Remzuiger werkt niet

Algemene vragen over Derbi.
swsa
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD PRO SM 2011

Remzuiger werkt niet

Ongelezen bericht door swsa »

Hallo,

Sinds ik nieuwe remblokken heb gemonteerd heb ik vanaf het begin af aan al een geluid dat ie aanloopt. Het klinkt zo of er een slag in de schijf zit maar dit is zeker weten niet zo,hij loopt op een bepaald stuk aan.

Nou haalde ik vandaag even de remklauw eraf en de blokjes eruit en zag dat de linkerremblok veel meer versleten was als het rechter. Toen ik de remhendel even inkneep zag ik duidelijk verschil, de linkerkant ging goed uit en de rechterkant bijna niet, er was wel beweging te zien.

Wat kan het zijn, moet ik hem opnieuw ontluchten of gewoon reviseren?

gr. Melvin :wave:
Melvin is (drd) pro =)
KINGSTYLE
Banden plakker

Re: Remzuiger werkt niet

Ongelezen bericht door KINGSTYLE »

Ik had hetzelde probleem (kwam er helaas te laat achter en heb nu echt een slag in mijn remschijf)
wat je het beste kan doen is de remklauw uit elkaar halen, de cilinder eruit blazen met perslucht (wel eerst in een doek wikkelen ofzo, anders vliegt je zuiger om je oren..) en dan kijken hoe de binnenkant van je remklauw en je cilinder zelf uitzien..
indien nodig met een wat fijn staalwol of fijn schuurpapier het een beetje bijwerken, en dan kijken of het beter gaat.. ;)

het beste is natuurlijk om je rem even opnieuw te reviseren en nieuwe zuigertjes en ringentjes erin te plaatsen.. (A)
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

remklauw eerst loshalen en niet uit elkaar halen.
Vastzittende zuiger proberen te verwijderen door de goede tegen te houden en dan te pompen.
oliedruk is namelijk hoger dan luchtdruk
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
swsa
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD PRO SM 2011

Ongelezen bericht door swsa »

Ok,

Dankjulliewel, ga het zaterdag maar ff proberen, eerst zonder revisie. Als dat niet lukit moet het wel heh..
Melvin is (drd) pro =)
Plaats reactie