Schokbreker drd evo ltd

Algemene vragen over Derbi.
Mels_ltd
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 04 jan 2024, 15:22
Vervoersmiddel: Derbi drd evo limited edition

Schokbreker drd evo ltd

Ongelezen bericht door Mels_ltd »

Hoi allemaal,
Ik zit met een probleempje. Ik had een zwakke achter schokbreker op mijn drd evo limited edition (113/999).
Ik dacht dat het was omdat iemand ooit een te korte schokbreker er op had gezet, dus ik had de 430mm gekocht aangezien het een pro link model is. Nu haal ik de oude gasveer er uit en zie ik dat het montagestukje aan de schommelarm anders is dan bij andere pro link modellen (de oude is een hoefvorm die over een blokje aan mijn schommelarm valt waar de as doorheen gaat en de nieuwe heeft een busje die tussen een stuk gezet hoort te worden.)
Op easyparts laat hij zien dat het inderdaad een busje hoort te zijn maar met dezelfde schokbreker. klopt dat gedeelte van mijn schommelarm dan niet?
Ik hoop dat mensen begrijpen wat ik hiermee bedoel :thumbup: . Alvast bedankt
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Schokbreker drd evo ltd

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Als je eventueel eens foto (of meerdere) kan plaatsen is er meer kans dat er iemand je kan helpen.
Mels_ltd
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 04 jan 2024, 15:22
Vervoersmiddel: Derbi drd evo limited edition

Re: Schokbreker drd evo ltd

Ongelezen bericht door Mels_ltd »

Afbeelding
Ik heb de gasveer gemeten op 365mm hart tot hart
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Schokbreker drd evo ltd

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

De afbeelding is spijtig genoeg niet zichtbaar. Maar als ik de link uit uw bericht kopieer en rechtstreeks in een browser drop wel. Hopelijk kan iemand je nu beter helpen.

Het lijken idd wel 2 totaal verschillende montagepunten.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Schokbreker drd evo ltd

Ongelezen bericht door Skakelbr »

De schokbreker die jij hebt gekocht is voor een normale drd met prolink. De evo Ltd, drd ltd de drd pro hebben een andere achterbrug. Of die het zelfde zijn durf ik niet te zeggen (die van de evo Ltd en de drd Ltd wel) maar er zit in iedergeval wel een andere veer onder.
Plaats reactie