Pagina 1 van 1

Opvoeren jonge!

Geplaatst: vr 18 mar 2022, 21:41
door Matthijs_
Goedeavond maten,

Ik heb een derbi senda xtreme 2011 50cc met leovince uitlaat.
Daarbij een openlucht filter en voor de rest alles standaard. Ik heb de prop uit de uitlaat en hij loopt rond de 84. Nu wil ik hem zo hard mogelijk laten lopen (zonder er een 70cc in te gooien) alleen weet ik niet precies hoe.

Ik heb sproeier 100 in zitten nu nadat ik 94 en 98 heb geprobeerd . Ik merkte namelijk dat hij op de top niet verder ging dan 78/79 toen met sproeier 98 rond de 83/84 ongeveer. Nu met sproeier 100 blijft hij rond die snelheid hangen. Heb daarbij niets gedaan aan de gasnaaldstand of Luchtschroef. Heeft dat impact op de snelheid als ik daar aan ga knutselen? Is er nog iets anders dat ik kan doen? Sproeier 102 ingooien?

Hulp word gewaardeerd!

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: vr 18 mar 2022, 23:06
door 42
Gasnaald en luchtschroef hebben geen tot heel weinig effect op je topsnelheid.
Heb je het buisje waar de sproeier op zit ook vervangen ?
Deze is wss ook begrensd.
Kun je miss nog een paar km/h winst mee halen maar heel veel harder zul je met een Leo niet gaan, misschien met veel geluk een kleine 90 maar dan moet alles perfect afgesteld staan.
Hoe is je bougiekleur nu ?

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: za 19 mar 2022, 16:47
door ManuDRD-Racing
Ik vind 83 met een leovince al best netjes, als je echt harder wilt zou ik je een andere uitlaat aanraden. Bijv een voca rookie 50/70 of scr corse chrome

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: za 19 mar 2022, 22:04
door Brommert_01
Mag ik vragen vanwaar het "zo hard mogelijk maar met 50cc?" Het is met 50cc niet bepaald gemakkelijker als je aangehouden wordt :think:

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: zo 20 mar 2022, 23:18
door Matthijs_
Ik wil geen 70cc want dan moet ik weet meer betalen enz en idd kost meer moeite met terug zetten bij wok. Heb de 95 aangetikt met choke open. (Perongeluk) Weet niet of dat veel kwaad kan als je met choke open rijd. Mr zou dus verwachten dat met nog grotere sproeier die nog harder gaat.
Ik ga nog ff kijken welke kleur bougie is.

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: zo 20 mar 2022, 23:53
door 42
Nogmaals : heb je het buisje boven de sproeier ook vervangen ?
Als dat een begrensde is dan blijft hij afgeknepen qua brandstoftoevoer.
Zou ook kunnen verklaren waarom hij met choke zoveel harder gaat, die gaat niet via dat buisje dacht ik.

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: ma 21 mar 2022, 09:47
door ManuDRD-Racing
42 schreef: zo 20 mar 2022, 23:53 Nogmaals : heb je het buisje boven de sproeier ook vervangen ?
Als dat een begrensde is dan blijft hij afgeknepen qua brandstoftoevoer.
Zou ook kunnen verklaren waarom hij met choke zoveel harder gaat, die gaat niet via dat buisje dacht ik.
Dat is toch alleen bij de euro 4 modellen?

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: ma 21 mar 2022, 11:40
door 42
ManuDRD-Racing schreef: ma 21 mar 2022, 09:47
42 schreef: zo 20 mar 2022, 23:53 Nogmaals : heb je het buisje boven de sproeier ook vervangen ?
Als dat een begrensde is dan blijft hij afgeknepen qua brandstoftoevoer.
Zou ook kunnen verklaren waarom hij met choke zoveel harder gaat, die gaat niet via dat buisje dacht ik.
Dat is toch alleen bij de euro 4 modellen?
Jezus...ik moet echt mn bril vaker gaan dragen... :wall:
Je hebt helemaal gelijk Manu, forget about the pipe yes, there is no pipe problem ! :lol:
Ik ga me nu in een hoekje stilletjes zitten schamen (A)

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: ma 21 mar 2022, 11:42
door 42
Is het begrenzerplaatje wel uit de carb ? :P

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: ma 28 mar 2022, 12:16
door Matthijs_
haha geen probleem, begrens plaatje is zeker uit de carb. Kan het zijn dat mijn luchtschroef niet goed afgesteld staat?

Re: Opvoeren jonge!

Geplaatst: ma 28 mar 2022, 12:35
door 42
Luchtschroef moet op ongeveer anderhalve slag uit gedraaid staan.
Met de luchtschroef regel je voornamelijk hoe snel de brommer in toeren terugzakt als je je gas los laat.
Als hij met choke aan harder loopt zou ik idd een nog grotere sproeier proberen, 106 of groter..ook al ga je dan vrij groot zitten voor een 50cc, misschien heb je ergens valse lucht ?