Aanschaf Derbi

Algemene vragen over Derbi.
Vincent.0297
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 apr 2024, 15:50
Vervoersmiddel: Nog geen

Aanschaf Derbi

Ongelezen bericht door Vincent.0297 »

Hoi hoi, ik heb nog geen brommer maar verwacht er zaterdag een Derbi DRD EVO 2010 op te halen. Alleen nu weet ik niet zo goed waar ik allemaal op moet letten. Wel dacht 1 van mijn vrienden te zien dat de voorvork lek was omdat deze vettig leek op de foto’s, ook verwacht ik sowieso de banden te moeten vervangen omdat deze redelijk versleten zijn, nu vroeg ik me alleen af hoe duur zo’n reparatie ongeveer is en of het dan wel verstandig is om deze brommer te kopen of toch nog verder te kijken.

Hier een link naar de advertentie:
https://link.marktplaats.nl/m2099931390 ... nt=app_ios
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Aanschaf Derbi

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Ziet er opzich niet heel verkeerd uit, gewoon een doorsnee brommer. De banden zijn volgens mij nog wel prima, deze gaan heus nog wel ff mee (deze brommer gaat maar 65, dus heel zwaar zullen ze het nooit gaan krijgen). Verder kan de rechterpoot van de voorvork idd wel een nieuwe keerring gebruiken, dus een setje keerringen, stofkappen en nieuwe voorvork olie kunnen geen kwaad.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aanschaf Derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Banden lijken mij ook nog goed, genoeg profiel iig, het zijn semi slicks in feite dus super veel profiel hebben ze sowieso niet.
Wel heeft ie een paar hele lelijke roestplekken op t frame, die zou je voor het goede moeten behandelen.
Ook zijn er aardig wat bouten verroest, het zal geen binnenslaper geweest zijn, maar voor die prijs kun je ook geen perfecte brommer verwachten.
Vincent.0297
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 apr 2024, 15:50
Vervoersmiddel: Nog geen

Re: Aanschaf Derbi

Ongelezen bericht door Vincent.0297 »

42 schreef: wo 10 apr 2024, 20:31 Banden lijken mij ook nog goed, genoeg profiel iig, het zijn semi slicks in feite dus super veel profiel hebben ze sowieso niet.
Wel heeft ie een paar hele lelijke roestplekken op t frame, die zou je voor het goede moeten behandelen.
Ook zijn er aardig wat bouten verroest, het zal geen binnenslaper geweest zijn, maar voor die prijs kun je ook geen perfecte brommer verwachten.
Maar als ik de bouten, schroeven en roest plekken op het frame fix is het dus wel een goede aankoop?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aanschaf Derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Als er verder geen verborgen gebreken zijn wel.
Maar dat is zo op afstand niet te zeggen.
Tweedehands is altijd een stukje risico nemen helaas.

Ook zal hij naar bouwjaar kijkend wss toe zijn aan een blokrevisie, dat kan nog jaren goed gaan zonder maar als je pech hebt dus niet.
Vincent.0297
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 apr 2024, 15:50
Vervoersmiddel: Nog geen

Re: Aanschaf Derbi

Ongelezen bericht door Vincent.0297 »

42 schreef: do 11 apr 2024, 00:12 Als er verder geen verborgen gebreken zijn wel.
Maar dat is zo op afstand niet te zeggen.
Tweedehands is altijd een stukje risico nemen helaas.

Ook zal hij naar bouwjaar kijkend wss toe zijn aan een blokrevisie, dat kan nog jaren goed gaan zonder maar als je pech hebt dus niet.
Stel ik zou het blok willen reviseren wat moet er dan allemaal gebeuren en hoeveel geld gaat me dit dan ongeveer kosten?
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Aanschaf Derbi

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Dat is compleet afhankelijk van hoeveel km erop staat, als dit niet teveel is dan ben je met het vervangen van alle keerringen, pakkingen, olie en lagers al klaar, dat kost je nog geen 100 piek als je het zelf doet. Maar als je het laat doen(veel manuren), of er moet iets vervangen worden zoals de krukas of cilinder dan wordt het algauw prijzig. Als je echt iets wilt wat gewoon nog goed is en waar je niet meteen de halve brommer uit elkaar moet halen om dingen te reviseren, kan je beter wat extra geld neerleggen en op zoek gaan naar iets nieuwers. Ik durf zelf eigenlijk wel te wedden dat deze brommer sinds deze uit de fabriek gerold is niet veel onderhoud meer gezien heeft.
Vincent.0297
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 apr 2024, 15:50
Vervoersmiddel: Nog geen

Re: Aanschaf Derbi

Ongelezen bericht door Vincent.0297 »

HenkieHans schreef: do 11 apr 2024, 11:34 Dat is compleet afhankelijk van hoeveel km erop staat, als dit niet teveel is dan ben je met het vervangen van alle keerringen, pakkingen, olie en lagers al klaar, dat kost je nog geen 100 piek als je het zelf doet. Maar als je het laat doen(veel manuren), of er moet iets vervangen worden zoals de krukas of cilinder dan wordt het algauw prijzig. Als je echt iets wilt wat gewoon nog goed is en waar je niet meteen de halve brommer uit elkaar moet halen om dingen te reviseren, kan je beter wat extra geld neerleggen en op zoek gaan naar iets nieuwers. Ik durf zelf eigenlijk wel te wedden dat deze brommer sinds deze uit de fabriek gerold is niet veel onderhoud meer gezien heeft.
Ik heb nog Max €500 budget buiten de aanschaf prijs van €1500 denk je dat ik het daar mee red al doe ik het met een paar handige vrienden?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aanschaf Derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Moet zeker kunnen ja..en er zijn hier ook forumleden die eventueel je blokrevisie kunnen doen voor een heel redelijke prijs mocht je het toch niet zelf aandurven.
En hou je nog genoeg geld over om de andere punten aan te pakken.
Plaats reactie