Allereerst zal ik zal me eerst ff voorstellen, ik ben Alex, 17 jaar jong, heb net een maand geleden een Derbi Senda SM DRD Racing 85th anniversary gekocht. Ben al redelijk bekend met brommers, heb hiervoor wallaroo's, tomos'jes enzo gehad :'). Ben al best lang hier aan het rondneuzen op het forum, maar nu heb ik toch maar een vraag over mijn eigen Derbi.
Ik heb mijn Derbi gekocht van een vader van een ventje die al 1 jaar in Japan aan het studeren is :'). Derbi heeft dus 1 jaar stilgestaan voor ik hem op kwam halen. Zag er echt vies uit, velgen waren helemaal vies etc. Thuis aangekomen heb ik geprobeerd om de velgen schoon te maken, maar er blijven van die lelijke plekjes op zitten. Goed zichtbaar bij deze foto:

Ook heb ik meer problemen met mijn brommer:
- Kleine slag in voor en achtervelg, weetniet of dit kwaad kan om er nog een maand of twee mee door te rijden? Zo snel mogelijk eruit halen wil ik wel.
- Heel erg soms als ik omhoog schakel, komt ie in z'n vrij lijkt wel. Gebeurt volgens mij als ik van z'n 4 naar z'n 5 ga, heel raar.
- Als de brommer uit staat, kan ik niet altijd schakelen, hij klikt dan niet als ik naar boven of naar beneden beweeg.
Hier nog wat foto's van de brommert:

Heb em in zo overgenomen, voor 1000 euro, ben ik verder zeer tevreden mee. Stond 1600km op teller. Maat van mij met veel verstand van Derbi's zei dat de kilometer stand klopt als je kijkt naar de staat van de brommer (originele banden, ketting enzo).
Alvast bedankt voor iemand die mij eens zou kunnen helpen met de problemen hierboven beschreven,
Gr, Alex