Alweer een gat in mijn zuiger (80cc)
Geplaatst: di 18 feb 2025, 13:33
Ik had laatst een vastloper met mijn Malossi MHR 80 Replica (er zat toen ook een flinke deuk in de zuiger), toen heb ik de cilinder gehoont en een nieuwe zuiger gemonteerd. Ik ben toen van sproeiermaat 110 naar 120 gegaan, ben van een BR9ES naar een BR10ES bougie gegaan en heb mijn MVT binnenrotor ontsteking nagekeken (stond op 0,35mm voorontsteking). Mijn squish staat netjes op 0,8mm.
Met sproeier 120 deed hij stotteren dus ben toen naar 115 gegaan en daarna naar 112 maar met ook die sproeiers deed hij stotteren dus de 110 weer terug gemonteerd (toen deed hij niet meer stotteren).
Helaas heeft hij gisteren na het eerste grote rondje met sproeier 110 weer een gat in de zuiger gekregen dit keer liep hij alleen niet vast maar stopte hij er gewoon mee (cilinder heeft wel krassen). Ik heb een temperatuursensor en die gaf rond de 50/60 graden aan na een stuk rijden, allebei de keren dat het kapot ging reed ik rond de 90 km/h in zijn 6 (geen volgas).
Ik had al honderden kilometers met mijn setup gereden en hij deed het goed, toen heb ik mijn Voca Rookie 50/70 uitlaat voor een Platek 70/80 uitlaat veranderd (en 8 sproeiermaten omhoog), daarmee reed hij nog beter maar kort daarna had ik de vastloper dus misschien heeft het hiermee te maken! Na het honen na de vastloper zaten er nog wat kleine krasje boven mijn uitlaat poort dus misschien is hierdoor de 2de keer een gat in mijn zuiger gebrand?!?
Foto's van de zuigers:
Eerste: https://ibb.co/q3BkNpzs
Tweede: https://ibb.co/fVxXMNqP
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat als ik een nieuwe cilinderkit koop ik hem weer sloop?
Ik tank 98 en meng 1 op 40/45 met Castrol RS.
Setup:
Derbi Senda DRD Racing Edition 2013:
Cilinder -80cc Malossi MHR Racing, die is nu kapot dus ga een Stage6 Big Racing 77cc halen.
Carburateur -Dellorto PHBG 21mm DS Racing Black Edition
Luchtfilter -Malossi powerfilter
Spruitstuk -Mezoly spruitstuk draaibaar
Membraan -Top Performance V-Force 3
Uitlaat -Platek Racing 70/80 CC bovenlangs
Ontsteking -MVT DD binnenrotor
Tandwielverhouding -14-53
Koppelingsplaten -Polini 5 plaats
Krukas -Voca Racing HQ
Bougie -NGK BR10ES + NGK Racing kabel+dop
Getunede carters
Met sproeier 120 deed hij stotteren dus ben toen naar 115 gegaan en daarna naar 112 maar met ook die sproeiers deed hij stotteren dus de 110 weer terug gemonteerd (toen deed hij niet meer stotteren).
Helaas heeft hij gisteren na het eerste grote rondje met sproeier 110 weer een gat in de zuiger gekregen dit keer liep hij alleen niet vast maar stopte hij er gewoon mee (cilinder heeft wel krassen). Ik heb een temperatuursensor en die gaf rond de 50/60 graden aan na een stuk rijden, allebei de keren dat het kapot ging reed ik rond de 90 km/h in zijn 6 (geen volgas).
Ik had al honderden kilometers met mijn setup gereden en hij deed het goed, toen heb ik mijn Voca Rookie 50/70 uitlaat voor een Platek 70/80 uitlaat veranderd (en 8 sproeiermaten omhoog), daarmee reed hij nog beter maar kort daarna had ik de vastloper dus misschien heeft het hiermee te maken! Na het honen na de vastloper zaten er nog wat kleine krasje boven mijn uitlaat poort dus misschien is hierdoor de 2de keer een gat in mijn zuiger gebrand?!?
Foto's van de zuigers:
Eerste: https://ibb.co/q3BkNpzs
Tweede: https://ibb.co/fVxXMNqP
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat als ik een nieuwe cilinderkit koop ik hem weer sloop?
Ik tank 98 en meng 1 op 40/45 met Castrol RS.
Setup:
Derbi Senda DRD Racing Edition 2013:
Cilinder -80cc Malossi MHR Racing, die is nu kapot dus ga een Stage6 Big Racing 77cc halen.
Carburateur -Dellorto PHBG 21mm DS Racing Black Edition
Luchtfilter -Malossi powerfilter
Spruitstuk -Mezoly spruitstuk draaibaar
Membraan -Top Performance V-Force 3
Uitlaat -Platek Racing 70/80 CC bovenlangs
Ontsteking -MVT DD binnenrotor
Tandwielverhouding -14-53
Koppelingsplaten -Polini 5 plaats
Krukas -Voca Racing HQ
Bougie -NGK BR10ES + NGK Racing kabel+dop
Getunede carters