Pagina 1 van 1
					
				Versnellingsbak NT Blok
				Geplaatst: za 23 jun 2012, 19:20
				door jurjen27
				Ik heb mijn Derbi blok gereviceerd, een nieuwe krukas, cilinder en koppeling, ik heb nu alleen het probleem dat het schakelen heel erg moeilijk gaat.. naar mijn weten heb ik alles goed in elkaar gezet, de secundaire as heb ik ook uit elkaar gehad en schoongemaakt ed. 
Het blok gaat wel in de versnelling, alleen je moet hem er echt in trappen.. en als ik de koppeling los laat heeft hij ook meer weerstand, iemand enig idee wat dit kan zijn? ik zat te denken aan de schakelwals.. want de versnellingen opzich zitten allemaal goed. wie kan mij helpen?
Groetjes jurjen
			 
			
					
				Re: Versnellingsbak NT Blok
				Geplaatst: za 23 jun 2012, 19:44
				door luco
				Wat doet hij in de andere versnellingen? Komt hij daar wel makkelijk in? Heb je de schakelvorken goed zitten? en alles gecentreerd?
Probeer je koppelingskabel eens te spannen.
			 
			
					
				Re: Versnellingsbak NT Blok
				Geplaatst: zo 24 jun 2012, 13:17
				door jurjen27
				Hoe bedoel je gecentreerd dan?
			 
			
					
				Versnellingsbak NT Blok
				Geplaatst: zo 24 jun 2012, 13:35
				door Boeki
				Dat centreren waar Luco het over heeft gaat gewoon vanzelf als je je carters op elkaar hebt.
			 
			
					
				Re: Versnellingsbak NT Blok
				Geplaatst: zo 24 jun 2012, 14:03
				door royvi
				Geen ringetjes ofzo vergeten? 
Loop hem eens wat in de versnelling dat hij een paar keer rond gaat en probeer dan of hij nog steeds zo slecht in de versnelling gaat. Of heb je dat al gedaan?
			 
			
					
				Re: Versnellingsbak NT Blok
				Geplaatst: zo 24 jun 2012, 15:42
				door jurjen27
				royvi schreef:Geen ringetjes ofzo vergeten? 
Loop hem eens wat in de versnelling dat hij een paar keer rond gaat en probeer dan of hij nog steeds zo slecht in de versnelling gaat. Of heb je dat al gedaan?
Heb er al mee gereden, alleen het schakelen gaat echt heel zwaar, en als ik hem in z'n vrij heb staan maakt het een hoorbaar verschil of je de koppeling in hebt of uit.. Ik dacht misschien dat de schakelwals scheef zit.. De volgorde van de sec as is: eerst 1 ring, dan het grote tandwiel me dat naaldlager dan nog een ring en aan het einde van de as zitten nog 2 plaatjes.. En op de primaire as zitten geen ringen.