Remschijf tussen de remblokken krijgen

Algemene vragen over Derbi.
Redditss
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2018

Remschijf tussen de remblokken krijgen

Ongelezen bericht door Redditss »

Dag forumgebruikers,

Ik heb een Derbi Sends Xtreme uit 2018.
Het was tijd om mijn tandwielen + ketting te vervangen en daar ij heb ik het wiel met de remschijf tussenuit de remblokken gehaald. Daardoor kwam ik met het probleem dat ik de remschijf er niet meer tussen kon krijgen dus heb ik de achterrem ontlucht. Toen ik het ontluchte viel er 1 blokje zo tussenuit al op de grond.

Nu weet ik niet meer hoe ik dit terug monteer, ik vraag me namelijk af of dit blokje er gewoon los in moet (lijkt mij niet toch?) ik zie nergens een manier om het vast te zetten.

Op internet heb ik alles afgezocht maar zie ik nergens iemand die uitlegd hoe het werkt voor mijn type, iedereen heeft namelijk pinnetjes die er doorheen gaan.

Voor de duidelijkheid, ik heb deze set: https://josdijkman.nl/remblokset-voor-a ... sEQAvD_BwE

Het rechterblokje op de foto is waar het om gaat, hoe monteer ik dit?

Alvast bedankt voor jullie tijd!
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Remschijf tussen de remblokken krijgen

Ongelezen bericht door 42 »

Precies weet ik het niet maar hij zal van achter met die twee pinnen op zn plaats zitten en met dat dingetje boven die blokjes ( nr4 ) vastgezet worden ofzo ?
Remklauw voor Derbi Senda SM 50 2T X-Treme E4 2018-2019 (EMEA) - EasyParts.nl - Scooter- en brommeronderdelen bestellen
https://www.easyparts.nl/explodedview/O ... 39-d218662
Erwin P
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS

Re: Remschijf tussen de remblokken krijgen

Ongelezen bericht door Erwin P »

Hoe je hem monteerd is een beetje rottig uitleggen. Hij valt als het ware op zijn plekje.

In het vervolg even een bandenlichter/flinke platte schroevendraaier er tussen en de remzuigers terugdrukken. Moet bij alle brommers en motoren.
Plaats reactie