Elektra op Aprilia sx

Algemene vragen over Derbi.
Mortens
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Elektra op Aprilia sx

Ongelezen bericht door Mortens »

Hallo allemaal ik ben bezig met rebuild van Aprilia sx uit 2007. Ik heb qua elektra bijna geen wensen op de brommer alleen een lamp, een temperatuurmeter, een killswitch en eventueel later nog een achterlamp(en het motorblok natuurlijk). Is er iemand die weet hoe je voor iets als dit even een kabel boom in mekaar draait. Mvg
Mortens
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Elektra op Aprilia sx

Ongelezen bericht door Mortens »

Vooral hoe ik bobine en killswitch op zelfgemaakte kabelboom aansluit
pog
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 09 okt 2023, 14:50
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Elektra op Aprilia sx

Ongelezen bericht door pog »

Wat voor killswitch heb je in gedachten? Normaal gaat dat natuurlijk via het contactslot. Maar je kan ook met een dodemanskoord werken bijv.

Persoonlijk snap ik niet waarom je zonder verlichting zou rijden maargoed dat doen dr wel meer.

Je uiteindelijke wens is toch al een redelijk complete kabelboom. Zo zal je temp meter bijv alleen op dc werken dus moet je daar ook rekening mee houden.

Ik zou zeggen gooi dr n 2e handse kabelboom op. Eentje zelf maken is echt niet leuk.

Mocht je alleen bobine en killswitch willen kun je hem wel zelf maken
Mortens
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Elektra op Aprilia sx

Ongelezen bericht door Mortens »

Ik heb een led voorlamp inmiddels werkende gekregen. Hoe werkt dat dan precies met een killswitch en de bobine. https://josdijkman.nl/killswitch-voca-r ... HYQAvD_BwE Dit is de killswitxh die ik in gedachten had. Ik las iets over het stekkertje van de killswitch op groen van de bobine, en het massa punt van killswitch op massa van frame of ergens op massa punt. Moet ik bobine nog met accu verbinden ofzo of….?
Mortens
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Elektra op Aprilia sx

Ongelezen bericht door Mortens »

Ik kan de vraag denk ik beter verwoorden als: hoe laat ik mijn brommer lopen zonder kabelboom
pog
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 09 okt 2023, 14:50
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Elektra op Aprilia sx

Ongelezen bericht door pog »

Mortens schreef: do 02 mei 2024, 09:17 Ik las iets over het stekkertje van de killswitch op groen van de bobine, en het massa punt van killswitch op massa van frame of ergens op massa punt.
Je bobine hoeft niet naar je accu nee. in principe heb je alleen verbinding nodig tussen je bobine cdi en ontsteking. zelfs killswitch hoeft niet. dan kan je hem gewoon niet uitzetten ;p. ik weet niet precies meer hoe het werkt met het aansluiten ervan maar moeilijk zal het wel niet worden. ik vermoed dat dit inderdaad gewoon de manier is.
pog
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 09 okt 2023, 14:50
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Elektra op Aprilia sx

Ongelezen bericht door pog »

Trouwens als ik de situatie ook goed begrijp wil je dan ook dat de killswitch functioneert als een sleutel. dan moet je die dus altijd eraf halen anders kan je brommer niet uit / kan iedereen hem gewoon starten
Mortens
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Elektra op Aprilia sx

Ongelezen bericht door Mortens »

Ja precies! Daar had k al rekening mee gehouden aangezien ik de brommer echt voor de leuk ga houden en niet veel dagelijks verkeer mee ga doen
Plaats reactie