Koelvloeistof spuit uit dop

Algemene vragen over Derbi.
ThijnJ
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 23 jan 2023, 22:12
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2009

Koelvloeistof spuit uit dop

Ongelezen bericht door ThijnJ »

Hoi allemaal, ik ben laatst trotse eigenaar geworden van een derbi senda sm uit 2009. Nu had ik dat mijn toeren bleven hangen en heb ik de koppaking vervangen, de keerring en de gaskabel. uiteindelijk was de gaskabel het probleem. ik heb nieuwe koelvloeistof erin gedaan (beetje aan de volle kant) en lekt het een beetje uit het reservoir bij de dop. kan dit zijn omdat het net nieuw is en een beetje te vol of lekt het gewoon?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Koelvloeistof spuit uit dop

Ongelezen bericht door 42 »

Dat reservoir hoort tot de helft vol ofzo, kan goed dat ie nu te vol zit idd maar dan nog zou t niet echt horen te lekken.
Hoe heb je de cilinderkop vastgezet, met momentsleutel ?
Als t er echt uitspuit dan komt er blijkbaar druk op en dan zou je koppakking lekken of niet goed vastgezet zijn.
ThijnJ
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 23 jan 2023, 22:12
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2009

Re: Koelvloeistof spuit uit dop

Ongelezen bericht door ThijnJ »

Bedankt voor de snelle reactie, ja als het goed is zou die gewoon goed vast moeten zitten en kan ook niet lek zijn want heb ze van de week vervangen. Ook doe ik na het rijden even het reservoir dopje open vanwege een klein beetje opbouwende druk. Misschien dat het hier mee heeft te maken? Omdat er dan lucht in het systeem komt en er te veel druk op komt?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Koelvloeistof spuit uit dop

Ongelezen bericht door 42 »

Druk kan alleen komen door druk uit de cilinder oftewel een probleem met koppakking.
Maar je hebt dus de kop kruislings vastgedraaid met een momentsleutel op ongeveer 15nm ?
Heb je ook last van witte rook ?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Koelvloeistof spuit uit dop

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Een heel klein beetje opbouwende druk kan ook door het opwarmen van je kvs komen. Maar zoals 42 zegt is veel drukopbouw enkel vanuit je blok mogelijk. Ik denk dat je zal moeten proberen uit te vissen vanwaar de druk komt.
Plaats reactie