Metrakit trower overtoeren?!!!!

Algemene vragen over Derbi.
gewoonsonny
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 24 mar 2011, 00:11
Vervoersmiddel: derbi senda drd

Metrakit trower overtoeren?!!!!

Ongelezen bericht door gewoonsonny »

om plannen effe kort te houden,
ik heb derbi senda drd nieuwe type met 17,5 carb standaard xD :evil:
ik heb binnen kort een nieuwe uitlaat Metrakit trower
maar goed mijn vertanding is 11-53 (A)
en dan ben ik van plan de prop helemaal uit te boren tot het niet meer veder kan eigenlijk
en carb ook ontgrenzen, maar goed is het wel te doen met die vertanding? want met tand wiel 11?
want met zo'n vertanding trekt tie toch als de brandweer,
dus ik ben bang dat tie dan tesnell overtoeren krijgt,
en kun je met deze mini setup makelijk vast naait (warmloper) krijgen :wtf: ?

dank je wel voor je aandacht en ik hoop snell wat te horen :angel:

p,s nu me vertanding toch zo is,
zou die dan lange wheelie's kunnen ? :twisted: :twisted: :twisted:
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Metrakit trower overtoeren?!!!!

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

je weet dat dit niet het beginners forum maar het vraag en aanbod -> vraag gedeelte is? Hij zal dan inderdaad als de brandweer trekken(voor zolang je versnellingen zijn), beter koop je gelijk een maat groter voortandwieltje en lees je even in over afstellen(of je plaatst zelf je uitlaat en loopt er daarna mee naar de fietsenmaker als je het niet aandurft)

ik denk dat je wel last kan krijgen van dat het voorwiel kort de lucht in gaat bij verkeerd koppelen maar je versnellingen zijn te kort en je koppel te laag om echt wheelie's te maken. Dan kun je beter een grotere cilinder nemen, maar dit zal ik je nu nog niet aanraden ;)
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Metrakit trower overtoeren?!!!!

Ongelezen bericht door Jasper »

JoopKarelSpank schreef:je weet dat dit niet het beginners forum maar het vraag en aanbod -> vraag gedeelte is? Hij zal dan inderdaad als de brandweer trekken(voor zolang je versnellingen zijn), beter koop je gelijk een maat groter voortandwieltje en lees je even in over afstellen(of je plaatst zelf je uitlaat en loopt er daarna mee naar de fietsenmaker als je het niet aandurft)

ik denk dat je wel last kan krijgen van dat het voorwiel kort de lucht in gaat bij verkeerd koppelen maar je versnellingen zijn te kort en je koppel te laag om echt wheelie's te maken. Dan kun je beter een grotere cilinder nemen, maar dit zal ik je nu nog niet aanraden ;)
//move naar beginners forum.

En wat betrefd vertanding het kan wel (heb zelf met11-53 gereden met een gianelli conti hoogtoeriger als een metrakit thrower)

Als je je brommer gewoon goed afsteld hoef je niet bang tezijn voor een warm/vastloper.

Wheelies is gewoon een kwestie van oefenen/durven.
Mt 11-53 kun je je brommer goed de lucht in kijgen als je de koppeling gebruikt (kon zelf behoorlijk wheelies maken met 13-53)
Maar voor ht mooie is 11-53 wel wat kort vertand, dan is tandwil 12 voor beter en loopt mooier/fijner.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Metrakit trower overtoeren?!!!!

Ongelezen bericht door royvi »

Voor een fijne wheelie is 11-53 idd te kort, dan krijg je hem in de lucht. Maar moet je overschakelen wil je hem in de lucht houden. En dat is nou net heel moeilijke (kan ik ook niet, op me crosser dan)
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
derbi-extreme
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
Vervoersmiddel: DERBI SENDA
Locatie: Nes-Ameland

Re: Metrakit trower overtoeren?!!!!

Ongelezen bericht door derbi-extreme »

hij gaat zeker overtoeren maken ik HAD precies dezelfde setup ook thrower en alles alleen die van mij maakte ook hevig overtoeren. ik had 11-53 er op zitten, hed ik eerst 12-53 geprobeert wil wel maar loopt nog niet op zijn lekkerst. dus 13-53 erop en nu loopt heerlijk zelfs het optrekken is niet echt veranderd (komt door Thrower).
Plaats reactie