Derbi reviseren

Algemene vragen over Derbi.
jeroen2112
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005

Derbi reviseren

Ongelezen bericht door jeroen2112 »

Hallo ik ben jeroen, ik heb sinds kort een derbi gekocht met een onbekend aantal kilometers op de stand. De brommer komt uit 2005 maar er staat maar 3683 km op de teller waar niks van klopt. Dus ik ben van plan om de brommer te gaan reviseren. Maar ik heb nog nooit een revisie gedaan, ik kan wel sleutelen maar ik weet niet of ik derbi revisie kan. Wat zeggen jullie gewoon proberen of voor €300 laten reviseren bij een prof?.
Skakelbr
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Re: Derbi reviseren

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Als je het gereedschap hebt zou ik het lekker zelf doen.

En als je er geen (speciaal) gereedschap hebt zou ik dat gewoon kopen omdat je dan waarschijnlijk alsnog goedkoper uit bent dan als je het laat doen.
Heb zelf ook met een jaar sleutel ervaring 4 blokken achter elkaar gereviseerd zonder hulp(tot nu toe geen fouten oid). Als je je research doet en kan er eigenlijk niks mis gaan.
Als grootste tip heb ik alles georganiseerd houden.
jeroen2112
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005

Ongelezen bericht door jeroen2112 »

Is er iets dat ik nog moet hebben om het blok te splitten,
Vliegwieltrekker heb ik ook wel +zuigerstop
Heb geen momentsleutel.

Is er verder nog iets dat ik moet hebben?
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Skakelbr schreef: di 12 sep 2023, 14:36
Als grootste tip heb ik alles georganiseerd houden.
Dat is idd iets om op te letten, ik ben een chaoot en de helft vd tijd alles kwijt..werkt voor geen meter :crazy:

Idd momentsleutel en vliegwieltrekker voor zover ik zo snel kan bedenken.
HBM heeft een momentsleutel voor iets van 24 euro inclusief verzenden, tot nu toe de goedkoopste die ik heb kunnen vinden.
Skakelbr
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Je hebt ook nog een pully trekker nodig voor het krukastandwiel een 2 poot is het handigst. Een slagmoersleutel is ook erg handig, heb zelf zo'n kleine van HBM, die is precies krachtig genoeg om de vliegwiel, krukas en koppelings moeren los en vast te slaan zonder iets hoeven te blokkeren. Wel een aanrader (gaat algemeen onhoud ook 2x zo snel). Wel handig maar niet essentieel, zo kan je er ook 2 koppelingsplaten op elkaar vast maken om de koppeling te blokkeren.

Je hebt ook nog een verfföhn nodig, mocht je die niet hebben kan je ook 1 voor een schandalig lage prijs bij de action kopen (8 euro ofz).

Geen gereedschap maar wel belangrijk is loctite (dan weet je zeker dat niks in je blok lostrilt).

Om het blok te splitsen moet je de krukas gaan verhitten (dmv de föhn) en dan voorzichtig met een rubberen hamer op krukas en carters tikken. Je kan hier ook speciaal gereedschap voor kopen maar is niet nodig
Plaats reactie