Brommer valt maar niet af te stellen

Algemene vragen over Derbi.
vibratoropwielen_
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 nov 2023, 17:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo 2013

Brommer valt maar niet af te stellen

Ongelezen bericht door vibratoropwielen_ »

Dames en heren van het goede leven, luister en huiver.
Recentelijk begon mijn brommer met moeilijk lopen af en toe, denk bijv. aan stotteren en soms uitvallen. Nu dacht ik daar niet al te veel van en was het soms bijna niks, maar nu is het dus verschrikkelijk erg tot op het punt dat er niks meer met mn brommer te doen is eigenlijk.

Om te beginnen, zodra ik mijn brommer koud start met choke (zonder choke start ie niet) schiet ie gelijk omhoog in z'n toeren, denk aan 6-8k toeren.
Als ie dan eenmaal warm is gedraaid, wat ik dus meestal doe door er een klein stukje op te rijden zodat ie warm is, dan draait ie goed stationair. Maar op een gegeven moment schiet ie vanzelf heel hoog in zn toeren terwijl ik niks doe, denk aan 8k+ toeren. Ik zet 'm dan altijd uit omdat ik bang ben dat er schade aan m'n cilinder ontstaat. Ook als ik de choke eraf haal tijdens het rijden of stationair draaien schiet ie omhoog zn toeren in voor zo'n 5 seconden en valt dan uit.

Ik heb alles al geprobeerd om m weer normaal te krijgen maar niks wil lukken, denk aan kleinere en grotere sproeiers, clipje verplaatsen, luchttoevoer afknijpen. ik heb geen valse lucht, dat is al gecontroleerd. Ik denk dat er ergens iets kapot is binnenin ofzo, maar ik ben op dit moment echt radeloos... M'n brommer is vrij standaard, alleen een andere 50cc airsal cilinder. Carb setup is als volgt: spr 78, die andere 40, clipje van m'n gasnaald in het midden. Std 17.5 carb met de luchtslang naar de std airbox, plaatje zit nog in de carb.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want dit maakt me echt moedeloos zoals het nu gaat :thumbdown: Alvast bedankt en een prettig weekend allemaal.
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Brommer valt maar niet af te stellen

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Een afstelling verandert niet tijdens het rijden, en het is dus onmogelijk dat een brommer die echt goed afgesteld is, tijdens het rijden slecht gaat lopen door de afstelling. Dit lijkt dus een ander probleem, maar ff je afstelling checken kan altijd. Hoe staat je luchtschroef, hoe kleurt je bougie en weet je zeker dat je nergens valse lucht trekt?
Plaats reactie