Borgclipje kwijt

Algemene vragen over Derbi.
PatrickZeeSter
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 15 okt 2021, 20:16
Vervoersmiddel: derbi Senda DRD

Borgclipje kwijt

Ongelezen bericht door PatrickZeeSter »

Had dus een nieuwe cilinder gehaald en had de oude zuiger eruit gehaald maar was borgclipje ineens kwijt maar niet gemerkt maar hij is weer gevonden maar het blok staat muur vast ook de onsteking maar nu zijn alle boutjes los maar krijg het blok niet in 2 hoe kan ik dit fixen?
(Ben nieuw met dit soort blokken)
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Borgclipje kwijt

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Waarom zou je zuiger vast zitten? Ik denk dat je hem er gewoon uit kan tikken. anders heb je de zuigerveren verkeerd gemonteerd, of jou je zougerpen vast moeten zitten in een spoelpoort ofzo. Die kans lijkt me opzich klein
PatrickZeeSter
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 15 okt 2021, 20:16
Vervoersmiddel: derbi Senda DRD

Re: Borgclipje kwijt

Ongelezen bericht door PatrickZeeSter »

Brommert_01 schreef: vr 12 nov 2021, 18:34 Waarom zou je zuiger vast zitten? Ik denk dat je hem er gewoon uit kan tikken. anders heb je de zuigerveren verkeerd gemonteerd, of jou je zougerpen vast moeten zitten in een spoelpoort ofzo. Die kans lijkt me opzich klein
Het is niet de zuiger die vast zit het complete blok door het verloren clipje kan het clipje ook niet eruit trekken zit echt muur vast en blok wil miet splitsen
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Borgclipje kwijt

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Sorry, maar dan moet je echt duidelijker zijn. Interpunctie wil ook nog wel eens helpen om iets duidelijk over te brengen. Maar waarom zou het borgclipje van je zuiger je hele blok "vast" laten zitten?
PatrickZeeSter
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 15 okt 2021, 20:16
Vervoersmiddel: derbi Senda DRD

Re: Borgclipje kwijt

Ongelezen bericht door PatrickZeeSter »

Hij is in het blok gedondert en een flappie van een broer van me trok die arm in bewegen waardoor het clipje omhoog kwam en het vast heeft gezet
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Borgclipje kwijt

Ongelezen bericht door 42 »

Dan zal je blok toch open moeten.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Borgclipje kwijt

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als je blok dan vast zit zal het clipje idd ergens tussen zijn gaan zitten. Weliswaar tussen je drijfstang of je lagers. Dan moet die open
Plaats reactie