Senda teller telt niet juist

Algemene vragen over Derbi.
marijnov073
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: do 18 mei 2023, 17:44
Vervoersmiddel: geen

Senda teller telt niet juist

Ongelezen bericht door marijnov073 »

Zodra ik 70 ga op de teller rij ik 50 in het echt.
Ik dacht eerst dat dit lag aan de teller aandrijving op de velg. (Dacht er een op zat voor 21inch) maar deze heb ik laatst vervangen voor een die gemaakt is voor 17 inch velgen. Maar het probleem zet zich voor.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Re: Senda teller telt niet juist

Ongelezen bericht door WicherH »

Problemen met de Derbi telles doen zich vaker voor. Ik heb een Derbi DRD Pro uit 2011 en deze heeft een Engelse teller dus geeft alles aan in miles ipv kilometers (30mph op teller rij ik dus 50km/h).
Derbi digitale tellers zitten nog wel eens wat kwaaltjes in, waaronder een kilometerstand die vastloopt en op 99999 gaat staan (erg vervelend natuurlijk met verkoop oid).
Derbi analoge tellers heb ik verder weinig ervaring mee, maar ik weet dat analoge tellers nauwelijks goed af te stellen zijn dus die wijken vaak af, ene keer erger dan de andere keer. Dit probleem komt voor bij vrijwel alle brommers, motoren en scooters met analoge tellers.

Dit was een beetje informatie voor jou. Mijn vraag aan jou is: Welke Derbi heb jij? Zit er een digitale of een analoge teller op?
marijnov073
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: do 18 mei 2023, 17:44
Vervoersmiddel: geen

Re: Senda teller telt niet juist

Ongelezen bericht door marijnov073 »

Ik heb een derbi senda r xtreme 2008. Met analoog teller.
Dr is helaas veel aan de brommer gerommeld door vorige eigenaren. En dat ben ik nu zelf allemaal langzamerhand aan het fixen.

Zit nu ook te twijfelen om een nieuwe digitale teller te halen, kan ik nieuw voor 90 euro krijgen. Maar dan moet ik ook nieuwe kabelboom en nieuwe naafteller.
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Re: Senda teller telt niet juist

Ongelezen bericht door WicherH »

marijnov073 schreef: do 28 dec 2023, 15:52 Ik heb een derbi senda r xtreme 2008. Met analoog teller.
Dr is helaas veel aan de brommer gerommeld door vorige eigenaren. En dat ben ik nu zelf allemaal langzamerhand aan het fixen.

Zit nu ook te twijfelen om een nieuwe digitale teller te halen, kan ik nieuw voor 90 euro krijgen. Maar dan moet ik ook nieuwe kabelboom en nieuwe naafteller.
Nieuwe digitale teller voor 90 euro is echt n leuke deal. Moet je inderdaad een nieuwe kabelboom en telleraandrijving hebben dus ik weet niet oft de moeite wel waard is. Als jij het wil kan je het best proberen of alles werkt, kost je wel wat geld, tijd en moeite gok ik. Verder niet teveel zorgen maken om de analoge teller, zoals ik eerder zei is dit waarschijnlijk gewoon de afwijking van de teller zelf.
marijnov073
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: do 18 mei 2023, 17:44
Vervoersmiddel: geen

Re: Senda teller telt niet juist

Ongelezen bericht door marijnov073 »

WicherH schreef: di 02 jan 2024, 18:38
marijnov073 schreef: do 28 dec 2023, 15:52 Ik heb een derbi senda r xtreme 2008. Met analoog teller.
Dr is helaas veel aan de brommer gerommeld door vorige eigenaren. En dat ben ik nu zelf allemaal langzamerhand aan het fixen.

Zit nu ook te twijfelen om een nieuwe digitale teller te halen, kan ik nieuw voor 90 euro krijgen. Maar dan moet ik ook nieuwe kabelboom en nieuwe naafteller.
Nieuwe digitale teller voor 90 euro is echt n leuke deal. Moet je inderdaad een nieuwe kabelboom en telleraandrijving hebben dus ik weet niet oft de moeite wel waard is. Als jij het wil kan je het best proberen of alles werkt, kost je wel wat geld, tijd en moeite gok ik. Verder niet teveel zorgen maken om de analoge teller, zoals ik eerder zei is dit waarschijnlijk gewoon de afwijking van de teller zelf.
De teller is binnen en de kabelboom ook. Nu vraag ik me alleen af waar de magneet en sensor origineel zitten. En hoeveel magneten hier normaal op zitten. 1 of 2?
Plaats reactie