Verzekering.

Algemene vragen over Derbi.
Wesley95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht

Verzekering.

Ongelezen bericht door Wesley95 »

hallo,
ik wil graag me derbi opvoeren (bijv. leovince v6 erop)
maar me dealer zegt dat me derbi dan niet meer verzekerd is.
klopt dat?
en hoe zit dat?
wnt anders betaal ik ongeveer 70 euro per maand voor niks. en dat is ook nogal wat ;)
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
luco
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition

Re: Verzekering.

Ongelezen bericht door luco »

70 euro in de maand is al een hele bonk! all risk? En inderdaad het klopt, veroorzaak of krijg je een ongeluk met een opgevoerde brommer, dan is hij niet meer verzekerd. Alhoewel hier weinig naar gekeken wordt hoor.
Afbeelding
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Als je derbi harder als 50 loopt gaat dit ook al van kracht overigens hoor. In principe ben je dan niet meer verzekerd.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Marc
Tuner

Ongelezen bericht door Marc »

mijn brommer was ook opgevoerd en ik heb vorig jaar een ongeluk gehad.
alhoewel mijn brommer niet meer in staat was om op de rollerbank te kunnen, en ik wel een mhr team 50 cc en conti had hebben ze het niet hard kunnen bewijzen alleen veel getuige dat ik veel te hard reed voor een brommer.
de tegenpartij is overigens bij mij gewoon vergoed door de verzekering.
kcracy
Pro tuner

Ongelezen bericht door kcracy »

Ja dat is zo een ja en nee verhaal officeel ben je niet verzekerd als je brommer harder loopt dan de toegestane snelheid die de wet voorschrijft.
De meeste verzekeringen kijken daar niet zo erg na maar in deze tijden worden verzekeringen ook moeilijker met vergoeden.
Ik had een gesprek met een bevriende schade expert over bromfietsverzekeringen en die zij dat hun maatschappij er nu strenger op gaat controleren met ongelukken en op verzekeringen die worden afgesloten op papa of mama,s naam die gaan ze ook onder de loupe leggen.
Dus ja het blijft een risico wat je neemt en je komt er niet eerder achter als dat je zelf een ongeluk krijgt en als je verzekering dan niet uitkeert ja dan hebben je ouders een fucking problem.
Marc
Tuner

Ongelezen bericht door Marc »

bij mij was die niet in staat om op de rollerbank te kunnen en toen ik hem na 2 weken technisch onderzoek mocht ophalen lag de cilinderkop er af. volgens mij is dat ook het enige waar ze na hebben gekeken.
DerbiEvo '10
Derbi fan
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo 50 SM

Ongelezen bericht door DerbiEvo '10 »

mijn brommer rijd 70 en vorige maand nog een ongeluk mee gehad.
het was niet mijn schuld dus alles teruggehad van de verzekering.
Hij was niet meegenomen voor onderzoek door de politie, dat doen ze alleen als het jouw schuld is.
Als hij dan te hard rijd dan krijg je niks terug ( Zo is het mij verteld hoor)
Wesley95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht

Ongelezen bericht door Wesley95 »

oke bedankt iedereen ;)

deze kan close ik weet genoeg ;)

(en ik heb wa+diefstal maar ik heb nieuwe derbi van 3400 en ik ben 16 dusja dan kost het wel wat.
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Als je te hard reed is niet zo'n probleem als jij aangereden wordt en het is niet jouw schuld. Want je kan wel iemand die van rechts aankomt maar te hard rijdt aanrijden. Het blijft degene die fout zit zijn schuld. Maar als jij een ongeluk veroorzaakt en hij blijkt te hard te lopen dan heb je een probleem als ze je brommer meenemen voor de technische keuring.

Een tip: heb altijd een schadeformulier bij je, als er een ongeluk is en het is duidelijk wie zijn schuld het is en de tegenpartij doet niet moeilijk dan kan je het schadeformulier invullen zonder dat de politie daar bij hoeft te komen. En heb je je brommer thuis staan (na het ongeluk) en je vertrouwt het niet, maak dan ff een propje in je uitlaat o.i.d. dan zit je zeker veilig voor een eventuele keuring!
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
DerbiEvo '10
Derbi fan

indd mijn ouders hebben mijn brommer toen ook mee naar huis genomen en ik moest hellaas weg met de ambulance.
en dan kun je hem nog iets of wat veranderen...

mag de politie trouwens zomaar op je erf komen in zo een geval?
royvi
Pro tuner

Hoe bedoel je zomaar op je erf? Tuurlijk mag hij dat als hij aan wil bellen, zo je huis in stappen is vrij onbeleefd. :emo:

Ik had toen ook aanrijding, mijn brommer was volledig ontgrenst met YZ demper maar ze hebben er verder helemaal niet naar gekeken. (kon ook niet want die brommer loopt niet meer :emo: ) Ik moest toen ook naar het ziekenhuis (gelukkig niet met ambulance) foto's laten maken. Brommer heb ik een hele poos thuis gehad, en toen weggebracht naar de dealer en die stelde het schaderapport op en ging praten met de schade-expert.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
DerbiEvo '10
Derbi fan

ik bedoel zonder daar eerst iets voor te moeten aanvragen.

Iets van een huiszoekingsbevel ofzo iets geks.
royvi
Pro tuner

't is geen misdaadserie :P
Nee, hij mag niet zomaar binnenlopen en hupatee je brommer meenemen. Je moet hem wel toestemming geven ;)
Airsal cilinder te koop:
DerbiEvo '10
Derbi fan

eerst je brommer nog wat veranderen dan :dry:
Plaats reactie