Hallo.
Bij de carburateur van mijn Derbi senda (17,5mm origineel, Dellorto) weet ik eigenlijk niet waar de vacuum slang is. Na veel research had ik het nog steeds niet gevonden. Ik neem aan dat het gele slangetje (Foto 2) het is, waar dient het tevens voor? Waar dient het grijze aansluitingspunt voor (recht naast de bougie, foto 1) dat grijs is mee gespoten. moet het grijze aansluitingspunt aan het gele slangetje worden vast gemaakt of moeten die ergens anders op?
https://drive.google.com/drive/u/0/fold ... z-PBOqUXpq
Vacuum slang Carburateur
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Vacuum slang Carburateur
Als je een gewone foto kan plaatsen zou dat handig zijn..ik heb geen toegang tot je foto's..
Vacuumslang is niet moeilijk te vinden..er komen 2 slangen van je tank als het goed is. De onderste op de vacuumkraan is de vacuumslang, als je deze volgt kom je vanzelf waar je zijn moet..als hij aangesloten zit tenminste.
Anders moet je een nippel hebben op het gedeelte in de buurt van het spruitstuk, soms zit hij op het spruitstuk, weet ik nu niet omdat ik geen foto kan zien.
Wat dat doet is zorgen dat je benzinekraan open gaat als je start, doordat de zuiger op en neer gaat krijg je onderdruk en trekt dat slangetje vacuum en trekt een afsluiter naar beneden in het kraantje waardoor er benzine door kan.
Als de brommer uit is verdwijnt het vacuum en gaat de afsluiter weer omhoog.
Ofzoiets.
De nippel op je cilinder is voor de carb verwarming, er zitten, als je een carb met verwarming hebt, twee nippels aan de zijkant dicht bij elkaar, 1 gaat naar cilinder en ander naar radiateur ergens ( of slang ervan..weet ik ff nie meer..t is laat )
Vacuumslang is niet moeilijk te vinden..er komen 2 slangen van je tank als het goed is. De onderste op de vacuumkraan is de vacuumslang, als je deze volgt kom je vanzelf waar je zijn moet..als hij aangesloten zit tenminste.
Anders moet je een nippel hebben op het gedeelte in de buurt van het spruitstuk, soms zit hij op het spruitstuk, weet ik nu niet omdat ik geen foto kan zien.
Wat dat doet is zorgen dat je benzinekraan open gaat als je start, doordat de zuiger op en neer gaat krijg je onderdruk en trekt dat slangetje vacuum en trekt een afsluiter naar beneden in het kraantje waardoor er benzine door kan.
Als de brommer uit is verdwijnt het vacuum en gaat de afsluiter weer omhoog.
Ofzoiets.
De nippel op je cilinder is voor de carb verwarming, er zitten, als je een carb met verwarming hebt, twee nippels aan de zijkant dicht bij elkaar, 1 gaat naar cilinder en ander naar radiateur ergens ( of slang ervan..weet ik ff nie meer..t is laat )
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010
file:///C:/Users/Rick/Downloads/IMG20200830202302.jpg Foto 1
file:///C:/Users/Rick/Downloads/IMG20200830202308.jpg Foto 2
file:///C:/Users/Rick/Downloads/IMG20200830202320.pdf Foto 3
Bedankt voor de uitleg, is de verwarming van je carb persee nodig? Nee toch?
file:///C:/Users/Rick/Downloads/IMG20200830202308.jpg Foto 2
file:///C:/Users/Rick/Downloads/IMG20200830202320.pdf Foto 3
Bedankt voor de uitleg, is de verwarming van je carb persee nodig? Nee toch?
- 42
- Pro tuner
Niet echt, zeker hier in Holland niet.
Foto's zijn niet zichtbaar trouwens, probeer t anders via myalbum.com
Hier staat uitgelegd hoe je foto's kan plaatsen : viewtopic.php?f=6&t=3416&p=351715#p351715
Foto's zijn niet zichtbaar trouwens, probeer t anders via myalbum.com
Hier staat uitgelegd hoe je foto's kan plaatsen : viewtopic.php?f=6&t=3416&p=351715#p351715
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010
Aha carburateur is gewoon dezelfde temp als de buitenlucht dus..
Hier nogmaals de fotos:
Hier nogmaals de fotos:
- 42
- Pro tuner
Oke, ik ken die carb niet echt maar volgens mij is dat gele slangetje voor de 2t olie, de nippel daarboven voor vacuumslang..denk ik.
Je oliepomp is dus buiten werking, je zal zelf de benzine met mengsmering moeten mixen.
Als je een gewone benzinekraan hebt die je zelf open zet dan heb je de vacuum niet nodig, moet je wel even afstoppen dan, net zoals met de olieslang gedaan is, anders krijg je valse lucht.
Als er wel nog een vacuumkraan op zit moet er van daar een slang naar de onderste aansluiting op de kraan.
Dingetje op de cilinder lijkt me idd voor carb verwarming maar die heeft die carb niet zo te zien..vraag me dus af of het wel een originele is eigenlijk, maar zou kunnen, ben niet erg bekend met oudere modellen.
Je oliepomp is dus buiten werking, je zal zelf de benzine met mengsmering moeten mixen.
Als je een gewone benzinekraan hebt die je zelf open zet dan heb je de vacuum niet nodig, moet je wel even afstoppen dan, net zoals met de olieslang gedaan is, anders krijg je valse lucht.
Als er wel nog een vacuumkraan op zit moet er van daar een slang naar de onderste aansluiting op de kraan.
Dingetje op de cilinder lijkt me idd voor carb verwarming maar die heeft die carb niet zo te zien..vraag me dus af of het wel een originele is eigenlijk, maar zou kunnen, ben niet erg bekend met oudere modellen.