Maar na 5 dagen rijden is die weer gescheurd.
Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen?
Ik hoor het graag

Thomas had m gemonteerd zag er wel goed uit kop ziet er ook nog wel aardig uit alleen een beetje zwarte aanslagjasperrr91 schreef:Niet goed gemonteerd?
Kop nog wel vlak/recht?
Bedanktt maar heb je ook enig idee waar je dat kan lateen doen of iets:P?jasperrr91 schreef:Leg je kop is op een vlakplaat met blauwe inkt erop(nat). Dan kun je zien of je kop nog wel vlak is.
Kan goed zijn dat die ietwat krom is en daardoor je kop pakking kapot blaast op de plek waar die niet lekker aansluit.
Hoe doe je dat zelf dan met een glasplaatroyvi schreef:Even vlakken op een glasplaat met waterproof schuurpapier, zodat de lichte oneffenheden zoals stukjes pakking er helemaal af zijn.
En dan kruislinks monteren, niet te strak maar ook niet te los. Ik doe het altijd op gevoel, maar het beste is met een momentsleutel. (geen idee hoeveel Nm hij moet)
Oja, maak met het vlakken draai-bewegingen (achtjes ofzo)
Een vriend van mij kan dat, die doet dat in ochten(A).Neal x-treme schreef:Bedanktt maar heb je ook enig idee waar je dat kan lateen doen of iets:P?jasperrr91 schreef:Leg je kop is op een vlakplaat met blauwe inkt erop(nat). Dan kun je zien of je kop nog wel vlak is.
Kan goed zijn dat die ietwat krom is en daardoor je kop pakking kapot blaast op de plek waar die niet lekker aansluit.
jasperrr91 schreef:Pakking kan je prima met pakking schraper eraf halen en dan goed schoonmaken/ontvetten.
Ik zou gewoon kijken of die nog recht is op een vlakplaat, is die dat zou ik hem niet vlakken.
En op een vlakplaat vlakken met schuurpapier? Beter gewoon schuurpasta, is makkelijker.
Een vriend van mij kan dat, die doet dat in ochten(A).Neal x-treme schreef:Bedanktt maar heb je ook enig idee waar je dat kan lateen doen of iets:P?jasperrr91 schreef:Leg je kop is op een vlakplaat met blauwe inkt erop(nat). Dan kun je zien of je kop nog wel vlak is.
Maarja om daarvoor je cilinder op te sturen.
Misschien heeft thomas wel iets.
Kan ook gewoon met een rechte glasplaat, en dan inkt erop smeren overal even dik erop smeren(niet te dik) En dan je kop erop leggen en op je kop drukken. Dan je kop oppakken en kijken of overal inkt zit. Zo ja dan is die vlak, zo niet dan is die niet vlak.
Als die erg krom getrokken is kom je er zo ook wel achter inderdaad door te wippen.Boeki schreef:Om je kop te vlakken hoef je bijna niets aan te schaffen, alleen wat stukken schuurpapier.
Jasper, waarom zou je het zo moeilijk maken? Cilinder(kop) op glasplaat leggen en voelen of je hem heen en weer kan 'wippen' voldoet toch ook.
maakt het ook nog met welke korrel waterproof schuurpapier?royvi schreef:Maar het kan ook zijn dat de kop schuin is als het ware (vraag me niet hoe, ik heb het gehad) en dat kun je niet zien op de inkt omdat wel overal inkt zit. Maar je houd de kop heeeel iets schuin.
En schuurpasta/waterproof schuurpapier kan allebei, maar ik vind schuurpasta op een glasplaat niet zo fijn.
Pakking kun je inderdaad er af schrapen met een schraper/stanleymes. Maar die zwarte aanslag wil zo niet denk ik, ik heb het niet gezien dus ik weet niet wat dat is.
@ Nael:
Je pakt een vel waterproof schuurpapier en maakt deze goed nat (onderdompelen in emmer water), dan vouw je hem om de glasplaat en gaat met je kop (van de cilinder he![]()
) achtjes o.i.d. maken op dat schuurpapier, voorzichtig en op de cilinder overal evenveel druk met je hand. Maak regelmatig het schuurpapier weer nat in de emmer water. En herhaal dit tot je kop glad is.