(Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Algemene vragen over Derbi.
Dikke_Brommet
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Drd 2008

(Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Dikke_Brommet »

Ik heb een paar weken geleden mijn eerste schakelbrommer gekocht en wilde er een klein project van maken door wat dingetjes op te knappen zoals de gaskabel, chokekabel en koppeling kabel. Alleen sinds ik alles weer terug in elkaar heb gezet loopt brommer slecht tot niet. Hij start niet meer zonder choke na een paar minuten lopen met choke doe ik hem weer uit. Dan blijft de brommer wel lopen maar zodra ik gas geeft smoort hij een soort van en valt uit als de rpm's weer terug lopen uit. Ook als ik hem te lang laat staan valt hij uit zonder extra gas te geven. Ook kwam ik er vandaag achter dat er benzine uit de uitlaat loopt zowel bij de eind demper als bij de aansluiting voor. Ook reageren de stelschroeven erg slecht. Ik heb echt geen flauw idee meer wat het kan zijn. Het gaat om een Derbi Senda drd uit 2008 met een dellorto 17.5mm carb. Iemand een idee heb geen zin om 300 euro neer te leggen bij een garage.
Rickk
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 mei 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Rickk »

Het niet reageren op de stelschroef van de carburateur, kan zeer goed een heel klein scheurtje of lek zijn in je spruitstuk. Meestal als je daar een klein scheurtje of niet goed afdicht, dan trekt hij meteen valse lucht aan en zal stellen met de stationairschroef niks- tot weinig opleveren.

De benzine in de uitlaat ZOU goed kunnen zijn dat je mengselsamenstelling te rijk is (Kleinere sproeier dus). Na het afstellen leeg ik meestal wel de uitlaat (Als er benzine in zit) om alle resten eruit te krijgen. Hopelijk heb je er wat aan! Succes!

(Als je toch een project hebt, maak een 'Project Log' aan, kunnen we mee genieten ;))
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Als er pure benzine uit komt dan sluit de vlotter niet goed waardoor er benzine blijft komen.
Als het zwarte drab is dan kan t afstelling zijn maar sommige uitlaten hebben dat sowieso wel wat, de x fight bijv.
Als je verder niks veranderd hebt dan de kabels dan zal het slecht lopen komen omdat er iets fout zit nu of met montage is kapot gegaan, valse lucht misschien idd.
Dikke_Brommet
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Drd 2008

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Dikke_Brommet »

Dankjewel als ik wat weet laat ik het even weten. ik heb een nieuw membraam besteld want die was enig sinds rot. Het valt mij ook op dat aan de andere kant van de carb de luchtslang ook vol loopt met benzine. Kan het komen dat mijn carb misschien niet helemaal recht zit?
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door gpr050 »

Wat 42 zegt, meteen ook een nieuw vlottertje en vlotternaaldje, en evt nwe vlotterbak pakking, mee bestellen. Het is waarschijnlijk dat’ie niet goed meer afsluit. En ja dat kan ook komen als je carb (behoorlijk) scheef staat.
Dikke_Brommet
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Drd 2008

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Dikke_Brommet »

Hij loopt nu weer. Geen benzine meer uit de uitlaat en smoort ook niet meer. Ik merk alleen dat de stationair schroef niet echt heel goed reageert en ik hem stationair niet echt meer toeren kan laten draaien. Misschien omdat ik nog niet heb gespeeld met de luchtschroef, daar was het me nu iets te koud voor 😂. Ik vind hem nog niet echt lekker klinken misschien dat Julie kunnen luisteren.

Hier de video: https://youtu.be/wGx5egG9xpU
Ivokock94
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 dec 2022, 22:55

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Ivokock94 »

Welk model heb je van de derbi?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Waarom zou je meer toeren willen stationair, klinkt alsof ie iets van 2-3k doet ofzo.
Klinkt wel alsof de luchtstelschroef nog verbetering kan geven idd.
Dikke_Brommet
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Drd 2008

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Dikke_Brommet »

Ivokock94 schreef: do 15 dec 2022, 22:57 Welk model heb je van de derbi?
Drd racing ltd
Dikke_Brommet
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Drd 2008

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Dikke_Brommet »

42 schreef: vr 16 dec 2022, 00:18 Waarom zou je meer toeren willen stationair, klinkt alsof ie iets van 2-3k doet ofzo.
Klinkt wel alsof de luchtstelschroef nog verbetering kan geven idd.
De teller geeft duizend aan, nu inmiddels twee want heb er een andere sproeier 98 in gedaan en de gasnaald versteld naar het midden, maar hoog in zijn toeren smoort hij nog steeds en doet hij wboap en heb ik geen vermogen meer.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Wat is de bougiekleur nu ?
Dikke_Brommet
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Drd 2008

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Dikke_Brommet »

42 schreef: zo 18 dec 2022, 17:10 Wat is de bougiekleur nu ?
Nog niet gekeken ik heb vandaag de hele dag “gereden” althans meer gelopen elke keer dat ik wilde weg rijen in zijn sloeg hij af en als ik dan reed ging hij in zijn twee maar dan kon ik niet meer dan 3000 toeren gas geven want dan deed hij bwoap dus kon eigenlijk alleen maar in 1 rijden als ie dat deed.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Kan verschillende dingen zijn nog, afstelling, versleten membraan, valse lucht, slechte bougie/cdi.
Dikke_Brommet
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Drd 2008

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Dikke_Brommet »

42 schreef: zo 18 dec 2022, 20:37 Kan verschillende dingen zijn nog, afstelling, versleten membraan, valse lucht, slechte bougie/cdi.
Zit een nieuw membraam in ook de bougie is vervangen. Valse lucht maybe maar zou niet weten waar. Zou het kunnen zijn dat mijn sproeier de groot is want stationair loopt ie wel goed tot hoge toeren dan verzuipt hij.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Dat zou goed kunnen, 98 is aan de grote kant voor een standaard set up, meestal zit die tussen de 86-95.
Met afstellen ga je eerst de juiste sproeier zoeken dat ie goed rijdt op top en daarna ga je kijken naar lager toerengebied en stationair.
Als hij dan goed loopt maar stationair niet wilt dan kun je met gasnaald, stationair- en luchtstelschroef gaan proberen en werkt dat ook niet dan kun je een andere stationairsproeier proberen.
Als dat allemaal niet helpt dan is er een ander probleem.
Dikke_Brommet
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Drd 2008

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Dikke_Brommet »

42 schreef: ma 19 dec 2022, 10:36 Dat zou goed kunnen, 98 is aan de grote kant voor een standaard set up, meestal zit die tussen de 86-95.
Met afstellen ga je eerst de juiste sproeier zoeken dat ie goed rijdt op top en daarna ga je kijken naar lager toerengebied en stationair.
Als hij dan goed loopt maar stationair niet wilt dan kun je met gasnaald, stationair- en luchtstelschroef gaan proberen en werkt dat ook niet dan kun je een andere stationairsproeier proberen.
Als dat allemaal niet helpt dan is er een ander probleem.
Ik heb er een 86 in gedaan niks veranderd. Ik heb tot nu toe een nieuw membraam en een nieuwe vlotterbak met pakking gemonteerd. Niks veranderd nu ging ik net uit school kijken lekt hij uit alle gaten waar het uit kan komen. Vlotterbak er afgehaald om dus die 86 er in te doen past in een keer de pakking er niet meer in is ie veels te groot. Hij starte met die 86 in een kick en bleef goed stationair lopen maar als ik gas geef smoort hij weer. Die stelschroeven veranderen niks ik heb gecheckt op valse lucht niet gevonden. Ik heb gekeken of de vlotter naald goed afsluit dat doet ie. De luchtslang zat ook weer vol met benzine toen ik hem er af haalde. Zal mijn carb dan gewoon toe zijn aan vervanging? Het bizarre is dat hij anderhalf jaar geleden gereviseerd is door ezrider en er verder niks aan veranderd is volgens de vorige eigenaar. Ik heb gisteren wel een stuk gereden maar wegrijden lukte amper dan sloeg hij af en als ik dan weg kwam moest ik rustig op schakelen en mijn gas op een plek houden en dan ging hij vanzelf meer toeren maken.

Als ik wel een nieuwe carb moet kopen wat is dan een goede?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Mooiste zou zijn ff een andere carb te proberen maar die moet je dan wel net hebben of kunnen lenen.
Dat er nog steeds benzine in je luchtslang zit is apart, dat zou dan niet door het membraan komen.
Ik zou eerst nog een paar sproeiers tussen de 86 en 98 proberen..em anders miss andere carb kopen maar nu is het niet zeker dat t aan de carb ligt.
Dellorto is prima, wel even opletten dat het geen imi is, bij een echte staat er dellorto op de zijkant.
Polini maakt ook goede carbs..maar heb je wel weer andere sproeiers nodig en misschien een verloopstuk voor luchtslang.
Dikke_Brommet
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Drd 2008

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door Dikke_Brommet »

42 schreef: ma 19 dec 2022, 17:31 Mooiste zou zijn ff een andere carb te proberen maar die moet je dan wel net hebben of kunnen lenen.
Dat er nog steeds benzine in je luchtslang zit is apart, dat zou dan niet door het membraan komen.
Ik zou eerst nog een paar sproeiers tussen de 86 en 98 proberen..em anders miss andere carb kopen maar nu is het niet zeker dat t aan de carb ligt.
Dellorto is prima, wel even opletten dat het geen imi is, bij een echte staat er dellorto op de zijkant.
Polini maakt ook goede carbs..maar heb je wel weer andere sproeiers nodig en misschien een verloopstuk voor luchtslang.
Ik heb er een 84 sproeier in gedaan en vervolgens af gaan stellen toen liep hij even goed, weg rijden liep soepel maar omdat zo ver te krijgen stond de luchtshroef nog maar een halve slag open. Toen heb ik even pauze gehouden en na 15 minuten ging ik weer rijden toen reed hij al weer slechter weg maar dacht komt mischien door dat het blok weer koud is. Maar nee hoor half uur rijden nog steeds kut. Hij stotterd bij hoge toeren (alleen in zijn 1) in de zin van hij houd in en schiet weer weg (tot het punt dat ik er bijna vanaf val) maar hij zit niet in zijn powerband. Als ik dan op schakel naar zijn twee duurt het lang voor dat hij op toeren komt als ik hem in een keer open trek doet ie bwoap en valt ie uit. in zijn drie en 4 het zelfde ik kan niet harder dan 25 en kom ook in zijn 2,3 en 4 niet boven de 4000 5000rpm. Hoe kan dit? ik heb gecheckt op valse lucht niet kunnen vinden.
r.jesse
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 okt 2023, 00:28
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme

Re: (Derbi Senda) Benzine loopt uit uitlaat

Ongelezen bericht door r.jesse »

Dikke_Brommet schreef: di 20 dec 2022, 18:00
42 schreef: ma 19 dec 2022, 17:31 Mooiste zou zijn ff een andere carb te proberen maar die moet je dan wel net hebben of kunnen lenen.
Dat er nog steeds benzine in je luchtslang zit is apart, dat zou dan niet door het membraan komen.
Ik zou eerst nog een paar sproeiers tussen de 86 en 98 proberen..em anders miss andere carb kopen maar nu is het niet zeker dat t aan de carb ligt.
Dellorto is prima, wel even opletten dat het geen imi is, bij een echte staat er dellorto op de zijkant.
Polini maakt ook goede carbs..maar heb je wel weer andere sproeiers nodig en misschien een verloopstuk voor luchtslang.
Ik heb er een 84 sproeier in gedaan en vervolgens af gaan stellen toen liep hij even goed, weg rijden liep soepel maar omdat zo ver te krijgen stond de luchtshroef nog maar een halve slag open. Toen heb ik even pauze gehouden en na 15 minuten ging ik weer rijden toen reed hij al weer slechter weg maar dacht komt mischien door dat het blok weer koud is. Maar nee hoor half uur rijden nog steeds kut. Hij stotterd bij hoge toeren (alleen in zijn 1) in de zin van hij houd in en schiet weer weg (tot het punt dat ik er bijna vanaf val) maar hij zit niet in zijn powerband. Als ik dan op schakel naar zijn twee duurt het lang voor dat hij op toeren komt als ik hem in een keer open trek doet ie bwoap en valt ie uit. in zijn drie en 4 het zelfde ik kan niet harder dan 25 en kom ook in zijn 2,3 en 4 niet boven de 4000 5000rpm. Hoe kan dit? ik heb gecheckt op valse lucht niet kunnen vinden.
ik heb momenteel dit probleem weet je nog de oplossing?
Plaats reactie