Pagina 1 van 2

gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: do 15 sep 2022, 21:40
door coen.derbi
beste forumleden, ik ga een ot gpr blok kopen. deze wil ik in mijn senda zetten. en ik vraag me af of het mogelijk is om er een kickstart op te bouwen dmv onderandere een senda koppelingsdeksel. is dat mogelijk? en hoe lastig is dat? met vriendelijke groet, coen

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: do 15 sep 2022, 22:24
door 42
Is niet mogelijk.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: do 15 sep 2022, 23:12
door coen.derbi
42 schreef: do 15 sep 2022, 22:24Is niet mogelijk.
jammer, hoorde laatst iemand die met gpr nt blok het had gedaan. maar dan wordt het gewoon aanlopen.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: do 15 sep 2022, 23:25
door 42
De water en oliepomp zitten anders dus volgens mij kan t niet.
Waarom geen elektrische start trouwens ?

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: do 15 sep 2022, 23:29
door coen.derbi
42 schreef: do 15 sep 2022, 23:25 De water en oliepomp zitten anders dus volgens mij kan t niet.
Waarom geen elektrische start trouwens ?
ik ben van plan om een 88cc blok te bouwen. en wil daarop gebruik maken van mvt dd. dit houd in dat ik geen starterkrans zal hebben. maar aanlopen is vast prima te doen en anders zie ik het dan wel weer!

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: do 15 sep 2022, 23:34
door 42
Nice, wat wordt de verdere set up ?

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 10:27
door MaxLimited07
beste coen, ik heb een derbi gpr blok nt wel met kickstart dus ik weet niet of dat zo'n groot verschil is met OT maar het lijkt mij dat als je ook een OT koppeling deksel haalt dat dat ook zal moeten lukken.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 21:40
door coen.derbi
42 schreef: do 15 sep 2022, 23:34 Nice, wat wordt de verdere set up ?
weet ik nog niet, nog aan het uitzoeken wat optimaal zou zijn en aan het sparen want is best prijzig

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 21:42
door coen.derbi
MaxLimited07 schreef: vr 16 sep 2022, 10:27 beste coen, ik heb een derbi gpr blok nt wel met kickstart dus ik weet niet of dat zo'n groot verschil is met OT maar het lijkt mij dat als je ook een OT koppeling deksel haalt dat dat ook zal moeten lukken.
oke, goed om te weten. de koop van t gpr blokje is helaas niet doorgegaan. dus wordt mischien toch wel senda blokje. behalve als ik nog weer n mooi gpr blokje ga kunnen vinden die betaalbaar is.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 23:58
door coen.derbi
42 schreef: do 15 sep 2022, 23:34 Nice, wat wordt de verdere set up ?
ik zat te denken aan vforce 4 cr85 membraan van stage 6. pwk van stage 6. maar de uitlaat en de mm van de carb weet ik nog niet. ook zit ik nog te twijfelen welke koppelings platen en veren ik wil. ik denk krm 6 plaats of stage 6 5plaats ofzo

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: za 17 sep 2022, 01:18
door 42
Klinkt goed.
Serieus brommertje straks :thumbup:

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: za 17 sep 2022, 13:21
door coen.derbi
42 schreef: za 17 sep 2022, 01:18 Klinkt goed.
Serieus brommertje straks :thumbup:
zeker serieuze brommer straks! ik vind t alleen lastig om te kiezen welke uitlaat en welke pwk carb grote optimaal zou lopen.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: ma 19 sep 2022, 09:52
door MaxLimited07
ik zou een 30mm sws doen misschien zelfs 32 wel en voca 80/90 is goede uitlaat na mijn ervaring.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: ma 19 sep 2022, 17:30
door coen.derbi
MaxLimited07 schreef: ma 19 sep 2022, 09:52 ik zou een 30mm sws doen misschien zelfs 32 wel en voca 80/90 is goede uitlaat na mijn ervaring.
zat te twijfelen tussen 30-32-34 denk dat het 32 wordt. en uitlaat word mischien voca 80-90 of krm 80-90 of krm 90-100 of mischien iets van platek ofzo. moet me in de uitlaat nog heel erg goed verdiepen om te kijken wat het beste zal presteren

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: di 20 sep 2022, 22:42
door Brommert_01
Nou, ik had het lekker bij een 28 gehouden.... Ten eerste is groter dan 28 veel de lomp, dat heb je niet nodig. Verder pst dat qua formaat gewoon kut. Een 28 is al geknooi eigenlijk.

Ik weet ook niet echt hoever je kennis van Derbi blokken ligt, maar gezien de vraag zou ik als ik jou was je carters en cilinder gewoon wegbrengen en laten vrezen en bewerken. Daar heb je veel meer aan.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: wo 21 sep 2022, 21:14
door coen.derbi
Brommert_01 schreef: di 20 sep 2022, 22:42 Nou, ik had het lekker bij een 28 gehouden.... Ten eerste is groter dan 28 veel de lomp, dat heb je niet nodig. Verder pst dat qua formaat gewoon kut. Een 28 is al geknooi eigenlijk.

Ik weet ook niet echt hoever je kennis van Derbi blokken ligt, maar gezien de vraag zou ik als ik jou was je carters en cilinder gewoon wegbrengen en laten vrezen en bewerken. Daar heb je veel meer aan.
28 doe je op n 77cc, wil je echt veel performance uit je blok halen is bij nader inzien en stuk meer research gedaan te hebben niet verkeerd een 30-32 mm te halen. qua carters. kotteren laat ik doen. het carter aanpassen op de cilinder ga ik waarschijnlijk zelf doen. groter dan 28 mm past opzich wel, alleen is t verstandig om dingen zoals een olievul plug te vervangen naar een compactere.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: wo 21 sep 2022, 22:11
door gpr050
De Mikuni 28mm wordt standaard op oa de Derbi GPR 125 2T gebruikt. Groter voor een 70-80cc is niet nodig, en zoals Brommert ook zegt wordt het een “gedoe” om m goed gemonteerd te krijgen. Bovendien neemt het brandstof verbruik toe zonder dat er voordeel behaald wordt.
Als je echt een goed op elkaar afgestemd geheel wilt hebben zou ik eens kijken of je in Duitsland een 125cc blok kan scoren. Daar zijn nl best wat 125 GPR’s 2T geleverd, en zo nu en dan zie ik er wel eentje voorbij komen.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: wo 21 sep 2022, 22:58
door Brommert_01
coen.derbi schreef: wo 21 sep 2022, 21:14
Brommert_01 schreef: di 20 sep 2022, 22:42 Nou, ik had het lekker bij een 28 gehouden.... Ten eerste is groter dan 28 veel de lomp, dat heb je niet nodig. Verder pst dat qua formaat gewoon kut. Een 28 is al geknooi eigenlijk.

Ik weet ook niet echt hoever je kennis van Derbi blokken ligt, maar gezien de vraag zou ik als ik jou was je carters en cilinder gewoon wegbrengen en laten vrezen en bewerken. Daar heb je veel meer aan.
28 doe je op n 77cc, wil je echt veel performance uit je blok halen is bij nader inzien en stuk meer research gedaan te hebben niet verkeerd een 30-32 mm te halen. qua carters. kotteren laat ik doen. het carter aanpassen op de cilinder ga ik waarschijnlijk zelf doen. groter dan 28 mm past opzich wel, alleen is t verstandig om dingen zoals een olievul plug te vervangen naar een compactere.
28 is voor een Derbi set-up altijd de max tenzij je extreem gaat zoals mhr max, parmakit, bidalot of 2fast. Anders is het gewoon onnodig. Neem dat maar van ons aan.

Maargoed. Zelf weten. Verder is het dus je spruitstuk, membraan en carburateur+gaskabel die er invloed op hebben. Is je carb te groot en moet je hem draaien etc gaat die schuin staan, overlopen, vibreren tegen het frame etc. Zoals gezegd. Het is een gekut waar je niks mee opschiet. Daarnaast kan je wel denken dat een 88cc spontaan enorm groot/snel is, maar met een lange slag heb je dat echt niet spontaan dat nodig.

Verder raad ik je gezien de kennis af zelf je carter aan te passen op maat van de cilinder. Als je namelijk zo "extreem" wilt gaan doen is het bevordelijk de flow naar je transfers te houden. Dat fix je niet ff zelf. Je cilinder wordt er ook bij mee gevreesd en bewerkt. Het is niet matchen, dat is waar jij het over hebt.

But hey, that's just my opinion.

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: di 11 okt 2022, 16:00
door coen.derbi
gpr050 schreef: wo 21 sep 2022, 22:11 De Mikuni 28mm wordt standaard op oa de Derbi GPR 125 2T gebruikt. Groter voor een 70-80cc is niet nodig, en zoals Brommert ook zegt wordt het een “gedoe” om m goed gemonteerd te krijgen. Bovendien neemt het brandstof verbruik toe zonder dat er voordeel behaald wordt.
Als je echt een goed op elkaar afgestemd geheel wilt hebben zou ik eens kijken of je in Duitsland een 125cc blok kan scoren. Daar zijn nl best wat 125 GPR’s 2T geleverd, en zo nu en dan zie ik er wel eentje voorbij komen.
zon blok is plug and play in een senda? wel goed idee. bij nader inzien en enige berekeningen van iemand anders zou 24-28mm genoeg moeten zijn. uit die berekeningen kwam dat op een bidalot 96 een 28 mm genoeg zou moeten zijn al

Re: gpr ot blok met kickstart

Geplaatst: di 11 okt 2022, 16:04
door coen.derbi
Brommert_01 schreef: wo 21 sep 2022, 22:58
coen.derbi schreef: wo 21 sep 2022, 21:14
Brommert_01 schreef: di 20 sep 2022, 22:42 Nou, ik had het lekker bij een 28 gehouden.... Ten eerste is groter dan 28 veel de lomp, dat heb je niet nodig. Verder pst dat qua formaat gewoon kut. Een 28 is al geknooi eigenlijk.

Ik weet ook niet echt hoever je kennis van Derbi blokken ligt, maar gezien de vraag zou ik als ik jou was je carters en cilinder gewoon wegbrengen en laten vrezen en bewerken. Daar heb je veel meer aan.
28 doe je op n 77cc, wil je echt veel performance uit je blok halen is bij nader inzien en stuk meer research gedaan te hebben niet verkeerd een 30-32 mm te halen. qua carters. kotteren laat ik doen. het carter aanpassen op de cilinder ga ik waarschijnlijk zelf doen. groter dan 28 mm past opzich wel, alleen is t verstandig om dingen zoals een olievul plug te vervangen naar een compactere.
28 is voor een Derbi set-up altijd de max tenzij je extreem gaat zoals mhr max, parmakit, bidalot of 2fast. Anders is het gewoon onnodig. Neem dat maar van ons aan.

Maargoed. Zelf weten. Verder is het dus je spruitstuk, membraan en carburateur+gaskabel die er invloed op hebben. Is je carb te groot en moet je hem draaien etc gaat die schuin staan, overlopen, vibreren tegen het frame etc. Zoals gezegd. Het is een gekut waar je niks mee opschiet. Daarnaast kan je wel denken dat een 88cc spontaan enorm groot/snel is, maar met een lange slag heb je dat echt niet spontaan dat nodig.

Verder raad ik je gezien de kennis af zelf je carter aan te passen op maat van de cilinder. Als je namelijk zo "extreem" wilt gaan doen is het bevordelijk de flow naar je transfers te houden. Dat fix je niet ff zelf. Je cilinder wordt er ook bij mee gevreesd en bewerkt. Het is niet matchen, dat is waar jij het over hebt.

But hey, that's just my opinion.
wat is mhr max? nooit van gehoord. snelste derbi cilinder van malossi is denk ik 80cc mhr team?

bij nader inzien zat ik inderdaad fout. en is het idd erg overbodig zo groot te gaan qua carburateur. ook zit ik er inderdaad toch over na te denken mijn carters compleet te laten bewerken door iemand met verstand. zat te denken aan josdijkman eventueel.