Vragen over koppakking en krukaskeering

Algemene vragen over Derbi.
Romeyn
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2009

Vragen over koppakking en krukaskeering

Ongelezen bericht door Romeyn »

Hallo,

Ik ben de koppelingsplaten aan het vervangen van mijn derbi senda xtreme uit 2009 en ik zou eigenlijk nu ook gelijk (nu ik toch de koppelingsdeksel er af heb en de koelvloeistof heb afgetapt) de koppakking en de krukaskeering willen vervangen omdat ik last had van veel witte rook en zwarte olie ofzo dat uit mijn uitlaat drupte. Ik heb daar een paar vraagjes over.

1. Kan ik de krukaskeering vervangen zonder het motorblok verder open te halen dan het nu is? Ik heb nu alleen de koppelingsdeksel er af zegmaar.

2. Moet je de squish opnieuw afmeten etc als je alleen je koppakking vervangt?

3. Er zit een opening bij mijn kickstart as, ik heb op fotos online gezien dat daar orgineel een buisje naar toe loopt. Maar bij mij is het gewoon open, geen buisje ofzo. Is dat erg? Of moet ik er wat in stoppen in die opening? En waarvoor zou dat buisje zijn?

Misschien logische vragen voor sommige mensen, maar ik wil het toch even het zekere voor het onzekere nemen :D
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Vragen over koppakking en krukaskeering

Ongelezen bericht door 42 »

1 blok hoeft verder niet open, wel moet uiteraard alles daar los, platen, tandwielen etc.

2 nee

3 dat er geen buisje op zit is niet zo handig qua vuil wat er dan misschien in kan komen maar of dat echt veel kwaad kan weet ik niet, is voor ontluchting van de bak, kun je los kopen en dan een slangetje er op. Hij zal er nu misschien ook wat olie uitgooien daar. Buisje naar boven laten wijzen.
Romeyn
Banden plakker

42 schreef: do 27 jun 2024, 10:21 1 blok hoeft verder niet open, wel moet uiteraard alles daar los, platen, tandwielen etc.

2 nee

3 dat er geen buisje op zit is niet zo handig qua vuil wat er dan misschien in kan komen maar of dat echt veel kwaad kan weet ik niet, is voor ontluchting van de bak, kun je los kopen en dan een slangetje er op. Hij zal er nu misschien ook wat olie uitgooien daar. Buisje naar boven laten wijzen.
is dit de goede?: https://www.ezrider.nl/olieslang-aanslu ... iAQAvD_BwE
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Yes sir.
Romeyn
Banden plakker

42 schreef: do 27 jun 2024, 10:33Yes sir.
Kan ik de cylinderkop ook zonder momentsleutel vastmaken eigenlijk? Want wij hebben er zelf geen, en mijn buren ook niet.
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Liever niet maar je kan net geluk hebben.
Ik zou zelf een kleine investering doen er er eentje aanschaffen.
Plaats reactie