Pagina 1 van 2
waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: zo 07 aug 2011, 12:43
door derbi-extreme
hallo,
ik wilde mijn derbi iets harder laten lopen. nou had ik op gezocht dat je hem ongeveer tachtig kunt laten lopen als je de prop uit je uitlaat haalt, en je luchtflter tuitje eraf haalt en dat ijzertje met gaatjes erin bij je carburateur verwijdert.
dit heb ik dus gedaan alleen mijn derbi rijd niet harder als 68 kilimoter per uur. iemand enig idee hoe het kan?
gr ruben
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: zo 07 aug 2011, 12:47
door Jasper
Heb je wel afgesteld?
Andere tandwielverhouding is ook noodzakelijk om de 80 te halen.
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: zo 07 aug 2011, 12:49
door derbi-extreme
mijn tanwielen zijn 13-53 ik meen dat dit goed was maar ik heb hem niet afgesteld want hij liep eigenlijk best wel lekker
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: zo 07 aug 2011, 14:39
door Reinder
Heb je de piemel ook van de uitlaat af?
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: zo 07 aug 2011, 15:05
door derbi-extreme
dat weet ik niet precies eigenlijk waar zou die moeten zitten dan?
want degene van wie ik deze derbi kocht hij had de uitlaat prop er ook uitgehaald.
nou heb ik laatst de uitlaat er even afgehaald en nu zag ik dat hij die prop er wel uit heeft geslagen alleen hij heeft hem er wel in laten zitten. is dat erg?
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: zo 07 aug 2011, 18:45
door Freek
Ja want dan is de prop alleen los maar er nog niet uit. Dat betekent dus dat in feite de prop nog steeds werkt.
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: zo 07 aug 2011, 19:09
door derbi-extreme
Freek schreef:Ja want dan is de prop alleen los maar er nog niet uit. Dat betekent dus dat in feite de prop nog steeds werkt.
jaa? ooke maar ik lees hier op het forum dat de prop in de uitlaat alleen een ring is.
alleen bij mij zit in de uitlaat echt een heel stuk zegmaar niet alleen een ring.
moet ik die er dan helemaal uit halen?
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: zo 07 aug 2011, 21:20
door Freek

Alles binnen het groene rondje is de prop, ik denk ook dat je die nog hebt zitten in jouw uitlaat
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: zo 07 aug 2011, 23:21
door DRD 85 J-Man
zorg dat je een dremel te pakken krijgt en haal gewoon het hele zichtbare gat eruit en zorg dat je 1 groot gat overhoud.
als je klaar bent gewoon even polijsten en je uitlaat uitrammelen I.V.M metaal stukjes in je uitlaat.
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: ma 08 aug 2011, 17:47
door derbi-extreme
Freek schreef:
Alles binnen het groene rondje is de prop, ik denk ook dat je die nog hebt zitten in jouw uitlaat
sorry ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "het groene rondje" de foto wil ook niet openen
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: ma 08 aug 2011, 19:12
door Freek
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: ma 08 aug 2011, 21:52
door Rikkert
gewoon de prop helemaal uit boren. inderdaad tot het groene cirkeltje op de foto die Freek boven mijn post heeft gepost.
Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.
dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.
Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: ma 08 aug 2011, 22:01
door Freek
Dat piemeltje zit ook op de Metrakit RK en je kunt hem vanwege politie beter laten zitten, maar wel dichtknijpen in de bankschroef!
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: ma 08 aug 2011, 22:10
door Rikkert
Freek schreef:Dat piemeltje zit ook op de Metrakit RK en je kunt hem vanwege politie beter laten zitten, maar wel dichtknijpen in de bankschroef!
Ja klopt.
Helaas heb ik em niet meer :/ komt wel goed :p
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: ma 08 aug 2011, 22:16
door Freek
Gelukkig zijn er maar weinig agenten die er van weten maar toch om het zekere voor het onzekere te nemen.
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: di 09 aug 2011, 14:38
door derbi-extreme
Rikkert schreef:gewoon de prop helemaal uit boren. inderdaad tot het groene cirkeltje op de foto die Freek boven mijn post heeft gepost.
Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.
dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.
Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
oowke thanks!! ik had al dat tuutje op het luchtfilterhuis eraf gehaald liep verders gewoon lekker ik had er toen geen andere sproeier in gedaan.
want hoe merk ik dan dat er een andere sproeier in moet? want hij loopt wel gewoon lekker.
en jaa dat is mijn derbi op die avatar. en bedankt wist niet dat dat alleen maar op het nieuwe blok zat.
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: di 09 aug 2011, 16:37
door Freek
Dat tuutje maakt totaal geen verschil qua prestaties. Het zorgt alleen voor een iets harder geluid.
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: di 09 aug 2011, 20:44
door DRD 85 J-Man
derbi-extreme schreef:Rikkert schreef:gewoon de prop helemaal uit boren. inderdaad tot het groene cirkeltje op de foto die Freek boven mijn post heeft gepost.
Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.
dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.
Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
oowke thanks!! ik had al dat tuutje op het luchtfilterhuis eraf gehaald liep verders gewoon lekker ik had er toen geen andere sproeier in gedaan.
want hoe merk ik dan dat er een andere sproeier in moet? want hij loopt wel gewoon lekker.
en jaa dat is mijn derbi op die avatar. en bedankt wist niet dat dat alleen maar op het nieuwe blok zat.
je kan beter 3 รก 4 cm over laten geeft meer ruimte om beter te lassen met 1cm over heb je weinig ruimte om goed en recht te lassen
Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: di 09 aug 2011, 20:45
door Rikkert
Bij mij is dat met 1cm goed gelukt hoor
Dichtknijpen, paar puntjes erop gelast, en is luchtdicht

Re: waarom niet harder dan 65?
Geplaatst: di 09 aug 2011, 20:51
door DRD 85 J-Man
ok, kan je beter lassen dan mij.
hoe hard ga jij dan op je teller