Pagina 1 van 1

Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 00:22
door slimmedirk
Hallo jongens ik wou graag even vragen naar jullie mening,

voor die mensen die al wat meer ervaring hebben met brommers,
welk blok is het beste en om welke redenen, wat zijn de voor en nadelen van de blokjes,


Derbi OT - Derbi NT - AM6


AUB alleen reacties van mensen met ervaring, dus ik ik heb gehoord dat.....
En ga me nou aub niet doodgooien met vuile verader! Derbi 4 life!
derbi is prachtig maar ik wil dit graag even weten

alvast bedankt.

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 07:03
door drd racing
mijn ervaring met derbi blok NT zijn zeer goed , AM6 ook enkel dat die sneller uit versnelling kan schieten (maar dat kan zijn omdat ik daar maar even op gereden heb en het niet gewoon was ) voor de rest eigenlijk beide prima

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 07:06
door Boeki
Derbi NT is beter ten opzichte van Derbi OT, omdat de koelvloeistof daar door het hele blok loopt in plaats van alleen door de cilinder.

Over Am6 durf ik je niks te vertellen, omdat ik daar dus alleen dingen van gehoord heb. :)

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 16:48
door Han
ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken, maar ik ben nogal fan van derbi. Schakelen heel geod (in tegenstelling tot am6) en verder doen die blokjes het heel goed. Een am6 heeft geen ophangpunt voor tussen de achterbrug wat een voordeel kan zijn met inbouwen van een blok voor bv een brommercrosser.

Derbi NT zijn origineel ongrensd sneller als het oud type blok. Verder is er wel meer spul te krijgen voor het oude blok. De blokken lijken heel veel op elkaar, dus daarvoor hoef je het niet te doen. Alleen zit er verschil in de koeling. En dat is net wat iedereen zelf wil.

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 16:49
door D-Gijs
Bij de bekende Jos Dijkman wisten ze me te vertellen dat de verschillen erg klein zijn, en dat het vooral in het uiterlijk en het schakelen zit. Qua prestaties maakt het schijnbaar allemaal geen hol uit. Een groot nadeel van am6, vind ik, het irritante schakelen vergeleken met een derbi. Bij een derbi klik je hem zo in de versnelling, een bij am6 heb je daar veel minder gevoel in.

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 18:05
door slimmedirk
oke duidelijk,

derbi schakeld beter, nt blok sneller dan de oude ontgrensd.
koeling door het hele blok ipv alleen de cil, wat is hier trouwens het effect van?

en hoe ligen de prestaties derbi vs AM6?

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 18:19
door Supermoto Rider #84
wat is de rede dat je dit wilt weten slimmedirk..

wil je hem zwaar gaan tunen en er het maximale uit gaan halen of wil gewoon het beste wat niet kapot kan..

en beide gevallen zou ik toch voor het derbi blok nieuwe of oude maakt niet zoveel uit, voor het oude is meer verkrijgbaar, de nieuwe loopt iets harder maar dat kan door carb/ori uitlaat komen die anders zijn..

am6 is qua kwaliteit en prestaties gewoon net iets minder

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 18:29
door slimmedirk
het beste wat niet kapot kan,

hmm oke duidelijk,

bedankt!

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 18:37
door sxsupermoto
alles kan kapot

ik ben fan van het nieuwe type derbi blok schakelt veel beter dan am6 niet zo stroef en schiet er nie uit
koeling is tien maal beter me 80cc airsal is nog nooit te warm geweest en het ouwe type blok vind ik te veel
trilingen geven wat ik nie lekker vind rijden

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 18:53
door Supermoto Rider #84
slimmedirk schreef:het beste wat niet kapot kan,

hmm oke duidelijk,

bedankt!
ja maar zo bedoel ik het niet,

wanneer jij gaat tunen gaat alles net iets sneller kapot en heb je meer betrouwbaarheid nodig,

alle blokken zijn anders, je kan makkelijk een goed of slecht derbi blok treffen maar dat kan ook bij am6 gebeuren.

als je het gewoon voor normaal straat gebruik wilt gebruiken met miss ander cilindertje zou ik gewoon derbi blok pakken, zit makkelijk in elkaar, schakelt beter en is wat betrouwbaarder denk ik

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 19:25
door slimmedirk
sxsupermoto schreef:alles kan kapot

ik ben fan van het nieuwe type derbi blok schakelt veel beter dan am6 niet zo stroef en schiet er nie uit
koeling is tien maal beter me 80cc airsal is nog nooit te warm geweest en het ouwe type blok vind ik te veel
trilingen geven wat ik nie lekker vind rijden

hmmm okee,

maar modeltjes met nt blok zijn zo duur vind ik,

hoe los ik dat op?

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 20:13
door Joenne88
langer sparen

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 20:31
door Boeki
2ehands.. Kwaliteit heeft nou eenmaal een prijs.

Schakelwegen bij Derbi zijn ook korter.

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 23:43
door Supermoto Rider #84
slimmedirk schreef:
sxsupermoto schreef:alles kan kapot

ik ben fan van het nieuwe type derbi blok schakelt veel beter dan am6 niet zo stroef en schiet er nie uit
koeling is tien maal beter me 80cc airsal is nog nooit te warm geweest en het ouwe type blok vind ik te veel
trilingen geven wat ik nie lekker vind rijden

hmmm okee,

maar modeltjes met nt blok zijn zo duur vind ik,

hoe los ik dat op?
wat voor doel heb je met de brommer,
wil je gewoon leuk op straat gaan rijden met ori cilinder en andere pijp ofzo.

dan kan je makkelijk een 2005 kope met oude blok, die zijn ook niet kapot te krijgen mits je hem goed onderhoud, dus goed smeren, blok olie netjes vervangen, normaal schakelen enzo

oude en nieuwe type maakt geen fuck uit, er zit altijd wel een slecht blok tussen dat weet je van te voren nooit..

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: di 14 dec 2010, 23:52
door Han
Supermoto Rider #84 schreef:wat is de rede dat je dit wilt weten slimmedirk..

wil je hem zwaar gaan tunen en er het maximale uit gaan halen of wil gewoon het beste wat niet kapot kan..

en beide gevallen zou ik toch voor het derbi blok nieuwe of oude maakt niet zoveel uit, voor het oude is meer verkrijgbaar, de nieuwe loopt iets harder maar dat kan door carb/ori uitlaat komen die anders zijn..

am6 is qua kwaliteit en prestaties gewoon net iets minder
ori ontgrensde tzr'en lopen anders ook heel goed, maja dat zal wss aande uitlaat liggen

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: wo 15 dec 2010, 08:46
door Joenne88
Han schreef:
Supermoto Rider #84 schreef:wat is de rede dat je dit wilt weten slimmedirk..

wil je hem zwaar gaan tunen en er het maximale uit gaan halen of wil gewoon het beste wat niet kapot kan..

en beide gevallen zou ik toch voor het derbi blok nieuwe of oude maakt niet zoveel uit, voor het oude is meer verkrijgbaar, de nieuwe loopt iets harder maar dat kan door carb/ori uitlaat komen die anders zijn..

am6 is qua kwaliteit en prestaties gewoon net iets minder
ori ontgrensde tzr'en lopen anders ook heel goed, maja dat zal wss aande uitlaat liggen
lopen ze hard, of lopen ze echt goed..? is een wezelijk verschil :P

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: wo 15 dec 2010, 18:36
door JavenDrD
maar als je alleen kijkt naar derbi of een ander merk, zoals tzr is derbi toch beter afgewerkt, aprilla is hetzelfde als derbi dusja, ga maar is op een tzr zitten, ik heb dan het gevoel alsof ik op een bouwpakket zit:P

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: do 16 dec 2010, 19:17
door slimmedirk
blijkbaar hebben derbi rijders het best goed.

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: do 16 dec 2010, 21:30
door Boeki
slimmedirk schreef:blijkbaar hebben derbi rijders het best goed.
Uiteraard! :twisted:

Re: Derbi vs AM6

Geplaatst: do 16 dec 2010, 23:51
door drdwillem
bij am6 zit tussen ieder versnelling een soort vrij, als je hem dus niet hard genoeg doortikt zit hij in een vrij, en dat is wel even wennen..