Luchtstelschroef

Algemene vragen over Derbi.
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Luchtstelschroef

Ongelezen bericht door pog »

Als ik mijn luchtstelschroef uit draai gaat hij hoger stationair lopen, dit is een teken van een te rijk mengsel. echter is de bougie (licht)bruin.
hij blijft hoger oplopen tot ik de schroef er bijna helemaal uitdraai. ik heb getest op valse lucht en het zit nergens aan de carb kant. nu heb ik op het forum dus gelezen dat het wellicht een lekke (linkse) krukas lager kan zijn.

Weet iemand meer? wat kan ik doen om dit te testen?
pog
Beginnende tuner

Re: Luchtstelschroef

HenkieHans
Tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Lagers zijn sowieso zo lek als een mandje :P

Je linker krukaskeerring daarentegen kan wel lek gaan. Echt checken kan je daar alleen helaas niet, die zou je dan gewoon moeten vervangen (tenzij er natuuk duidelijk mengsel uitkomt, dan is ie sws lek). Maar om heel eerlijk te zijn; 1900/2000 rpm is gewoon hartstikke netjes. Als je brommer gewoon goed afgesteld is zoals het volgens het boekje zou moeten, mooi loopt en een goede bougiekleur heeft zou ik er zelf geen probleem in zien dat je carb zo reageert op de luchtschroef.
pog
Beginnende tuner

ik heb mijn ontstekingstijdstip aangepast (hij loopt nu veel beter), en 2 flinke gaten gemaakt voor doorluchting (binnen rotor ontsteking heeft dat nodig) en toen kwam ik achter dit probleem.

Nieuwe bougie gehaald om goed te beginnen met afstellen. Maar bougie blijft wit maar staat toch te rijk (valt uit zodra ik choke open zet wanneer brommer warm is. Dat klopt niet toch? Nooit eerder gedaan wanneer warm)

En ik heb het gevoel dat wanneer ik gas los laat dat hij afremt op de motor. En pas laat weer stationair gaat pruttelen.

Er komt geen olie uit de krukas bij de ontsteking dus zo ontzettend lek is hij niet.
pog
Beginnende tuner

Ik durf geen kleinere sproeier erin te doen om te testen eigenlijk aangezien de bougie al wit is. Er zit nu 90 of 92 in. Met een 70cc 21mm.

Weet niet of kleiner kan? Of ik al aan de kleine kant zit.
HenkieHans
Tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Een warme brommer die uitvalt bij choke aan is hartstikke normaal, pak maar eens een Engels woordenboek erbij en kijk wat 'choking' betekent. Daarnaast is het ook vrij logisch dat als je je gas loslaat, dat je op je motor gaat remmen. Iets met wrijving, traagheid en brugklasnatuurkunde... Zet gewoon je luchtschroef op 1,5-2 hele slagen uit, kijk of je het goed afgesteld krijgt en ga er dan niet meer van maken dat het is. Lekker boeien dat ie dan gek gaat doen als je je choke aanzet terwijl je blok al op bedrijfstemperatuur is :emo:
Plaats reactie