Hoi,
Ik heb overwogen om mijn Zip SP te verkopen en een Derbi Senda te gaan kopen, is er nog iets extra's waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n brommer wiellagers oid.?
Ivm veel wouten hier in de buurt wil ik graag niet al te snel gaan, nu weet ik dat op scooters de DR70 een leuke straat cilinder is. Maar hoorde dat die alleen op oude Senda blokken passen.. Is dit waar? Zo ja, vanaf wel jaar passen ze niet meer?
En wat is een leuk alternatief?
Alvast bedankt!
Keuze derbi en laagtoerige 70
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Keuze derbi en laagtoerige 70
zijn ook gietijzeren (laagtoerige) 70cc cilinders voor nieuw type hoor. Oud blok type is tot en met 2006. Na 2006, dus vanaf 2007 is het nieuwe type blok toegepast.

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Re: Keuze derbi en laagtoerige 70
Okee en welke zijn die cilinders? ik hoorde over een DMP maar kon hier geen ervaringen over vinden..
Zijn de nieuwe blokken trouwens sneller of de oude?
Zijn de nieuwe blokken trouwens sneller of de oude?
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Keuze derbi en laagtoerige 70
Zit geen verschil in.
Dit is een laagtoerige 70 straatcilinder voor NT blok:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4879" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt cilinders van oud en nieuw type onderscheiden door de koelvloeistofaansluiting, op de zijkant van een OT cilinder. NT cilinders hebben geen koelvloeistof aansluiting op de zijkant van de cilinder.
Dit is een laagtoerige 70 straatcilinder voor NT blok:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4879" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt cilinders van oud en nieuw type onderscheiden door de koelvloeistofaansluiting, op de zijkant van een OT cilinder. NT cilinders hebben geen koelvloeistof aansluiting op de zijkant van de cilinder.


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Re: Keuze derbi en laagtoerige 70
Okee bedankt,
Zijn die DMP cilindertjes ook nog van een beetje kwaliteit? want heb wel eens zo'n ding gehad in 50cc voor een scooter maar dat was 1 en al troep..
Zijn die DMP cilindertjes ook nog van een beetje kwaliteit? want heb wel eens zo'n ding gehad in 50cc voor een scooter maar dat was 1 en al troep..
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Keuze derbi en laagtoerige 70
Gaat lang mee hoor 


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Re: Keuze derbi en laagtoerige 70
Okee hartstikke bedankt voor je reacties, is er ook niet iets extra's waar ik op moet letten als ik voor een derbi ga kijken?
wiellagers, ophangingspunten van het blok ofzo??
GR
wiellagers, ophangingspunten van het blok ofzo??
GR
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Keuze derbi en laagtoerige 70
Dat kun je hier vinden:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=1787" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=1787" onclick="window.open(this.href);return false;


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!