Prestaties v6
Prestaties v6
Ik heb een 50cc top performance cilinder met een leovinve v6 uitlaat. Met sproeier 105 was de bougie koffiebruin. Als ik gewoon normaal rechtop zit haalt ie 82 op de teller, dit is ongeveer 70-75 echte kilometers. Tandwielverhouding is 13:53.
Ik vind de sproeier best groot is dit abnormaal groot of is dit wel normaal
En ik dacht dat je met de v6 wel 80 echte kilometers zou moeten halen hoe zit dat?
Alvast bedankt
Ik vind de sproeier best groot is dit abnormaal groot of is dit wel normaal
En ik dacht dat je met de v6 wel 80 echte kilometers zou moeten halen hoe zit dat?
Alvast bedankt
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Prestaties v6
De Leovince (V6) is geen verkeerde uitlaat, de top snelheid ligt tussen de 75 en 80km/u. De 80km/u is wel redelijk de max.
Sproeier 105 met 17,5 carburateur lijkt aardig groot. Je kunt kleiner proberen en kijken of het werkt.
P.s je gewicht en slijtage motorblok (cilinder) hebben ook invloed.
Sproeier 105 met 17,5 carburateur lijkt aardig groot. Je kunt kleiner proberen en kijken of het werkt.
P.s je gewicht en slijtage motorblok (cilinder) hebben ook invloed.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Dus 80 echte kilometers is de max? Kan de gietijzeren cilinder ook wat top inleveren?
Ik had eerst sproeier 98 omdat ik niks groters had maar toen was er een stuk van de bougie gesmolten, dat ijzeren stukje wat over het midden gaat.
Ik had eerst sproeier 98 omdat ik niks groters had maar toen was er een stuk van de bougie gesmolten, dat ijzeren stukje wat over het midden gaat.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland

Hittegraad 9 was het gewoon maar hij was ook wit enzo dus stond te arm denk erg warm geworden, maar was even vergeten te checken omdat ik te graag met nieuwe uitlaat wou rijden, trok de bougie eruit toen ik niet meer boven de 40 kwam en toen zag ik 't.
Toen ik met d eoriginele uitlaat reed was die met sproeier 94 mooi koffiebruin, vond ik ook al vrij hoog
Toen ik met d eoriginele uitlaat reed was die met sproeier 94 mooi koffiebruin, vond ik ook al vrij hoog
Er moet toch iets mis zijn als bij sproeier 98 de bougie wit is, kunnen dit versleten zuigerveren zijn? Of misschien het membraam, geen idee of dit effect heeft op de sproeiermaat?
Hij trekt geen valse lucht want heb overal deo gespoten enzo geen effect. Het luchtfilter dan kan dit effect hebben?
Hij trekt geen valse lucht want heb overal deo gespoten enzo geen effect. Het luchtfilter dan kan dit effect hebben?
- 42
- Pro tuner
Membraan kan wel invloed hebben maar dan zou je mengsel in je carb en luchtfilterslang moeten hebben ook.
Luchtfilter kan ook wel wat effect hebben, rij je met ori of race ?
Zuigerveren maken voor mengverhouding niet uit, je kan hooguit krachtverlies hebben maar t mengsel blijft t zelfde.
Luchtfilter kan ook wel wat effect hebben, rij je met ori of race ?
Zuigerveren maken voor mengverhouding niet uit, je kan hooguit krachtverlies hebben maar t mengsel blijft t zelfde.
Ik rij met standaard luchtfilter, misschien moet ik deze is vervangen?
Dus je membraam kan invloed hebben op je mengsel? Hoe kan je checken of je membraam nog goed werkt of moet ik deze gewoon vervangen.
Dus je membraam kan invloed hebben op je mengsel? Hoe kan je checken of je membraam nog goed werkt of moet ik deze gewoon vervangen.
- 42
- Pro tuner
Luchtfilter vervangen zou niet nodig hoeven zijn.
Als die verstopt zou zitten heb je minder lucht dus dat klopt niet met grote sproeier verhaal.
Membraan heeft geen invloed op mengverhouding maar als de plaatjes versleten zijn wel op de hoeveelheid benzinemengsel die in je cilinder komt..maar of daar je bougie ook wit door kleurt durf ik niet te zeggen eigenlijk.
Als de binnenkant van de buis naar het luchtfilter of carb nat zijn door olie of benzine zijn ze niet goed meer.
Je kan je membraan ook eruit halen en kijken of je een streepje licht ziet tussen plaatjes en membraan.
Als die verstopt zou zitten heb je minder lucht dus dat klopt niet met grote sproeier verhaal.
Membraan heeft geen invloed op mengverhouding maar als de plaatjes versleten zijn wel op de hoeveelheid benzinemengsel die in je cilinder komt..maar of daar je bougie ook wit door kleurt durf ik niet te zeggen eigenlijk.
Als de binnenkant van de buis naar het luchtfilter of carb nat zijn door olie of benzine zijn ze niet goed meer.
Je kan je membraan ook eruit halen en kijken of je een streepje licht ziet tussen plaatjes en membraan.
Nou ik trek vanmiddag wel even 't blok uit elkaar om alles even te bekijken want om haal nu nog nie eens 1 op 20 vgm
Heb nog geen tijd gehad dit weekend om het blok even te inspecteren, heb wel even voor 2de keer naar valse lucht gecheckt. Ik heb mijn hand op de luchtinlaat boven op de luchtfilter box gedaan en toen liep die nog wel stationair wel heel moeizaam maar hij liep wel, overal deo gespoten en bij het aansluitpunt van waar de buis, die van de carb naar luchtfilter box gaat, de luchtfilter box ingaat viel die uit als ik daar deo spoot, kan dit de grote sproeier verklaren?
- derbi-ftw
- Pro tuner
Yes, dat kan. Je hebt in ieder geval ''ergens'' valse lucht.Bjorn2004 schreef:Heb nog geen tijd gehad dit weekend om het blok even te inspecteren, heb wel even voor 2de keer naar valse lucht gecheckt. Ik heb mijn hand op de luchtinlaat boven op de luchtfilter box gedaan en toen liep die nog wel stationair wel heel moeizaam maar hij liep wel, overal deo gespoten en bij het aansluitpunt van waar de buis, die van de carb naar luchtfilter box gaat, de luchtfilter box ingaat viel die uit als ik daar deo spoot, kan dit de grote sproeier verklaren?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Hoe zou ik dit dicht kunnen maken die verbinding?
- 42
- Pro tuner
Kitten ?
- derbi-ftw
- Pro tuner
Kitten kan, wel een beetje beun maar goed is te proberen.
En anders zal je een nieuwe/verse luchtfilterslang moeten kopen om het probleem op te lossen.
En anders zal je een nieuwe/verse luchtfilterslang moeten kopen om het probleem op te lossen.