Ik heb een Derbi DRD Racing uit 2013 met de volgende setup:
-MVT 75cc
-21mm (goedkope) carb (sproeier 102) met powerfilter en groter spruitstuk
-Voca Rookie 50/70
-Membraam weet ik niet maar Mallosi klepjes
-Standaard onsteking
-Tandwielverhouding 13-52 (dit weet ik niet zeker)
Mijn top is 103 op mijn digitale teller en hij trekt vlot op. Maar ik wil hem eigenlijk nog sneller maken door een race/binnenrotor ontsteking aan te schaffen. Ik heb de MVT met lichtspoel in gedachten.
Nu is mijn vraag hoeveel verschil zo een ontsteking maakt in vergelijking met standaard onsteking. Of kan ik beter iets anders aan mijn setup verbeteren.
En hoe krijg ik zo een ontsteking afgesteld?
Mvg,
Julian
Race/binnenrotor ontsteking
-
- Derbi fan
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 23 jul 2024, 14:32
- Vervoersmiddel: Aprilia 70cc 2fast
- Locatie: Breda
Re: Race/binnenrotor ontsteking
Of is het een groter verschil als ik upgraden naar een 24mm carburateur? Is wel goedkoper!
-
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 09 okt 2023, 14:50
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Re: Race/binnenrotor ontsteking
Een binnen rotor ontsteking en grotere carb zullen vooral een betere gas reactie geven. Het is leuk spul. Maar echte kracht zul je eerder halen uit meer cc's