Mysterieus Probleem Derbi Senda Xtreme 2019

Algemene vragen over Derbi.
davederbi
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 nov 2022, 18:33
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 50 SM

Mysterieus Probleem Derbi Senda Xtreme 2019

Ongelezen bericht door davederbi »

Nou jongens wat ik nu toch weer mee maak :wall:

Ik was pas aan het rijden toen mijn motor opeens uitviel. Gewoon uit het niets. Brommer begon gelijk te schudden/klemmen, maar ik wist 'm aan de kant te krijgen door de koppeling in te houden zodat de brommer doorrolde.

Goed, ik even kijken of m'n ketting d'r niet aflag enzo, uiteindelijk dacht ik even kijken of hij nog loopt. Ik probeerde de kickstart (elektrisch heb ik niet), maar die zat vast. Ik durfde er niet teveel druk op te zetten omdat ik dacht dat er wellicht wat verschuift was en dat ik het dan zou breken.

Nouja rennen dus. Toen startte de brommer, dus ik kreeg al weer een euforisch gevoel. Maar ja hoor, na 200 meter rijden gebeurde exact hetzelfde. Brommer viel uit. Warmloper wellicht? Nou, ik aangehangen bij een maat van mij die toevallig langs kwam met de scooter. Eenmaal thuis gekomen, heb ik 's avonds de brommer naar het brommerhok gebracht.

Nou komt 't. Daar hebben we de kickstart geprobeerd, die kwam uiteindelijk los. Toen startte de brommer weer met een kick!
Toen tandwielen + ketting vervangen (had dr niks mee te maken maar dat moest nog)

Nou 2 dagen ging 't prima, toen gebeurde hetzelfde probleem. Op de terugweg van school knalde de motor uit. Deze keer zat de kickstart niet vast, en toen ik die gebruikte klonk het ook alsof de brommer benzine kreeg + er was compressie. Ik kreeg de brommer wel weer eventjes aan door langzaam naar beneden te schakelen tijdens het uitvallen, en dan in zn 1 snel de koppeling los te laten. vervolgens deed hij het weer voor zon 200 meter en gebeurde het opnieuw.

Goed, wij dachten miss aan de sproeier/carb. Nu komt t
- Bougie is koffiebruin
- Koelvloeistof is goede kleur
- Sproeier / carb schoongemaakt

Nou zal wel goed zijn dacht ik, dus ik weer brommen vandaag. Nou je raad het al: Zelfde probleem, slechts na zon kilometer rijden! Dus hij kan ook niet warmgelopen zijn.

Mijn vraag hier is: Wat zou dit probleem kunnen zijn? Want ik snap d'r helemaal niks meer van
Stay tuned
Plaats reactie