Pagina 1 van 2

conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: do 15 dec 2011, 10:51
door jappiee---3
ik ga ivm met veel controle's , en bijna inbeslagname mijn orginele uitlaat er weer op zetten, maar ik het mogelijk om de tailpipe val de cont erop te krijgen. Dat ik dan gewoon een stuk van de orginele uitlaat afslijp? :wave:

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: do 15 dec 2011, 12:22
door chrizztian93
je kan ook gewoon een paar gaten bijboren in je originele demperflens, of een andere flens erop lassen.. wel tig lassen heh anders ziet het er beroerd uit..

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: do 15 dec 2011, 16:27
door royvi
chrizztian93 schreef:je kan ook gewoon een paar gaten bijboren in je originele demperflens, of een andere flens erop lassen.. wel tig lassen heh anders ziet het er beroerd uit..
Onderbouw dat eens?
Met MIG/MAG kan je zoiets ook heel netjes lassen, met elektroden misschien ook nog wel.
Ik zou ook de gaten bijboren of ff een andere flens erop lassen.

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: do 15 dec 2011, 18:48
door oonee0
chrizztian93 schreef:je kan ook gewoon een paar gaten bijboren in je originele demperflens, of een andere flens erop lassen.. wel tig lassen heh anders ziet het er beroerd uit..
waarom ziet er er niet uit als je op een anderen manier last ik heb me mig mag NIL diploma en volgens mij kan je een uitlaat gwn met mig mag lassen.

---------------------
waarom wil je die tail pijp er op hebben ? of bedoel je de demper want dan kan je doen wat de gene boven me beschrijft (A)

mvg oonee0

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: do 15 dec 2011, 20:55
door jappiee---3
Het liefst tailpipe en demper, want dan verwacht ik wat meer geluid, en prestatie's heb inmiddeles nieuwe tailpipe + demper besteld. Kan ik niet een stuk van mijn orginele uitlaat afslijpen en dan die tailpipe erop met dat rubber wat erbij zit? Dan hoef ik hem niet te lassen

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: do 15 dec 2011, 21:54
door Reinder
Je eigen creativiteit hoe je het wilt maken, of je hem nou afslijpt net na de bocht en vanaf daar de tailpipe erop last (misschien kan je hem er ook gewoon opschuiven, moet je de diameter even na kijken), of dat je alleen de demper bevestigd door een nieuwe demperflens er op te lassen. Of, wat het makkelijkst is, boren in de demperflens die je nu hebt, van je originele uitlaat.

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: do 15 dec 2011, 22:24
door royvi
jappiee---3 schreef:Het liefst tailpipe en demper, want dan verwacht ik wat meer geluid, en prestatie's heb inmiddeles nieuwe tailpipe + demper besteld. Kan ik niet een stuk van mijn orginele uitlaat afslijpen en dan die tailpipe erop met dat rubber wat erbij zit? Dan hoef ik hem niet te lassen
Dat kan, als dat past iig.
Zo had ik het gedaan met mijn YZ demper, maar voor zo'n conti demper is het denk ik makkelijker om die gaten gewoon wat uit te boren of een nieuwe flens erop te lassen. Aangezien die demper al een 3-boutsbevestiging heeft, mijn YZ had dat namelijk niet.

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: do 15 dec 2011, 22:43
door DerbiEvo '10
Prestaties zul je alleen niet winnen met een andere demper,
Je prestaties komen van je expansie (toch?)

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 10:05
door chrizztian93
royvi schreef:
chrizztian93 schreef:je kan ook gewoon een paar gaten bijboren in je originele demperflens, of een andere flens erop lassen.. wel tig lassen heh anders ziet het er beroerd uit..
Onderbouw dat eens?
Met MIG/MAG kan je zoiets ook heel netjes lassen, met elektroden misschien ook nog wel.
Ik zou ook de gaten bijboren of ff een andere flens erop lassen.
omdat ik nogal eens moet lassen op mn werk, het ziet er in het begin zeker netjes uit, maar moet je maar es na een paar weken kijken..

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 12:18
door jappiee---3
DerbiEvo '10 schreef:Prestaties zul je alleen niet winnen met een andere demper,
Je prestaties komen van je expansie (toch?)
Dat denk ik niet@!

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 12:59
door Marc
jij denkt dus dat je door een andere demper harder gaat ?

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 18:04
door jappiee---3
Nee, maar ik zal er wel meer uit kunnen halen met de tailpipe aangezien die ook dikker is ;)

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 18:56
door luco
ahaaa alsjeblieft google eens even naar de werking van uitlaten... dan babbel je wel anders

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 19:21
door Marc
ja een demper maakt dus geen verschil :emo:
maar als jij denkt dat je harder gaat als je er een demper op zet met een diameter van 30 cm, dan moet je dat gewoon doen hoor.

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: za 17 dec 2011, 01:52
door Job0172
Het makkelijkste is denk om alleen je demper te verwisselen als je dit zo graag wilt, dit is met wat paswerk best goed te doen namelijk.

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: za 17 dec 2011, 14:24
door Reinder
Vriend van mij heeft nog wel een motor demper liggen, ga jij wel 150 mee hoor! ;)

(nee,, dempers inc tailpipe geven geen prestatie winst, alleen het geluid word bij een stationair toerental anders)

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: za 17 dec 2011, 20:58
door jappiee---3
:wave:
luco schreef:ahaaa alsjeblieft google eens even naar de werking van uitlaten... dan babbel je wel anders
Aan jou opmerking heb ik wat, ga dit dan gewoon lekker in cafe zeggen ofzo

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: za 17 dec 2011, 20:59
door jappiee---3
En het gaat me ook om het geluid dus

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: zo 18 dec 2011, 11:31
door royvi
luco schreef:ahaaa alsjeblieft google eens even naar de werking van uitlaten... dan babbel je wel anders
Lees jij je maar eens in...
Vroeger in de baansport (ja al die tweetakten) was het de trend om de tailpipe zo lang mogelijk te maken, ook reden ze zonder demper. Het heeft dus wel degelijk invloed op je prestaties. Niet dat je er veel van zult merken op het brommertje, maar de originele demper heeft van binnen een schot met buisjes erin, dit knelt hem wel iets af. Als je er een andere demper op zet die niet dit systeem heeft dan loopt hij heel iets soepeler. Zoals ik al zei, ik moest ook opnieuw afstellen.

Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Geplaatst: zo 18 dec 2011, 12:42
door luco
royvi schreef:
luco schreef:ahaaa alsjeblieft google eens even naar de werking van uitlaten... dan babbel je wel anders
Lees jij je maar eens in...
Vroeger in de baansport (ja al die tweetakten) was het de trend om de tailpipe zo lang mogelijk te maken, ook reden ze zonder demper. Het heeft dus wel degelijk invloed op je prestaties. Niet dat je er veel van zult merken op het brommertje, maar de originele demper heeft van binnen een schot met buisjes erin, dit knelt hem wel iets af. Als je er een andere demper op zet die niet dit systeem heeft dan loopt hij heel iets soepeler. Zoals ik al zei, ik moest ook opnieuw afstellen.
klopt volledig, maar meneer heeft het er hier over om de tailpipe van een conti te nemen. aangezien deze vrijwel even dik zijn(ja iets dikker) heeft dit dus geen prestatie winst. En een tailpipe ''knelt'' een uitlaat alleen als hij extreem dun is, of extreem dik.