DETONATIE ivm te arm mengsel??

Algemene vragen over Derbi.
Stroman
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 03 sep 2022, 19:22
Vervoersmiddel: Derbi sends x-Treme 2007

Re: DETONATIE ivm te arm mengsel??

Ongelezen bericht door Stroman »

Skakelbr schreef: di 21 feb 2023, 09:48 Bij sproeiers kan je beter te groot nemen dus ik zou eerst 125 erin doen en dan afbouwen, en misschien slim om nu wel je squish te meten zou rond de 0,8mm moeten liggen
oke doe ik er even een 125 in. Heb nu een squish van 0,75 perfect dus :box: :wub:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: DETONATIE ivm te arm mengsel??

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als je tijdens meer toeren krijg boven de 25% zeg ik eerder een slippende koppeling
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: DETONATIE ivm te arm mengsel??

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als je tijdens meer toeren krijg boven de 25% zeg ik eerder een slippende koppeling
Stroman
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 03 sep 2022, 19:22
Vervoersmiddel: Derbi sends x-Treme 2007

Re: DETONATIE ivm te arm mengsel??

Ongelezen bericht door Stroman »

Brommert_01 schreef: wo 22 feb 2023, 11:43 Als je tijdens meer toeren krijg boven de 25% zeg ik eerder een slippende koppeling
Waar kan ik de slippende koppeling aan herkenen?
Stroman
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 03 sep 2022, 19:22
Vervoersmiddel: Derbi sends x-Treme 2007

Re: DETONATIE ivm te arm mengsel??

Ongelezen bericht door Stroman »

Brommert_01 schreef: wo 22 feb 2023, 11:43 Als je tijdens meer toeren krijg boven de 25% zeg ik eerder een slippende koppeling
Waar kan ik de slippende koppeling aan herkenen?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: DETONATIE ivm te arm mengsel??

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Meet toeren,maar gelijke snelheid terwijl je harder zou moeten gaan.
Stroman
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 03 sep 2022, 19:22
Vervoersmiddel: Derbi sends x-Treme 2007

Re: DETONATIE ivm te arm mengsel??

Ongelezen bericht door Stroman »

Oke ik heb een heel raar probleem. Vorige week heb ik het blok weer in elkaar gezet. En gemonteerd met momentsleutel, kruislings aangedraaid tot 14Nm en een squish gemeten van 0,75. Vandaag voor het eerst proberen te starten, lukt niet zonder choke. Carb staat op basisafstelling met sproeier 118. Ik vond het maar raar dus keek ik even met een zaklamp door mijn bougiegat. Tot mijn verbazing zat de zuiger onder een zwarte olie achtige substantie. Ik wou gelijk de cilinder er af om te kijken of de keerring lek is maar toen ik de moeren wou losdraaien zaten ze bijna niet meer vast, en de moer links boven zat gewoon los. Ik zag daarna niet echt olie bij de krukas of onder de krukas liggen. Wat zou hier in vredesnaam gebeurd zijn 🫤😐
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: DETONATIE ivm te arm mengsel??

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Hmmm, weet je zeker dat hij op 14 nm stond? Normaal gesproken zou dat niet zomaar los moeten trillen. Het zou trouwens wel kunnen dat hij langzaam de pakkingen samen drukte en daardoor ruimte ontstond. Die substantie zal waarschijnlijk koelvloeistof met olie uit je cilinder zijn.
Ik zou de boel er gewoon weer opdoen en af en toe even de boutjes weer nalopen.
Plaats reactie