd time ;)

Re: Derbi op motorkenteken?

Geplaatst: di 28 dec 2010, 22:45
door wippo
Heb de discussie niet doorgelezen, maar gaat je niet lukken omdat het frame slechts legaal is voor 50cc. Vraag het eventueel maar na bij het RDW, die zijn er immers voor. ;)