Rollerbank boetes

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door derbiracing »

een koplamp geeft licht he ;) dus ze kunnen je kenteken wel lezen hoor
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Lex »

derbiracing schreef:een koplamp geeft licht he ;) dus ze kunnen je kenteken wel lezen hoor
Tja, dan moet je voor de oude vertrouwde methode gaan van een chokekabel , aan de onderkant van je kenteken een gaatje boren.
Kabel erdoor.
Stukje schuinbuigen, en als de wouten komen, HOPPAA, ding omhoog.

Zwager vertelde me nog een leuk verhaal waarmee hij dat gedaan had ;)
En daar was het gewoon overdag


Maar volgens mij is het ook al strafbaar als je het niet uitvoer??
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Boeki »

AlexSenda schreef:
derbiracing schreef:een koplamp geeft licht he ;) dus ze kunnen je kenteken wel lezen hoor
Tja, dan moet je voor de oude vertrouwde methode gaan van een chokekabel , aan de onderkant van je kenteken een gaatje boren.
Kabel erdoor.
Stukje schuinbuigen, en als de wouten komen, HOPPAA, ding omhoog.
Leg eens uit, klinkt wel interresant, al is het maar voor de show. :D
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Lex »

Choke kabel dus pakken, en ergens bij je stuur vastmaken, en naar je kenteken laten lopen, soort van systeem aan je subframe maken,
dan kun je 2 dingen doen, je kenteken doormidden zagen, en schanieren erop maken.
Of al ombuigen, zodat je een begin heb, als je aan de kabel trekt.
Eerste is denk makkelijker,
Maar dan leidt je de kabel naar dat systeem ( denk aan een katrol/wieltje )
En dan een gat bij je kenteken, onderin, zodat , als jij aan de kabel trekt, het kenteken ( onderste gedeelte ) mee naar boven komt.
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Huug »

AlexSenda schreef:
Xtreme sm schreef:
tilothijs schreef: doet ie toch ook? :P
jahaa, door een scooterrijder het ziekenhuis in te beuken zeker?! :?
Terecht hoor, vind dat de politie wel wat meer actie mag tonen in achtervolgingen.
Niet zo zeer meer actie maar ik vind dat ze die scootergastje er af mogen rijden als ze er van door gaan. Weer 1 opgevoerde stofzuiger minder :lol: . Maar even serieus: wegrijden voor de politie is fout. beters stop je gewoon en doe je heel erg schuld bewust. als je wegrijd en ze pakken je toch gaan ze je naaien voor alles wat je fout hebt gedaan. als je naar officier van justitie moet neemt hij het wegrijden voor de politie zeker mee in zijn beoordeling en wordt je boete nog hoger.

denk daar maar eens over na want via kenteken weten ze je toch 9 van de 10 keer wel te vinden. ook als je maar de helft kan lezen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Lex »

Huug, die kenteken klapt dan voor de andere ;)
De onderkant komt dus naar boven geklapt

Maar goed, dat idee ga ik toch niet uitvoeren :)
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Huug »

op die fiets. maar dan nog. voordat jij doorhebt dat ze achter je zitten hebben ze je kenteken al.
ze zijn ook niet achterlijk hé :lol: al zal je dat soms wel denken :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Lex »

Huug schreef:op die fiets. maar dan nog. voordat jij doorhebt dat ze achter je zitten hebben ze je kenteken al.
ze zijn ook niet achterlijk hé :lol: al zal je dat soms wel denken :roll:
Als je een beetje geluk heb hebben ze dat niet.
Maar dan heb je nog heel veel geluk nodig om te kunnen ontsnappen.
Want vgm is zo'n systeem ook illegaal, en dan komt het vluchten er nog bij.
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Huug »

kenteken moet goed vast zitten en niet met schaniertjes of zo. maar aangezien je de plaat verbuigt zou het legaal moeten zijn maar ja, meneer agent zal het vast niet leuk vinden als je niet stopt en als ze je er mee pakken zullen we je vast wel ergens anders op gaan naaien.

maar stoere praat moet je niet altijd geloven. tuurlijk zijn er mensen die ze achter zich krijgen en vervolgens kwijt raken maar 9 van de 10 keer is dat omdat de agent het te gevaarlijk vind worden. Als jij met 90 een steegje in rijd zal hij niet meer achter je aan komen maar denk ook niet dat je jezelf dood wil rijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

nou dat is ok wel zo natuurlijk, ik zou zelf ok nooit wegrijden om de simpele reden dat ze je tog wel pakken, niet gelijk dan wel een andere keer. mar die mongool deed het wel en daar draagtie nu de gevolgen van :roll:
mar alles bij elkaar vind ik nog niet dat je dan voluit op iemand in moet rijden om hem tot stoppen te dwingen :roll:
Gebruikersavatar
tilothijs
Tuner
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4

#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0
Locatie: Ilpendam
Contacteer:

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door tilothijs »

Xtreme sm schreef:nou dat is ok wel zo natuurlijk, ik zou zelf ok nooit wegrijden om de simpele reden dat ze je tog wel pakken, niet gelijk dan wel een andere keer. mar die mongool deed het wel en daar draagtie nu de gevolgen van :roll:
mar alles bij elkaar vind ik nog niet dat je dan voluit op iemand in moet rijden om hem tot stoppen te dwingen :roll:
ik vind namelijk dat dat wel moet kunnen
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Boeki »

tilothijs schreef:
Xtreme sm schreef:nou dat is ok wel zo natuurlijk, ik zou zelf ok nooit wegrijden om de simpele reden dat ze je tog wel pakken, niet gelijk dan wel een andere keer. mar die mongool deed het wel en daar draagtie nu de gevolgen van :roll:
mar alles bij elkaar vind ik nog niet dat je dan voluit op iemand in moet rijden om hem tot stoppen te dwingen :roll:
ik vind namelijk dat dat wel moet kunnen
Kom op zeg, dat doen ze in America, hier is dat niet normaal!
Vind dat echt niet kunnen, er kunnen veel ergere dingen gebeuren dan alleen je been breken.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

tilothijs schreef:
Xtreme sm schreef:nou dat is ok wel zo natuurlijk, ik zou zelf ok nooit wegrijden om de simpele reden dat ze je tog wel pakken, niet gelijk dan wel een andere keer. mar die mongool deed het wel en daar draagtie nu de gevolgen van :roll:
mar alles bij elkaar vind ik nog niet dat je dan voluit op iemand in moet rijden om hem tot stoppen te dwingen :roll:
ik vind namelijk dat dat wel moet kunnen
dat was mijn mening :roll:
Boeki schreef:
tilothijs schreef:
Xtreme sm schreef:nou dat is ok wel zo natuurlijk, ik zou zelf ok nooit wegrijden om de simpele reden dat ze je tog wel pakken, niet gelijk dan wel een andere keer. mar die mongool deed het wel en daar draagtie nu de gevolgen van :roll:
mar alles bij elkaar vind ik nog niet dat je dan voluit op iemand in moet rijden om hem tot stoppen te dwingen :roll:
ik vind namelijk dat dat wel moet kunnen
Kom op zeg, dat doen ze in America, hier is dat niet normaal!
Vind dat echt niet kunnen, er kunnen veel ergere dingen gebeuren dan alleen je been breken.
+1 ;)
efdeve
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 18:50
Vervoersmiddel: Derbi senda R1 80cc (verkocht)
Tomos 65cc (gestolen)
Derbi senda R1
Locatie: groningen stad

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door efdeve »

tilothijs schreef:
Xtreme sm schreef:nou dat is ok wel zo natuurlijk, ik zou zelf ok nooit wegrijden om de simpele reden dat ze je tog wel pakken, niet gelijk dan wel een andere keer. mar die mongool deed het wel en daar draagtie nu de gevolgen van :roll:
mar alles bij elkaar vind ik nog niet dat je dan voluit op iemand in moet rijden om hem tot stoppen te dwingen :roll:
ik vind namelijk dat dat wel moet kunnen

en vind je dat ook als hun met een auto jou van de weg af rijden??
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Huug »

Ik VIND dat een agent zou mogen doen ! wil niet zeggen dat hij zomaar iedereen de weg af mag rijden hé !

moet je zelf maar 2x nadenken voordat je weg rijd !!! eigen schuld zou ik zeggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilothijs
Tuner
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4

#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0
Locatie: Ilpendam
Contacteer:

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door tilothijs »

Huug schreef:Ik VIND dat een agent zou mogen doen ! wil niet zeggen dat hij zomaar iedereen de weg af mag rijden hé !

moet je zelf maar 2x nadenken voordat je weg rijd !!! eigen schuld zou ik zeggen.
+1
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door derbiracing »

Huug schreef:Ik VIND dat een agent zou mogen doen ! wil niet zeggen dat hij zomaar iedereen de weg af mag rijden hé !

moet je zelf maar 2x nadenken voordat je weg rijd !!! eigen schuld zou ik zeggen.
+1
Afbeelding
efdeve
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 18:50
Vervoersmiddel: Derbi senda R1 80cc (verkocht)
Tomos 65cc (gestolen)
Derbi senda R1
Locatie: groningen stad

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door efdeve »

oke aan ene kant is het niet goed als je weg rijd maar dan nog vind ik dat een agent niet zoveel risico mag nemen want als je verkeerd valt kan je wel dood gaan en dan kan je wel zeggen eigen schuld maar die agent heeft je dan wel van je leven afgeholpen
maarja ik stop ook gewoon hoor als er niks aan de hand is maar als er wel echt wat is dan zou ik het sws proberen ben voor een auto snel genoeg:P in de stad is niet zo moeilijk
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

efdeve schreef:oke aan ene kant is het niet goed als je weg rijd maar dan nog vind ik dat een agent niet zoveel risico mag nemen want als je verkeerd valt kan je wel dood gaan en dan kan je wel zeggen eigen schuld maar die agent heeft je dan wel van je leven afgeholpen
maarja ik stop ook gewoon hoor als er niks aan de hand is maar als er wel echt wat is dan zou ik het sws proberen ben voor een auto snel genoeg:P in de stad is niet zo moeilijk
nou zo denk ik er ok over ja :D als iemand verkeerd terecht kom door die aanrijding en dood gaat is het een beetj lullig om tegen zn (of haar) ouders zeggen "ja, hij wilde niet stoppen mar reed weg..." :lol:
mar zoals ik al zei zou ik ok niet zomar wegrijden :roll:
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Freek »

Als je niks te verbergen hebt rij je niet weg, als je je brommer opvoert wees dan een vent en aanvaard de consequenties. Je weet van te voren dat het niet mag en als jij weg rijd is het voor oom agent lastig te bepalen waarom. Heb je alleen en opgevoerd brommertje ? of heb je soms een kilo coke in je buddy ( ja extreem voorbeeld maar even om aan te geven) Dan is er een echte reden waarom je weg rijd, en dan zal oom agent je willen pakken omdat er waarschijnlijk meer is dan alleen een opgevoerde brommer en als je gaat vluchten breng je ook anderen in gevaar, als jij met 70 door een steegje rijd en er stapt net een man zn achterdeur uit, en jij rijd hem aan dan kan ik me voorstellen dat meneer de agent zich vrij schuldig voelt omdat hij je niet op tijd stopte.
Conclusie : Weg rijden is dom want je negeert een stopteken en dat geeft de politie meer verdenkingen op jou dus zullen ze je snel van je brommer trappen.
Plaats reactie