Derbi cilinder inrijden/roderen

Algemene vragen over Derbi.
Tijl
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Derbi cilinder inrijden/roderen

Ongelezen bericht door Tijl »

Ga volgende week nieuwe cilinderkit monteren en vraag me af hoe je het beste kan laten roderen en wat je als eerste moet doen als hij start voor de 1ste keer met nieuwe cilinder had ergens gelezen dat je eerst moest gaan rijden en dan laten afkoelen maar dan leesde ik ook ergens dat je hem gewoon stationair moest laten opwarmen en dan laten afkoelen vraag me af wat het beste is het gaat om een Derbi senda xtreme met 50cc airsal cilinderkit
kiris
Banden plakker
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Derbi cilinder inrijden/roderen

Ongelezen bericht door kiris »

het gaat er om dat de nieuwe zuiger niet te snel uitzet anders klemt ie vast in de cilinder.
dus rustig opwarmen en dan weer laten afkoelen, als je dat 2 of 3 keer hebt gedaan is het verder wel goed.
de een doet dat rijdend, de ander doet het in stilstand met steeds meer gasgeven.
als je het rijdend doet is het belangrijk dat je de motor niet zwaar belast, dus geen steile heuvels of heel hoog of laag in toeren gaan rijden.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Erwin P
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS

Re: Derbi cilinder inrijden/roderen

Ongelezen bericht door Erwin P »

Gewoon gaan rijden.

Vermijd vol gas en de bovenste 2 versnellingen de eerste ca 100 km. Zorg wel dat zodra je op temperatuur bent je je hele toerengebied gebruikt, ook het maximale toerental!
Het beste is om gelijk even flinke stukken te gaan rijden.
Plaats reactie