Airsal 72 NT gegevens

Algemene vragen over Derbi.
Myma
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door Myma »

heb weinig mensen gesproken met die kennis haha

anyways, zal een scr corse chrome 50-70 ook al beter zn werk doen dan een conti? kan deze voor en paar knaken op marktplaats krijgen. Heb persoonlijk ook liever een bovenlangse uitlaat dan onderlangs.
komende dagen zal ik mn cilinder en carters gaan bewerken, en mijn bak in elkaar zetten :D (mijn nieuwe krukas is net binnen)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door 42 »

Die zal t iets beter doen misschien maar erg logisch vind ik het niet.
Je doet een hoop moeite om je poorten optimaal te krijgen, het maximale uit de cilinder te halen en knijpt dan vervolgens met de uitlaat.
Een echte 70-80 pijp haalt wel de max er uit.
Bovenlangs is ook altijd iets trager dan onderlangs trouwens..maar ik vind t zelf ook niet echt mooi op een cross model.
Myma
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door Myma »

ik wil dat mn brommer niet teveel opvalt bij de wouten nameijk, daarom liever bovenlangs. dan trek ik iets minder aandacht
ik zat te kijken op MP voor leuke 70-80jes maar kan niet heel veel vinden namelijk

ik denk dat ik mijn gianelli verkoop, en van dat geld + wat bijleggen een platek 70-80 bovenlangs ga halen. goede keuze?
anders ondertussen toch even kijken voor een hm50/70 oid zoals is gezegd :D
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door 42 »

Ik ken em niet maar ziet er iig fraai uit :p
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door HenkieHans »

42 schreef: vr 05 apr 2024, 21:44
Myma schreef: vr 05 apr 2024, 20:21
Hoe heb je trouwens zoveel kennis? :woot:
Vraag ik me ook regelmatig af ja :lol:
Tja, maar volgens mij ben jij toch echt de Pro tuner van ons 2 :D
Nee jokes aside, ik heb gewoon het voordeel dat de schakelcommunity in mijn omgeving nog best levendig is, als je veel mensen in je omgeving hebt die allemaal verschillende setups hebben, kom je al vrij rap te weten wat wel en wat niet werkt. Daarnaast vind ik het gewoon leuk om me er een beetje in te verdiepen, en het herbouwen van brommers helpt trouwens ook :lol:

Wat 42 zegt klopt wel, wil je echt absoluut eruit halen wat erin zit dan kun je beter een 70/80 dan een 50/70 uitlaat halen. Maargoed, zoals ik al zei vinden veel mensen dat de SCR 50/70 HM beter aansluit op de 70 dan de 50cc. De chrome versie is iets minder op een 70cc+ dus de HM heeft hierin wel de voorkeur.
Myma schreef: za 06 apr 2024, 12:09 ik denk dat ik mijn gianelli verkoop, en van dat geld + wat bijleggen een platek 70-80 bovenlangs ga halen
Platek 70/80 heb ik helaas nog geen ervaringen van meegekregen, maar zou misschien wel kunnen. Die keuze is dus aan jou.
Myma schreef: za 06 apr 2024, 12:09 ik wil dat mn brommer niet teveel opvalt bij de wouten nameijk, daarom liever bovenlangs.
Het kiezen van een bovenlangse SCR heeft weinig zin als je de wouten wilt vermijden, SCR en Voca staan bekend om hun harde geluid :box: Iedere agent hoort direct dat het niet origineel is. Onderlangs is inderdaad vaak net een tandje sneller, maar dan heb je het wel over verschillen die met name op een testbank zichtbaar zijn... kies dus gewoon lekker wat je mooi vind, of waar je beter aan kan komen.

Wat is trouwens de rest van je setup?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door 42 »

HenkieHans schreef: za 06 apr 2024, 17:46
42 schreef: vr 05 apr 2024, 21:44
Myma schreef: vr 05 apr 2024, 20:21
Hoe heb je trouwens zoveel kennis? :woot:
Vraag ik me ook regelmatig af ja :lol:
Tja, maar volgens mij ben jij toch echt de Pro tuner van ons 2 :D
Komt omdat ze t fout spellen, ze bedoelen eigenlijk pruts tuner :roll: :lol:
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Als jij al een pruts tuner bent, dan ben ik benieuwd wat voor titel sommige derbi beunhazen krijgen... :lol: :lol:
Myma
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door Myma »

Pruts tuner is ook tuner :D
Naja hoop ook ooit de kennis zoals jullie te hebben, nog veel leren denk ik dan!

Ik net door iemand geboren gekregen dat ik de 70-90 stage6 kan ruilen tegen m’n conti, weet dat t niet t beste is maar is tenminste iets beter dan een conti, denk dat ik in de tussentijd ga door sparen voor een 70-80je

Even off-topic, maar is een metrakit prorace 3 70cc veel sneller dan een 72 Airsal?
Maatje van me heeft er 1 namelijk
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Die is zeker sneller en niet zo'n beetje ook :angel:

De Pro Race 3 70 staat bekend als zo'n beetje de snelste 70cc die er is, een jongen die een paar jaar terug bij mij op school zat haalde 115+ met dat ding met iemand achterop :lol:

Dit is wel een echte high-end cilinder, dus om die tot zijn recht te laten komen moet heel je blok high-end worden.

Houd naast de totaalprijs van alle aanpassingen aan je blok ook rekening met de slijtage van deze cilinder. Veel fabrikanten weten dat Derbi's etc toch een bepaalde (jonge) doelgroep hebben die niet altijd evenveel geld hebben, en stellen hun cilinders daarom niet zo extreem af zodat ze toch enigzins betrouwbaar zijn, omdat anders niemand hun spullen koopt. Bij Metrakit hebben ze met de PR3 een beetje maling daaraan gehad, en gewoon een hele extreme cilinder gemaakt. Hierdoor zijn ze ontzettend snel, maar worden ze helaas ook nooit zo heel oud... (A)
Die jongen bij mij op school was een halfjaartje het snelste van iedereen, totdat na 6000 km zijn zuigerveer besloot om verkering te krijgen met zijn uitlaatpoort :D

Kortom: leuk op een hobbybrommer, maar niet voor je daily. Dan zul je toch echt compromissen moeten gaan sluiten op het gebied van betrouwbaarheid en performance.
Myma
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door Myma »

Okey dus eigenlijk is het een hele snelle weekend-cilinder die je niet wilt op je daily :P

Wat voor flens moet je kopen bij een s6 70-90? Bij de uitlaat zit geen flens :(
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Hoezo niet? Houd die beste jongen hem zelf ofzo? Als je conti ook met veertjes vast zit, kun je gewoon de flens gebruiken die er nu op zit, maar waarom ruilen jullie niet gewoon je complete uitlaatsysteem dan?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door 42 »

Omdat de vijand dat verwacht..je moet altijd zorgen dat je niet voorspelbaar bent.. :shifty:
Oke, ik hou mn mond alweer :crazy:
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Zat je om 12 uur al aan de borrel ofzo? :lol:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door 42 »

Combinatie van koorts en heel veel hoestdrank :mrgreen: :crazy:
Myma
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door Myma »

Ahahha arme 42.. sterkte

Naja eindstand er zat wel een flens, veertjes en ophang bij en kreeg er ook nog wat cilinders bij :D

Ik heb m’n conti verkocht voor 80 en de s6 gekocht voor 100

Carters ondertussen ook mooi bewerkt
Er kon nog wat meer vlees af maar wil er niet teveel af halen, vind het dood eng
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Gewoon zorgen dat alles mooi aansluit in je carter, en niet meer weghalen dan nodig. Daar verlies je alleen maar carterdruk op.
Myma
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door Myma »

Jaa ik heb juist iets te weinig weggehaald, kan wel ietsjes meer maar ben bang dat ik teveel weghaal :(
Vandaag eens even kijken naar m’n cilinder uitlaatpoort!

Heeft iemand van jullie nog baat bij een 50cc volgensmij Orginele nt cilinder met Pakkingset en/of spruitstuk + rubber?
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Als je het al zo doodeng vindt kun je maar beter gwn van je cilinder afblijven (A) daar gaat een beetje teveel weghalen echt grote gevolgen hebben.
Myma
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door Myma »

Ik kijk wel uit & doe het met beleid, maar gewoon het feit dat het snel fout zal kunnen gaan :)
Myma
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc

Re: Airsal 72 NT gegevens

Ongelezen bericht door Myma »

henkiehans/42, even soort van offtopic;
ik heb hier een 6203Z baklager, maar aan welke kant moet hij, en moeten bijde kanten zijn afgedicht? of..
groetjess
Plaats reactie