voorvork trekt krom?

Algemene vragen over Derbi.
derbi-extreme
Derbi fan
Vervoersmiddel: DERBI SENDA

voorvork trekt krom?

Ongelezen bericht door derbi-extreme »

hallo,

ik heb een probleem en ik weet eigenlijk niet precies hoe ik het op kan lossen. mijn voorvork van mijn derbi zit beschadiging op en hij trekt sinds ik hem gekocht heb trekt hij al krom eerst was het maar een klein beetje maar nu is het zo erg dat tijdens het remmen je er echt op moet letten.

nou is mijn vraag eigenlijk wat kan ik nou doen? kan ik het beste een goede tweedehands voorvork ergens kopen of heb ik nog andere keuzes?
en kan er eigenlijk op mijn derbi (supermotard extreme 2003 groene uitvoering) ook andere voorvorken op zoals van een derbi drd limeted edition of van een xtreme ofzo? of zijn dan allemaal andere maten en past dat er niet in?

gr Ruben
Royal Club
Pro tuner
Vervoersmiddel: XR600R

Re: voorvork trekt krom?

Ongelezen bericht door Royal Club »

zit je balhoofd niet gewoon los?
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
MonsterDerbi
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster

Ongelezen bericht door MonsterDerbi »

Haal je voorvork eraf en kijk hoe krom je voorvorkpoten staan door ze over iets plats te rollen en kijk dan meteen wat het probleem is dat hij krom word getrokken. Ik zou er ook niet meer ook niet meer op rijden als ik jou was want dit is echt gevaarlijk wat ik nu hoor van jou.
Naar mijn weten kunnen er ook andere voorvorken op, het probleem ligt wss alleen met de maten van een drdwiel en een extreme wiel, want daar moeten andere assen in. En wat niet past, is altijd pas te maken.
blackracingderbi
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda

Ongelezen bericht door blackracingderbi »

Ik heb dit ook gehad je bedoelt als je dan remt dat die dan beetje scheef gaat? Als je dat hebt zou ik hem reviseren nieuwe keringen en olie erin.
Wovter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Ongelezen bericht door Wovter »

wat je ook eens kan checken is of je wiellagers er aan beide kanten nog zitten, en voordat iemand gaat lachen, dit bedoel ik serieus, heb 2 weken terug bij m'n broer zn GPR zijn wiellager vervangen, naja, niet vervangen, gewoon een nieuwe in gezet, want de linkerkant ( bij de klauw dus ) was er helemaal uit, alleen de buitenste ring van het lager zat er nog, binnenkant was helemaal verdwenen, gewoon erafgeschoten en losgescheurt o.i.d., dus dit zou ik ook eens nakijken.

praatje bij het plaatje Afbeelding
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
blackracingderbi
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda

Ongelezen bericht door blackracingderbi »

Zet je voorvork eens tegen de muur en beweeg dan je stuur kijk waar de speling vandaan komt?
derbi-extreme
Derbi fan

Royal Club schreef:zit je balhoofd niet gewoon los?
nee die zit gewoon goed vast er zit speling in een van de poten
derbi-extreme
Derbi fan

blackracingderbi schreef:Ik heb dit ook gehad je bedoelt als je dan remt dat die dan beetje scheef gaat? Als je dat hebt zou ik hem reviseren nieuwe keringen en olie erin.
jaa precies ik heb dat ook alleen een beetje heel erg extreme opeens. hoe kan het dat het opeens zo erg is gerworden? maar dus gewoon even een revisietje geven dus.
derbi-extreme
Derbi fan

Wovter schreef:wat je ook eens kan checken is of je wiellagers er aan beide kanten nog zitten, en voordat iemand gaat lachen, dit bedoel ik serieus, heb 2 weken terug bij m'n broer zn GPR zijn wiellager vervangen, naja, niet vervangen, gewoon een nieuwe in gezet, want de linkerkant ( bij de klauw dus ) was er helemaal uit, alleen de buitenste ring van het lager zat er nog, binnenkant was helemaal verdwenen, gewoon erafgeschoten en losgescheurt o.i.d., dus dit zou ik ook eens nakijken.

praatje bij het plaatje Afbeelding
nou ik denk niet dat het daar aan ligt want dat zit wel gewoon goed vast het zit hem zegmaar in de overgang van de bovenkant van mijn usd voor vork naar de onderkant.
derbi-extreme
Derbi fan

MonsterDerbi schreef:Haal je voorvork eraf en kijk hoe krom je voorvorkpoten staan door ze over iets plats te rollen en kijk dan meteen wat het probleem is dat hij krom word getrokken. Ik zou er ook niet meer ook niet meer op rijden als ik jou was want dit is echt gevaarlijk wat ik nu hoor van jou.
Naar mijn weten kunnen er ook andere voorvorken op, het probleem ligt wss alleen met de maten van een drdwiel en een extreme wiel, want daar moeten andere assen in. En wat niet past, is altijd pas te maken.
uhm owke maar even over een andere voorvork erin zetten dan kan dus wel alleen dan gaa ik problemen krijgen met de wielen? en kan ik ook de voorvork van een drd limeted edition erin zetten plus voor wiel ? en dan ook het achterwiel van een limeded edition erin zetten of pas dat ook niet in deze achterbrug?
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Past niet zomaar in je achterbrug, nee. Voorvork + voorwiel kan wel als je ook de remmerij erbij doet.
Voor het achterwiel moet je andere lagers in je wiel drukken als ik het goed heb.
Open the Throttle and Smile
Plaats reactie