Senda start moeilijk na stilstaan.

Algemene vragen over Derbi.
Bert94
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 20:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 50SM
Locatie: Lede, België

Senda start moeilijk na stilstaan.

Ongelezen bericht door Bert94 »

Hey,

Ik heb een paar weken geleden een Derbi Senda 50SM uit 2005 gekocht, met zo'n 15000km. Ik weet dus nog niet al te veel over brommers.
Rijdt echt als een droom, heb er geen (grote) problemen mee, alleen start hij moeilijk als hij een dag of 2 stil heeft gestaan.
Eens ik er even mee gereden heb, start hij altijd van de eerste kick. Ik gebruik ook altijd de choke als hij even stil heeft gestaan, dan start hij, draait hij 2 seconden en valt daarna weer stil (maakt niet uit hoeveel gas ik geef). Daarna doet hij niks meer bij het kicken. Aangezien ik hem niet wil verzuipen ofzo door te blijven kicken, probeer ik hem dan in 2de in gang te lopen. Ik heb niet zo veel plaats om dit te doen, dus meestal lukt dit niet. Na vele pogingen start hij dan wel na het lopen, door hem met de choke aan in gang te kicken.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Zou er namelijk mee naar school willen rijden, en heb geen zin om me op te jagen omdat hij niet altijd start.

Alvast bedankt! :D
Bert
Gebruikersavatar
harvik
Tuner
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 00:06
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
Locatie: Eindhoven

Re: Senda start moeilijk na stilstaan.

Ongelezen bericht door harvik »

carburateur schoon maken?
Bert94
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 20:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 50SM
Locatie: Lede, België

Re: Senda start moeilijk na stilstaan.

Ongelezen bericht door Bert94 »

Een vriend van mij (die vrij veel afweet van brommers) zei dat het daarmee niet opgelost zou zijn.
Ga het toch eens doen, kan geen kwaad. Maar moet ik daarvoor op iets speciaals letten of een bepaald product gebruiken, of is het gewoon afhalen, schoonmaken en terug opsteken?
Gebruikersavatar
harvik
Tuner
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 00:06
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
Locatie: Eindhoven

Re: Senda start moeilijk na stilstaan.

Ongelezen bericht door harvik »

Opties :
1. Remrijniger of carb rijniger je carb uitelkaar draaien effe goed schoonspuiten alle sproeiertjes eruit draaien en effe keert in de gaatjes spuiten.
2. Bakje benzine heel je carb uitelkaar draaien uurtje in de benzine laten liggen dan tanderborsten effe alles goed doorgaan en dan zou ik persoonlijk nog even met remrijniger door je carb gaan dus door de sproeiers enz.

Persoonlijk vind ik het onzin om carbrijniger te halen aangezien ze dit in een autogarage ook niet gebruiken, daar gebruiken ze voor alles gewoon remmrijniger.
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Re: Senda start moeilijk na stilstaan.

Ongelezen bericht door KREGO »

als je vriend er dan zoveel van weet kan hij toch het antwoord geven wat het wel is?!?!
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bert94
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 20:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 50SM
Locatie: Lede, België

Re: Senda start moeilijk na stilstaan.

Ongelezen bericht door Bert94 »

Redelijk vage gast soms, ik ga m'n luchtfilter en carbu eens uitkuisen.
Ik post daarna wel of het heeft gewerkt of niet, hopelijk wel.

Bedankt! :D
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Senda start moeilijk na stilstaan.

Ongelezen bericht door royvi »

harvik schreef:Opties :
1. Remrijniger of carb rijniger je carb uitelkaar draaien effe goed schoonspuiten alle sproeiertjes eruit draaien en effe keert in de gaatjes spuiten.
2. Bakje benzine heel je carb uitelkaar draaien uurtje in de benzine laten liggen dan tanderborsten effe alles goed doorgaan en dan zou ik persoonlijk nog even met remrijniger door je carb gaan dus door de sproeiers enz.

Persoonlijk vind ik het onzin om carbrijniger te halen aangezien ze dit in een autogarage ook niet gebruiken, daar gebruiken ze voor alles gewoon remmrijniger.
Met benzine kun je het ook gewoon schoonmaken, die rubberenpakking vind remmenreiniger niet zo leuk.
Sproeiers even doorblazen met compressor.

Maar ik denk persoonlijk dat het aan je afstelling ligt, probeer eens een beetje te spelen met de luchtschroef. Dus eerst de brommer goed warm rijden, dan beetje de luchtschroef draaien en de stationairschroef zodat hij goed blijft lopen. En dan kijken of hij na 2 dagen weer start.
Kijk je bedrading ook even na, bij mij was er een kabel doorgerot en starte die ook kut na 2 dagen. (wat ik eigenlijk niet snap dat het met die bedrading te maken heeft :crazy: ) Boel vervangen en hij starte weer mooi.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie