Hallo, ik ben mijn Derbi NT blok aan het reviseren. Nieuwe lagers, keringen, pakkingen, etc.
Nadat ik alles in elkaar heb gezet merk ik (veel?) axiale speling op de primaire en secundaire as.
Op de primaire as 1,5 mm
Op de secundaire as 0,7 mm
Volgens het werkplaatshandboek mag op de secundaire as 0,2 en 0,4 mm axiale speling zitten. Hier zou dus 0,3 mm teveel speling op zitten.
Over axiale speling op de primaire as kan ik niks vinden. Of wordt deze opgeheven nadat ik het koppelingshuis heb gemonteerd?
Ik heb de spelingen helaas niet opgemeten voordat ik het blok uit elkaar haalde.
Inmiddels heb ik het blok weer uit elkaar gehaald om te controleren of alle ringen op de assen aanwezig zijn. Ik was er vrij zeker van, maar je begint dan toch te twijfelen. Nu blijkt dat alle ringen op de secundaire as volgens het werkplaatshandboek aanwezig zijn en op de juiste plek zitten.
Op de primaire as zitten geen ringen zover ik heb kunnen nagaan. Wel aan de koppelingszijde, maar zoals gezegd heb ik die nog niet gemonteerd gehad.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Mijn enigste houvast is dat het blok voor demontage goed liep en er waren geen vreemde geluiden te horen. Waarom uit elkaar? --> Keringen waren aan vervanging toe en voor de zekerheid ook meteen maar alle lagers vervangen.
axiale speling op de primaire en secundaire as
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO 2008