inbeslagname Beta track 50 Belgie

Algemene vragen over Derbi.
Plaats reactie
Bulletje77
Banden plakker
Vervoersmiddel: brommer beta track

inbeslagname Beta track 50 Belgie

Bericht door Bulletje77 »

Leden...

De zoon zijn Beta track is gisteren in beslag genomen door de politie....wegens te hard.

Hij reed een straat in waar hij niet in mocht en net op dat moment kwam het zwaantje(motor politie) eraan.
Hij moest mee naar het politie bureau en werd daar op de rollenbank geplaatst.

Nu het volgdende...

Dat hij die weg in reed en een boete krijgt, is zijn eigen fout en dient gewoon betaald te worden ;)
Maar...De brommer gaat niet te hard.

Deze loopt 47/48 per uur....gaat hier nooit over
rij er zelf ook soms op en dan haal ik een wagen wat hier 50 rijdt(trajectcontrole) in geen geval in.

Op de rollenbank gaf hij 60 aan!!!

Hij moest met zijn voorwiel tegen de muur gaan staan en onder zijn achterwiel werden dan de rollen gelegd.
Had de beta dealer gebeld en die vertelde meteen dat dit geen correcte Meting aangeeft.

Is dit een bekend probleem of heeft er nog iemand dit voor gehad dat de brommer op de rollen sneller loopt?
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Re: inbeslagname Beta track 50 Belgie

Bericht door Kata 2.0 »

Ik kan je daar een heel verhaal over vertellen. In het kort -> Amper 3 maand oude Sherco in beslag genomen. Op de baan net geen 50Km/u in ideale omstandigheden, op de rollenbank (curvo meter) 62km/u!

Niet aan "geprutst" maar volgens de firma waar de brommer naartoe ging wel "want stukje buis aan uitlaat had een blinkend gedeelte...". Dat dat gedeelte gewoon het stukje terugvoer was ivm de Euro 5 norm en dus geen verschil in vermogen opleverde hadden die blijkbaar dus niet door. Het stukje dat "blonk" was gewoon waar een stukje darm op kwam richting inlaatbox.

We waren totaal niet akkoord en een jaar later kwam het voor de politierechtbank. Hebben dat uiteindelijk gewonnen maar moesten wel een advocaat nemen natuurlijk. En de "demontage- en stallingskosten enz." die we aan de garage waar de bromfiets een maand heeft gestaan moesten betalen waren we natuurlijk kwijt. Enige dat we niet kwijt waren was de door hen gedemonteerde en in beslaggenomen uitlaat want die mochten we ivm de vrijspraak gewoon terug gaan ophalen bij hen.

Moet wel zeggen dat ik heel wat dingen zelf heb opgezocht/genoteerd en de verkoper van de Bromfiets en de verbaliserende inspecteur waren ook behulpzaam. De inspecteur gaf zelf toe dat hij ook maar de regels volgde en er niets aan kon doen.

Was al langer zinnens om het hele verhaal eens op te schrijven en aan de media te bezorgen. Daarenboven ook een klacht willen indienen maar dat werd me afgeraden omdat de leverancier van de curvometers zo machtig is en er niemand bij de rechterlijke macht zit die eea van mechaniek begrijpt dat het een onbegonnen zaak zou zijn.

Wat ik je alvast kan aanraden (op voorwaarde dat er echt met zekerheid niet aan de bromfiets is "gewerkt"). Ik vermoed dat de bromfiets net zoals bij ons 30 dagen in beslag genomen is? Die gaat naar een garage waar ze die onderzoeken en de volgens hen getunede onderdelen gaan verwijderen. Moest het zoals bij ons de uitlaat zijn dan vraag je of je een paar foto's van de gedemonteerde onderdelen mag nemen. Let goed op dat het de juiste is, er staat gewoonlijk een nummer van het PV of verwijzing ernaar op geschreven. Die kan je later gebruiken als je zaak voor moest komen. De verkoper moet je ook de nodige foto's van zo'n nieuwe uitlaat bezorgen zodat men kan zien dat er geen verschil is.

Heb nu wat weinig tijd maar vraag gerust en ik probeer te antwoorden.

Waar ik me nog het meest druk in heb gemaakt is het volgende: Zo'n voorval zal waarschijnlijk niet de 1e keer geweest zijn. (Vorig jaar zelfs nog zo'n gelijkaardige ervaring van iemand in de krant gelezen (ook een Sherco)).

Maar stel dat ik écht niks van techniek ken en zelf nooit eens met die Bromfiets had gereden. Mijn dochter had een festival of tripje met haar vriendje gepland (had ze toen nog niet maar dat is een andere zaak). 2 weken daarvoor krijg ik het bericht dat de Bromfiets te snel reed op de rollen. Ik zeg daarop "Omdat ik je niet kan vertrouwen want je hebt aan je Bromfiets geprutst of laten doen en je dat niet wilt toegeven blijf je maar thuis en ga je niet naar dat festival of een trip met je vriendje".

Ik kwaad omdat ze iets uitspookt en niet wilt toegeven en zij kwaad want "papa gelooft me niet." Leuk voor de vader-dochter relatie hé. En dat omdat het rollenbank systeem mank loopt. :evil: :wall:
Bulletje77
Banden plakker
Vervoersmiddel: brommer beta track

Bericht door Bulletje77 »

Ben ik content dat u dit hier komt vertellen....

Verhaal lijkt wel heel veel op dat van ons
Brommer is idd 30 dagen in beslag genomen
Ook hier een beta van november :sad:

Onze zoon reed wel een straat in wat niet mocht en had geen spiegels...dus dat hij hier voor beboet wordt is zijn eigen fout en dat betwisten we ook niet

Gisterenochtend ook contact gehad met de Beta dealer die direct zei dat ik niet de eerste was die met dit probleem aankwam.

Hij zegt dat het probleem ligt dat de brommer tegen de muur wordt geplaatst en er dan de rollen vanachter onder worden geplaatst.
Brommer heeft dan geen weerstand enz....

Hetzelfde verhaal vertelde hij van een klant uit het Genkse die was aangehouden door de lokale politie zone daar.
ook een schakelbrommer die de rollen op moest...ook te hard op de rollen en op de weg 45!!
Die jongen zou dan direct hebben aangehaald dat dit niet klopte en dat er al meer van deze gevallen bekend waren in betreffende politiezone...
Hebben ze een Politie motor erbij gehaald die dan op de brommer is gaan rijden en deze bevestigde idd de 45km/h snelheid.
Geweldig dat de Politie daar hier wel in meegaat om een helpende te zijn...

In alken gelijkaardig verhaal..ook alleen stallingskosten moeten betalen
ook vrijspraak

Ben gisteren even naar de politie geweest maar een collega van degene die onze zoon had aangehouden kon ons niet echt helpen, hij kon dit niet omdat het hem zijn dossier niet is....
Morgen afspraak met betreffende motard die onze zoon heeft aangehouden....

Ik ga u even privé sturen....
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Bericht door Kata 2.0 »

Ok, ik lees uw PB wel.

Alvast succes gewenst, hopelijk is die motard even menselijk en begripvol als de inspecteur die onze dochter destijds heeft geverbaliseerd. :thumbup:
Plaats reactie