Koelvloeistof zwart in reservoir

Algemene vragen over Derbi.
FigoK
Banden plakker
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Koelvloeistof zwart in reservoir

Ongelezen bericht door FigoK »

Nou kon ik hier niks over vinden in dit forum dus maak ik zelf wel een post aan. Ik heb 2 maanden geleden me waterpomp gereviseerd en me koelvloeistof vervangen. Nou lekt hij niet meer maar was me opgevallen dat de koelvloeistof in het reservoir steeds donkerder werd, toen ik vandaag ging kijken bleek het zelfs grijs en bijna zwart te zijn. Ik denk dat het blokolie is maar het ruikt niet naar blokolie en als het blokolie was dan zou de waterpomp weer moeten gaan lekken wat hij niet doet.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn??
HenkieHans
Tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Koelvloeistof zwart in reservoir

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Mengt dit zwarte goedje met je kvs, of zie je er losse zwarte bellen in drijven? Versnellingsbakolie kan namelijk niet mengen met kvs.
FigoK
Banden plakker
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Koelvloeistof zwart in reservoir

Ongelezen bericht door FigoK »

HenkieHans schreef: do 20 jun 2024, 10:46 Mengt dit zwarte goedje met je kvs, of zie je er losse zwarte bellen in drijven? Versnellingsbakolie kan namelijk niet mengen met kvs.
Ik heb net me kvs ververst, toen ik in me reservoir keek leek het wel alsof een deel op de bovenkant lag en een deel opgelost. Nu ik in me emmer keek waar ik de kvs afgetapt heb zie ik het niet meer, dus ik neem aan dat het opgelost is. Kan dus ook zijn dat het gwn viezigheid is van de vorige kvs want die zat er al behoorlijk lang in. Ook zit er in me radiateur allemaal smurrie dus ik heb hem ff doorgespoeld met water, ik ga nu gwn rijden met de nieuwe kvs en als die weer zwart word ga ik ff me koppelings deksel eraf halen om te kijken wat het is.
Plaats reactie