Pagina 1 van 1

Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 22:01
door Thomasje
Hey
Ik hbe pas geleden mijn gaskabel vervangen en heb daarbij de carb gelijk los gehaald en hem helemaal grondig schoon gemaakt.
Nu alles weer afgemonteerd en hij startte prima. Toen ik hem even later uit zette kreeg ik hem niet meer gestart, bougie los en die was helemaal nat. Dus cilinder droog gekicked, bougie er in en hij startte gelijk. Toen stukje rijden, uit zetten, en weer het zelfde verhaal.

Ik snap echt niet hoe dit kan, blijf de vlotter misschien hangen ofzo?
het is een DR50 met een gianelli conti, 14mm carb met sproeier 108. Ik weet het, 108 is best groot,
maar hiervoor reed hij er prima mee.
Er zit trouwens ook een nieuwe tank op, de vorige tank had een koppelstuk met 2 nippels er aan, uit de bovenste kwam alle benzine
en uit de onderste niks. Ik wist nooit waar de onderste voor was maar had hem wel altijd netjes verbonden met de carb.
Bij de nieuwe tank zit er maar 1 uitgang met een kraantje. Dat betekend dat ik die aansluiting op mijn carb voor dat extra slangetje waarvan ik niet wist waar hij voor was, open staat. Heeft dat er misschien iets mee te maken

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 09:02
door PSP123
Trekt ie wel vacuum? Dus als je je motor uitzet de carburateur vacuum trekt en de benzine toevoer stopt?
Welke aansluiting van je carb is open? De bovenste want dat is je vacuum!
Misschien kan je een foto maken, kunnen wij je ook beter helpen..

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 14:52
door Thomasje
Kijk op mijn vorige tank zat dit, het omcirkelde nippel was die waar ik nooit wist waar hij voor was er kwam niks uit ofzo.
Afbeelding

En die zat hier op aangesloten.. Maar mijn nieuwe tank heeft enkel een uitgang voor benzine. Waardoor ik een nippel op mijn carb over hebt. En bloot staat
Afbeelding

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 15:24
door Daan22
die nippel dient voor vacuum, werkt enkel als je een vacuum benzinekraan hebt,

vacuum kraan zorgt ervoor als je motor afstaat , je benzine kraan sluit, draait je motor dan zuigt hij lucht aan bij je vacuum darmpje zodat je benzine gaat stromen

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 15:27
door Thomasje
Dus moet ik die nippel nu dicht maken op mijn carb en is het probleem dan opgelost?
of moet ik een nieuwe carb kopen, zonder vacuum aansluiting

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 15:32
door Daan22
nee als je vacuum kraan hebt moet je daar een darmpje op aansluiten

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 15:37
door Thomasje
ja precies, maar ik heb geen vacuum kraan meer. Die nippel op mijn carb nu open laten of dicht maken?

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 17:39
door Thomasje
uitlaat er af gehaald, zat helemaal vol met benzine, cilinder ook, als ik kickte dan spuwde het bezine uit de uitlaat poort.
Carb los gehaald en gekeken. de bezine sijpeld langs de gansaald naar buiten. En als ik de gashendel open draai komt er meer.

Wtf?

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 19:40
door Thomasje
opgelost
gasnaald kwam niet goed terug op zijn plek
uit elkaar gehaald en goed terug in elkaar gezet en het ijzeren paardje rent nu weer :emo:

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 20:24
door Supermoto Rider #84
oke mooi en t slimste is om die vacuumaansluiting op je carb wel even dicht te maken, hij zuigt door die opening een klein beetje lucht dus dat is nu eigelijk valse lucht.

Re: Zodra ik hem uit zet, verzuipt hij.

Geplaatst: za 28 apr 2012, 21:27
door Thomasje
klopt, doe ik
:thumbup: