Carburateur

Algemene vragen over Derbi.
Bjorn2004
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 10:58
Vervoersmiddel: Brommer

Carburateur

Ongelezen bericht door Bjorn2004 »

Hoi, ik heb een probleem met het afstellen. Mijn brommer loopt goed stationair en luchtschroef staat op anderhalve slag. Het probleem is als ik in de hogere versnelling mijn gas loslaat hij niet goed terug zakt in lage toeren ik heb overal al gekeken naar valse lucht maar kan niks vinden en de bougie is ook gewoon bruin. Het rare is dat als ik onder de 30 om per uur rijd hij wel gewoon goed terug zakt maar hoe sneller ik op 't moment van gas loslaten en koppeling inknijpen rij hoe slechter hij terug gaat naar stationair?

Hopelijk weet iemand wat dit kan zijn?
moltygo
Derbi fan
Berichten: 92
Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80

Re: Carburateur

Ongelezen bericht door moltygo »

Staat je onstekking wel goed afgesteld?
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Carburateur

Ongelezen bericht door gpr050 »

Valse lucht is een valide gedachte. Hoe zijn de krukas keerringen er aan toe? Zijn deze niet versleten?
Heb je kort geleden iets veranderd, of is dit iets wat’ie al langer doet..
Naast de valse lucht zou de hoogte van de gasnaald een oorzaak kunnen zijn, zeker omdat je in het onderste rpm gebied er geen last van hebt. Je zou de gasnaald een tandje kunnen laten zakken, door het borgclipje een tandje omhoog te verplaatsen.
Laatst gewijzigd door gpr050 op zo 14 nov 2021, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Carburateur

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Idd, zoals gpr50 al zegt. Je kan ook even je gaskabel controleren of die goed afgesteld staat en niet blijft hangen.
Plaats reactie