Stopt bij 8000 toeren

Algemene vragen over Derbi.
Mho
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Yamaha DT50 2006
Derbi DRD Limited Edition 2003

Stopt bij 8000 toeren

Ongelezen bericht door Mho »

Oke boys ik ben helemaal ten einde raad...

Vorige week heb ik dus mijn airsal 70 kapot gereden omdat het mij wel een slim idee leek
om door de gietende regen te rijden met een open luchtfilter. Dus dacht ik waarom niet upgraden naar een airsal 80. Dat heb ik dus ook gedaan. Eenmaal erop, eerste keer starten. Hij startte direct en liep ook mooi, ondanks dat de carbu nog niet helemaal was afgesteld. Tijdens het afstellen leek alles prima te gaan omdat ik nog niet in zn powerband kwam want ja die cilinder moet eerst ingereden worden. Ik wou toch eens kijken of die hogerin de toeren ook een beetje fatsoenlijk ging en goed was afgesteld. Dat probeerde ik maar hij wou niet voorbij de 8000 toeren, terwijl hij met die 70 makkelijk 11-12K deed waar zijn powerband ook ligt. Eerst dacht ik dat het aan de afstelling lag maar de bougie was koffiebruin. Een hele tijd aan het sukkelen geweest met de afstelling maar heb hem na talloze sproeiers toch terug op de standaard waarden gezet en de sproeier die er eerst op zat terug op gezet. Daarna wou hij niet meer starten en bleek het dat de bougie kapot was, die bougie was gloednieuw. Andere bougie liep hij terug maar nog altijd niet boven de 8000 toeren. In stationair stijgt hij ook soms in de toeren en daalt dan terug drastisch als ik de stationairschroef nog maar aanraak. Ik heb al voor valse lucht gecheckt maar dat is het niet. Ook heb ik een andere cdi en bobijn geprobeerd maar niets helpt. Het voelt alsof er een euro begrenzer opzit, wat niet zo is. Ik heb echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn.

2003 Derbi DRD Limited Edition
OT blok
Airsal 80
21mm delhorto (hoofdsproeier 80, wat mij heel klein lijkt maar een grotere hielp niet)
Yasuni uitlaat bovenliggend (geen idee welke precies)
Std ontsteking
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Stopt bij 8000 toeren

Ongelezen bericht door 42 »

Jammer dat je de uitlaat niet weet.
Kan het me niet echt voorstellen maar misschien dat het een 50cc pijp is die t nog net aardig deed met de 70 maar de 80 te veel beperkt.
Maar of dat nou zo veel invloed heeft ?
Mho
Beginnende Derbi fan

Ik was toch van plan om een andere uitlaat te steken, hopelijk helpt dat.
Mho
Beginnende Derbi fan

Ik heb het nu gepeobeerd met een voca rookie 50/70 die perfect loopt met een dr80.
Helaas heeft dit het niet opgelost.
Mho
Beginnende Derbi fan

Heb toch eens een kleinere sproeier geprobeerd 75 in plaats van 80 dit helpt al wel een beetje. In eerste instantie had ik dit niet gedaan omdat het mij niet logisch leek als je een grotere cilinder steekt dat die dan een kleinere sproeier nodig heeft. Hoort dit zo of zit ik met een ander probleem?
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Dat vraag ik me bij die van mij ook nog steeds af.
Ben van 50 naar 75 gegaan en 6 maten kleinere sproeier.
Ik vermoed dat ik eerst valse lucht had ergens wat met revisie en andere cilinder is verholpen.

Ofzo :think:
Mho
Beginnende Derbi fan

Zou wel kunnen geen idee hoe oud die vorige cilinder was.
Mho
Beginnende Derbi fan

het bleek de bougie te zijn. reed eerst met een br8es nu met een br10es en trekt nu mooi door tot 10k toeren.
Plaats reactie