Pagina 1 van 2

filter

Geplaatst: do 07 jul 2011, 15:01
door Jochen
heb net men malossi filter erop gekregen 3 sproeier maatjes grooter maar loopt nog steeds niet iemand tips ? nog groterr gaan of ? mvg

Re: filter

Geplaatst: do 07 jul 2011, 15:07
door J03P
meer informatie zou wel handig zijn.

Setup?
Brommer?

Re: filter

Geplaatst: do 07 jul 2011, 15:12
door Jochen
14 mm carbu ,malossi rood zwart filter, standaart uitlaat zonder ringel of pennis eraan, carbu ontgrenst

Re: filter

Geplaatst: do 07 jul 2011, 15:14
door Jochen
Jochen schreef:14 mm carbu ,malossi rood zwart filter, standaart uitlaat zonder ringel of pennis eraan, carbu ontgrenst
limited 2005 black edition ^^

Re: filter

Geplaatst: do 07 jul 2011, 15:28
door n00n
Vind 3 al best wel groot, heb je stap voor stap geprobeerd?

Is gewoon een kwestie van afstellen. Als je steeds met 1 groter bent gegaan, gewoon nog 1 groter gaan.
Ook spelen met je luchtschroef en gasnaald.

Afstellen moet je toch echt zelf doen.

Re: filter

Geplaatst: do 07 jul 2011, 15:51
door Jochen
heb nog nooit met luchtshroef en gasnaald gewerkt sproeiers gaan wel

Re: filter

Geplaatst: do 07 jul 2011, 15:54
door n00n
Als je je brommer zelf wil afstellen zou ik daar maar eens in gaan duiken dan. Anders krijg je hem nooit goed lopend. :)

Re: filter

Geplaatst: do 07 jul 2011, 16:00
door Jochen
heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 12:26
door Ruben'94
Jochen schreef:heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D
Zand tussen je zuiger maakt inderdaad een lekker schurende sound!

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 12:50
door Wovter
Ruben'94 schreef:
Jochen schreef:heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D
Zand tussen je zuiger maakt inderdaad een lekker schurende sound!
Teh Fuck?

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 15:24
door Royal-Tuning
Ruben'94 schreef:
Jochen schreef:heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D
Zand tussen je zuiger maakt inderdaad een lekker schurende sound!

daarom moet je je filter ook inolien he .houd het zand tegen :ugeek:

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 15:28
door Ruben'94
Wovter schreef:
Ruben'94 schreef:
Jochen schreef:heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D
Zand tussen je zuiger maakt inderdaad een lekker schurende sound!
Teh Fuck?
Powerfilters houden alleen hele steden tegen, meer niet, als je ze niet in de olie houdt wat niemand doet.

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 19:01
door Wovter
Ruben'94 schreef:
Wovter schreef: Teh Fuck?
Powerfilters houden alleen hele steden tegen, meer niet, als je ze niet in de olie houdt wat niemand doet.
hah, dan ken je mij nog niet, en volgens mij geloof je echt direct alles wat iemand je vertelt, want als je em gewoon in-olied is er niks aan de hand, en dan moet je geen beunfilter kopen he.

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 19:31
door Ruben'94
Wovter schreef:
Ruben'94 schreef:
Wovter schreef: Teh Fuck?
Powerfilters houden alleen hele steden tegen, meer niet, als je ze niet in de olie houdt wat niemand doet.
hah, dan ken je mij nog niet, en volgens mij geloof je echt direct alles wat iemand je vertelt, want als je em gewoon in-olied is er niks aan de hand, en dan moet je geen beunfilter kopen he.
Misschien overdrijf ik, maar ik heb een hekel aan die dingen, misschien ook omdat ik cross.
Maar de winst is minimaal, en dan ga je "bezuinigen" op iets cruciaals, ik snap dat gewoon niet.

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 19:41
door royvi
Welke motor heb je als ik vragen mag?
Powerfilters zijn gewoon schuimfilters net als je originele filters, als je deze schuimfilters gewoon goed inolied en regelmatig schoonmaakt en opnieuw inolied is er niks aan de hand. Maar ipv van zo'n powerfilter kan je ook gewoon het kapje van je ori filter af halen, is precies hetzelfde.

Die gaasfilters zijn wel bende, die houden alleen bakstenen en honden tegen. De rest zuigen die gaasfilters allemaal op :emo:

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 21:46
door Ruben'94
royvi schreef:Welke motor heb je als ik vragen mag?
Powerfilters zijn gewoon schuimfilters net als je originele filters, als je deze schuimfilters gewoon goed inolied en regelmatig schoonmaakt en opnieuw inolied is er niks aan de hand. Maar ipv van zo'n powerfilter kan je ook gewoon het kapje van je ori filter af halen, is precies hetzelfde.

Die gaasfilters zijn wel bende, die houden alleen bakstenen en honden tegen. De rest zuigen die gaasfilters allemaal op :emo:
SX125 cross ik vaak op maar is niet van mij, maar als die dingen even goed filteren als normaal, wat is dan het nut? dan heb je sowieso geen prestatie winst, wat ik überhaupt al betwijfel.
Ik doe ook off-road op mijn Derbi.

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 22:23
door Wovter
Ruben'94 schreef: Misschien overdrijf ik, maar ik heb een hekel aan die dingen, misschien ook omdat ik cross.
Maar de winst is minimaal, en dan ga je "bezuinigen" op iets cruciaals, ik snap dat gewoon niet.
en toevallig heb ik er geen hekel aan, ook toevallig omdat ik cross, en ik goed weet hoe ik m'n filter moet in-oliën, en wanneer ik zelf kan zien wanneer ik em schoon moet maken, en ook of dit nodig is of niet, en als je nou je filter bijvoorbeeld in de rijwind hangt, kan er makkelijker lucht bij, en zo komt de lucht sneller bij je inlaattraject. dus ga mij niet vertellen dat je veel ervaring hebt met crossen, want als je dat zou hebben, zou je weten dat je nu gewoon lulkoek uitkraamt, want een filter van 'n crossmotor is precies hetzelfde, en waarom zou het op 'n derbi gemonteerd helemaal anders zijn? op mijn RMZ zitten ook gewoon ''gaten'' aan de zijkant van mn achterkappen waar mn luchtfilter inzit. waarom zouden ze die ontworpen hebben als er dan meer stof bij zou kunnen komen? juist ja, zo kan er meer lucht bij. hij wordt vuiler, maar daarom heb ik ook 13 luchtfilters in m'n kast liggen.

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 22:25
door Ruben'94
Wovter schreef:
Ruben'94 schreef: Misschien overdrijf ik, maar ik heb een hekel aan die dingen, misschien ook omdat ik cross.
Maar de winst is minimaal, en dan ga je "bezuinigen" op iets cruciaals, ik snap dat gewoon niet.
en toevallig heb ik er geen hekel aan, ook toevallig omdat ik cross, en ik goed weet hoe ik m'n filter moet in-oliën, en wanneer ik zelf kan zien wanneer ik em schoon moet maken, en ook of dit nodig is of niet, en als je nou je filter bijvoorbeeld in de rijwind hangt, kan er makkelijker lucht bij, en zo komt de lucht sneller bij je inlaattraject. dus ga mij niet vertellen dat je veel ervaring hebt met crossen, want als je dat zou hebben, zou je weten dat je nu gewoon lulkoek uitkraamt, want een filter van 'n crossmotor is precies hetzelfde, en waarom zou het op 'n derbi gemonteerd helemaal anders zijn? op mijn RMZ zitten ook gewoon ''gaten'' aan de zijkant van mn achterkappen waar mn luchtfilter inzit. waarom zouden ze die ontworpen hebben als er dan meer stof bij zou kunnen komen? juist ja, zo kan er meer lucht bij. hij wordt vuiler, maar daarom heb ik ook 13 luchtfilters in m'n kast liggen.
Heb je die luchtfilterboxen gezien die op de meeste crossers zit? die zit daar niet voor niets.
Bij derbi's hangen ze die dingen er gewoon buiten, blootgesteld aan alles, als hij nat word denk je dat dat goed is voor je motor? ik blijf bij mijn standpunt, laat de standaard luchtfilter maar lekker zitten.

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 22:26
door Wovter
misschien als je 'm 'n beetje hendig monteerd scheeld het ook al he

Re: filter

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 22:30
door Ruben'94
Wovter schreef:misschien als je 'm 'n beetje hendig monteerd scheeld het ook al he
Wat is er mis met de originele luchtfilter? die remt echt niet hoor, niet merkbaar in ieder geval.